Mitä mieltä olette siitä, että pienet lapset puetaan kalliisiin muotivaatteisiin.
Tunnen erään naisen, joka ostaa 1,5 vuotiaalle pojalleen varmaan hienoimmat muotivaatteet mitä rahalla saa.
Pojalla on sellaiset löysät "farkkuhousut", joku hieno printtipaita ja kallis "huppari" päällä.
Onhan noi vaatteet ihan hienoja ja todella söpö lapsi on kyseessä. Mutta minusta tuntuu että äiti käyttää tätä lasta nyt status-symbolinaan. Kuten sanoin, lapsi on erittäin suloinen ja nuo kauniit vaatteet vain korostavat hänen kaunista ulkonäköään. Pojalla on pitkät tummat silmäripset ja paksu tukka. Eikö muka riitä että näyttää söpöltä? Pitääkö näyttää vielä tyylikkäältä???
Mutta minusta lasta ei saa laittaa tälläiseen muotivaate muottiin jo noin pienestä pitäen. Sitäpaitsi on sairasta pukea lapsi sellaisiin ylihienoihin vaatteisiin, mitäs se lapsi niistä vaatteista tajuaa, mutta jotkut pedofiilit kylläkin.
Minusta tälläinen ei ole tervettä, mitä mieltä te olette?
Kommentit (39)
Minusta vauvat ja taaperotkin voi pukea niin kalliisti ja kauniisti kuin kukkaro kestää, kaunistahan heitä on katsella. Jos ajateltaisiin vaatettamista lämmön vuoksi, siihen riittäisi harmaaista harmain fleece ja löprähtäneet aluspaidat.
Lapsia puetaan paljon omaksi silmäniloksi eikä se ole huono asia.
Farkut, paita ja huppari kuulostavat ihan tavallisilta vaatteilta.
lahjaksi saatuja/muiden vanhoja-eli kierrätettyjä.mutta.tiedän tosiaan perheitä,joissa äiti (nimenomaan äiti,pienellä rahallaan,vaikka muuten valittaa rahanpuutetta)pukee lapset kaikkein "hienoinpiin "merkkivaatteisiin.lasten mukavuudesta tinkien-kuhan äiti saa esitellä lastensa uusimpia merkkivaatteita:/
mikäs,jos oikeasti on varaa,ja vatteet on mukavia lapsen päällä.mutta jos samaan aikaan valitetaan kun ei ole rahaa ruokaan..
Onhan sitä suloisesti puettua lasta kivempi katsella kuin kolmella serkulla kierrätetyissä 90-luvun rytkyissä olevaa.
Minua äitinä piristää kun lapset ovat kauniisti puettu, arki on rutiineja ja yhdessäoloa ja pienet asiat kuten ne kivat vaatteet, yhteiset hellimishetket jne. tuo siihen lisää iloa.
no ei se mulle kuulu kuinka kukakin lapsensa pukee. ehkä tossa tapauksessa aattelisin että onpa noilla rahaa kun on varaa noin kivasti pukee. enempi mua vituttas sellanen näky missä lapsi kulkisi paskasissa tai liian pienissä/isoissa vaatteissa... ja mitä väliä jos lapsi "tottuu" kalliisiin vaatteisiin, todennäkösesti saa niitä myöhemminkin ihan pyytämättä...
tama oli paivan paras, kiitos, kiitos!!!
". Eikö muka riitä että näyttää söpöltä? Pitääkö näyttää vielä tyylikkäältä???"
Taytyy muistaa tama unohtumaton lause :-)
Ja kylla, jos on sopo/kaunis , niin silloinhan juuri TAYTYY MYOS nayttaa tyylikkaalta.
Mutta kangas näyttää ja tuntuu kalliilta. Lisäksi tämä äiti aina kehuu miten on taas ostanut lapselleen kalliit vaatteet.
Kyllä kyse on minusta vain lapsen esittelystä, kun muuten on ihan uuno tuon poikansa kanssa.
Antoi pojalle vielä sellaisen hienostelunimen jota varmaan moni av-palstalainen kavahtaisi...
-ap
kannustusta, että pue vain lapsesi "esprittiin" ja pihisteli ruokakuluissa? Kyllä Merkki-vaatteita saa Huutiksestakin.
ja pahasti!!!!!
