Vatsa ollut melkein ripulilla jo viikon, mikä auttaisi?
En jaksa lähteä lähes suljettuun terveyskeskukseen jonottamaan tämän takia, liekö edes ottaisivat vastaan kun ei ole kuitenkaan varsinaista ripulia.
Pystyn kyllä pidättelemään tarpeeksi, ei tule mikään hirveä kiire vessaan. Mutta hätä tulee useamman kerran päivässä, erityisesti välillä aamu-iltapäivä. Illalla ei niinkään usein. Ja aina on sellaista löysähköä, ei ripulia mutta ei kiinteäkään.
Jossain ketjussa joku mainitsi että helteellä liian vähäinen suolan saanti voisi aiheuttaa tuota joten söin eilen ja tänään suolaista ruokaa. Ei auttanut yhtään. Muuten olen syönyt suht normaalisti ja melko terveellisesti, joten en keksi mistä johtuisi.
Alkaa peppu olla jo kipeä kaikesta vääntämisestä ja pyyhkimisestä :(
Kommentit (11)
jos vaivasi jatkuu, on kyllä syytä mennä lääkäriin selvittämään, mistä vaiva johtuu. Ilman tutkimuksia on oireidesi kuvailun perusteella mahdotonta sanoa, mistä tuo johtuu.
Varsinkin kun olen muuten todella huono juomaan ja helteellä kun juon paljon, niin vatsa menee löysäksi.
Itse syön silloin vatsaa kovettavia ruokia esim banaania. Juon myös teetä, kahvi minimiin tai pois kokonaan. Joskus jos pitää jonnekin lähteä olen huitassut naamaan pari Immodiumia.
Tuossa menetät paljon nestettä, joten muista huolehtia myös nesteytyksestä. Suola ihan sellaisenaan suuhun ja vettä perään. Vischykin hyvä.
vinkeistä. Vettä olen kyllä juonut reilusti, mutta juon sitä muulloinkin paljon, en vain helteillä. Tänäänkin olen jo kaksi kertaa käynyt vessassa, ja kohta pitää taas mennä ja ihan löysää on edelleen. Outoa tämä sillä yleensä minun vatsa on taipuvainen ummetukseen päin jos jotenkin oireilee.
T:ap
ole yhtään auttanut tosiaan se suolan lisääminen ruokaan. Tulin juuri vessasta ja pahemmaksi vaan oli mennyt
t:ap
Itselläni oli keväällä ihan sama juttu kuin sulla ja kun ei oo aiemmin ollut niin kärvistelin ihan liian kauan. Sitten mulle vinkattiin tästä Imodiumista ja on kyllä nopea apu!
Kokeile Imodium-lääkettä apteekista (reseptivapaa). Itselläni ainakin auttoi hyvin ripuliin.
Niin osta samalla maitohappobakrteerikapseleita. Jos sielä masussa asuu joku pöpö joka ei sinne kuulu, tuola pitäs hoitua pois. Sita samaa maitohappobakteeria tosin saa gefilustuotteista.
se on lähdettävä apteekkiin, vaikka sinne on vähän matkaa. Tuli nimittäin jo neljännen kerran käytyä vessassa vääntämässä ja nyt on alkanut mahassakin nipistelemään, aiempina päivinä vatsa on muuten tuntunut normaalilta
T:ap
itsellänikin on ollu vasta 2päåivää vatsa sekaisin seraavana aamuna söin omenaa ja ruisleipää tuntu ainakin auttavan vatsalle!!! suosittelen kokeille´´myös vihreä tee on hyväksi vatsalle!´´
Hae apteekista Osmosal-ripulijuomaa, saa ilman reseptiä. Se korjaa tilanteen.