Kaksosille haussa nimet, mitä mieltä näistä, sekä ehdotuksia peliin!
Tummatukkaiselle hennolle tytölle ja vaaleatukkaiselle isommalle veljelleen pitäisi nyt löytää nimet. Seuraavia nimiä ollaan maisteltu, mutta apua ja mielipiteitä kaivattaisiin kovasti. Olisi mukava kuulla, mitä mieltä olette näistä nimistä, sekä kuulla ehdotuksia muista 1. ja toisista nimistä. Ollaan ajateltu kahta nimeä kummallekin, mutta kolmekaan ei ole mahdottomuus. Lasten isä norjalainen, sukunimi samaten, joten ei haittaa pieni kansainvälisyys, asutaan kuitenkin Suomessa, joten pitäisi olla suht helpot lausua ja kirjoittaa suomalaisillekin. Nimet mieluummin harvinaisempia.
Tytölle ollaan mietitty:
-Freia (tästä tykätään molemmat aika paljon)
-Enia (kirjoitusasuna parempi kuin alla oleva)
-Enja (tämän kanssa taas ei tule kirjoituksen kanssa ongelmaa...ja onhan tuo -nj- äänne ihan kaunis)
-Alva (itse tykkään, mies miettii tykkääkö vai ei..)
Toiseksi nimeksi ollaan ajateltu Auroraa tytölle, mutta ei varmaksi päätetty asia.
Pojalle taas tällaisia:
-Jooa (tykätään, mutta onko tulossa " muotinimeksi" ?)
-Luka (tykätään paljon, mutta ilmeisesti jo muotinimi?)
-Viktor/Victor
Eli eipä olla vielä kovin montaa vaihtoehtoa keksitty! Hankalaa on, joten apuja peliin :) Ehkä näistä esimerkeistä sai jotain hajua siitä minkä tyyppisistä nimistä pidämme.
Kommentit (26)
Kovasti kiinnostaa mihin päädytte...
Minun suosikkini olisi Viktor ja Freia
Omat suosikkini on teidän alkuperäiseltä listalta Freia ja Viktor!Kirjoittaisin ehkä tuon Freian joko Freja tai Freija, koska jostain syystä (?) mielestäni nimessä pitää kuulua j-kirjain.
Alva on myös yksi suosikeistani ja tulee siis vahvana kakkosena perässä.
Viktor on komea nimi mutta Fedja ei niinkään kolahda, en myöskään pidä niin Jooasta enkä Lukasta, mutta Lukaksesta kylläkin. Muita kivoja on esim.
Filip,
Balder,
Vidar,
Felix,
Hannes
Onnea tuplista!
Minä pidän kovasti Alvasta ja pojalle sopisi mainiosti ehdottamasi Jooa.
Aivan ehdottoman kaunis nimi ja teillä sattuisi olemaan vieläpä " sopiva" taustakin nimen antamiseen.
Fedja ja Fiona/Fiia olisi kiva pari?
Tai Viola.
Jooa ja Freia - ihanat nimet!! :)
Mä tykkään myös tuosta Viktorista, joten miksei Viktor ja Freiakin. Tosin tuo Fedja on kyllä ihana, että Freia ja Fedja... Ovatko kuitenkin liian vaikeita lausua noin parina?
Adiel on myös oikein kiva nimi, eikä mielestäni mitenkään turhan yleinen.
Tässäpä heitän vielä ilmaan pari nimeä tytölle:
Eia
Jade
Fiona
Fiola
Fei / Fey tai sitten Mei
Ja pojalle vaikkapa Lenny.