Jos jollakin on varaa pukea lapsensa hyvin, minusta se on vain positiivista. Mieluummin kauniisti puettua lasta katselee kuin tyypillistä "Spiderman tai Hello Kitty -paituleihin ja feikki-Crocseihin puettuja lapsia.
Merkkivaatteilla on myös hyvä kierrätysarvo. Ostelen niitä itse aika usein kirpparikaupoista ja laitan vielä eteenpäin.
koska mitä järkeä ostaa kalliita vaatteita, kun toinen niin nopeasti kasvaa niistä ulos. Ihan turhaa ja tosiaan äidin oman egon pönkitystä, koska lapsihan ei niistä vielä mitään tajua.
Olen nähnyt jopa keskustan Stokkalla Burberryn bodyyn puetun vauvan...
kun mä heräsin yksi päivä siihen että pitäiskö mun hankkia hiekkikselle itseäni varten jotain vähän huonompia vaatteita. Silloin olin lähdössä ulkoilemaan K Lagerfeldin t-paidassa ja humanityn uusimmissa farkuissa. Yritin hiekkalaatikolla sitten vähän taitella pidanhelmaa, niin ettei muut huomanneet merkkiä vahingossakaan.
Rakastan kauniita ja laadukkaita vaatteita ja pidän niitä ihan kotioloissakin, mutta en todellakaan halua että kukaan miettii minun niillä jotenkin pätevän ulkomaailmalle.
Pikkulapsen vaate ei edes kulu, sen voi jättää seuraavalle tai myydä. Ei tarvitse olla kyse egon pönkittämisestä van yksinkertaisesti siitä, että vanhempi tykkää niistä vaatteista. Lapsellehan se on ihan yks ja hailee.
..vaikka tulomme ovat yli 12.000 €/kk ja lainaa ei ole
"ap: Taidat puhua itsestäsi. No, tuliko tarpeeksi
Vierailija - 15.07.10 02:41 (ID 10810265)
kannustusta, että pue vain lapsesi "esprittiin" ja pihisteli ruokakuluissa? Kyllä Merkki-vaatteita saa Huutiksestakin."
En todellakaan puhu itsestäni. En ikinä haaskaisi omaisuuksia taaperoikäisen vaatteisiin, joita voi käyttää ehkä sen puolisen vuotta maksimissaan.
Vai että oikein Burberryn bodyyn :DDD
Vähän sama kuin meitä on ihmetelty, että mitä järkeä oli ostaa 300 000 euron talo, kun halvemmallakin olisi saanut asuttavan kodin. Mitä järkeä on matkustella ulkomailla kun kotonakin on kiva olla jne.
Kaikilla kun se ei ole rahasta kiinni. Meillä on rahaa ja siten myös vapaus valita kun hinnasta on kyse. Ei tarvitse hintaa tuijottaa vaan voi ilman merkkiin katsomista valita juuri sellaisia vaatteita joista pitää ja usein ne on niitä kalliimpia.
Ja kyllä, olen kaikesta törsäilystäni huolimatta kotihoitanut lapseni 3-vuotiaiksi. Sen jälkeen menivät yksityiseen päiväkotiin. Olisi varmaan pitänyt pistää kunnalliseen jottei kellekään nyt vaan tule paha mieli.
Marketeista saa vain rätei ja lumpui, joten ostaisin itsekin kalliita kunnon vaatteita, jos rahaa olisi.
jopa siitä alkaen mitä heidän vaatekaapissaan ja jääkaapissaan on. Onhan siinä pohdittavaa pienelle päälle.
Tämä on just sitä suomalaista elämää, että täytyy miettiä muiden asioita. Ei varmaan ole keltään pois pukee joku lapsensa miten haluaa?
Eikä laatu välttämättä tarkoita mitään Burberryä. Kyllä halvemmallakin saa laatua ja merkkejä.
En kyllä keksi mitään syytä, miksi olisi väliä millaisiin vaatteisiin lapsen pukee. Tärkeintä että ei oo kylmä kuuma kiristä purista jne.
Jos lapsi on joku näyttelyesine, niin asia eri.
Muuten yks lysti.