Onko sinullakin herkkä Rapulapsi, joka
on kesälomallakin onnellisimmillaan kun möllötetään kotona, lähimmällä uimarannalla ehkä joskus käydään?
Huvipuistot ahdistaa häntä, ulkomaanmatkoista puhumattakaan.
En tarkoita että koko kesä edes reissattaisi, mutta jos nyt ees 1 viikko viidestä voisi viettää muualla kuin kotinurkissa.
Kommentit (23)
herkkä neitsytlapsi. Ja sitten on kaksi täysin eriluonteista härkälasta. Toinen on vielä syntynyt samana päivänä kanssani, ja mekin ollaan aivan erilaisia, eniten olen samanlainen sen toisen härkälapsen kanssa. JA syvintä sielujen sympatiaa tunnen tuon pienen neitsyt-lapsen kanssa.
Vaan se, miksi pitäisi jumiutua kesälomaksikin kotiin, kun siellä ehtii olla syksyllä, talvella ja keväällä aivan riittävästi? Ja sitten vielä lapsi valittaa tylsyyttä kesällä, vaikka mikään tekeminen ei edes kelpaa. Kai sillä on jo kouluun ikävä.
ap
sinun nyt vaan rohkeasti totuttaa lasta uusiin asioihin ja matkusteluun? Tulee isompana vaikeaa jos ei suostu/uskalla/halua tehdä mitään. Koita vaikka keskustella että miksi ei halua, ja sopia että voitte tehdä matkalla vaikka jotain ekstrakivaa jos suostuu mukaan.
Vähän patistusta, ja vähän houkuttelua. Jokaiselle tekee hyvää haastaa hieman rajojaan, vaikka se aluksi voi tuntua epämiellyttävältä.
Vaan se, miksi pitäisi jumiutua kesälomaksikin kotiin, kun siellä ehtii olla syksyllä, talvella ja keväällä aivan riittävästi? Ja sitten vielä lapsi valittaa tylsyyttä kesällä, vaikka mikään tekeminen ei edes kelpaa. Kai sillä on jo kouluun ikävä.
ap
Ruotsin risteily tänä kesänä oli jo yhtä helvettiä.
ap
altistusta sitten vaan, sopivissa erissä. Oletko kysynyt lapselta miksi haluaa kotiin? Koita saada tarkemmin selittämään tuntemustaan, ei riitä että vastaa vaan emmä tiiä, kun haluan. Jos sieltä vaikka löytyisi joku syy taustalta (aistiyliherkkyys, arkuus tms.)
Pahemmaksi se vaan menee jos koskaan tee muuta kuin nyhjöttää kotona.
ap
altistusta sitten vaan, sopivissa erissä. Oletko kysynyt lapselta miksi haluaa kotiin? Koita saada tarkemmin selittämään tuntemustaan, ei riitä että vastaa vaan emmä tiiä, kun haluan. Jos sieltä vaikka löytyisi joku syy taustalta (aistiyliherkkyys, arkuus tms.)
Pahemmaksi se vaan menee jos koskaan tee muuta kuin nyhjöttää kotona.
ap
rapulapsi. Pari viikkoo lomasta oltiin sukulaisissa, mutta sieltäkin lähettii etuajassa kotiin kun lapselle tuli koti-ikävä. Toiset kaks viikkoa ollaan vaan kotona, edes rannalla ei käydä eikä shoppailemassa koska lapsi ei halua. Minä itsekin olen aikamoinen kotihiiri, joten mua ei haittaa yhtään ettei lapsi kinua ulkomaille tai muuta.
nauttii rauhallisesta olosta kotona ja stressaantuu jo Puuhamaan reissusta. Uimarannallekaan ei mielellään lähtisi, vaikka sitten sinne päästyä uikin mielellään, vaan olisi tosiaan mieluummin kotona leikeissään. On ujo ja todella kiltti, ei osaa puolustautua... Täyttää marraskuussa 5v.
Eletäänkö me samalla planeetalla tähän ketjuun kirjoittaneiden kanssa?
1. Ihmiset antaa muksujen päättää, missä kesäloma vietetään - suurelta osin
2. Jengi kuvittelee, että jollakin horoskooppimerkillä olisi vaikutusta ihmisen elämään.
3. Jos lapsi haluaa "koti-ikävän" takia lähteä perheen yhteiseltä matkalta pois, sen takia pompitaan.
minulla on kaksi raputyttöä, jotka olivat pieninä kovin herkkiä. Nyt ovat aikuisia, mutta hyvin kotisidonnaisia. Tänään on muuten raputytön synttärit ,onnea !
haluaa olla mukana menossa ja tylsistyy jos joutuu olemaan kotona pitkiä aikoja
elämässä pitää olla sähäkkyyttä ja meininkiä
on taiteellinen ja herkkä
mutta olen itse ja pienempänä minut piti reilu 10 v. hakea kesäleiriltä kesken kotiin koti-ikävän takia...
Olin kotihoidossa ja varmaan tästä syytä ikävöin usein koulusta kotiin ja aamulla itketti salaa ikävä kun äiti jäi kotiin touhuamaan kotitöitä.
En tiedä sitten, sainko olla tarpeekseni kotona lapsena sillä yläasteajoilta saakka olin lähes kaikki kesät leireillä ja järjestötoiminnassa, festareill yms. Iän karttuessa vauhti vain kiihtyi, asuin ulkomaillakin useamman vuoden.
Koti on kyllä loppujen lopuksi paras paikka.
Rapu-poikamme on tosiaan herkkä ja empaattinen, mutta rakastaa ulkomaanmatkoja ja huvipuistoja paljon - ja ainakin enemmän kuin äitinsä! :D
toisaalta kyllä hän tykkää kyläilläkin varsinkin mummoloissa.Appiukko myös rapu ja tosi koti-ihminen hänkin.
mutta kaipaa silti jatkuvasti kaikkea tekemistä kodin ulkopuolelta. Erityisesti haluaisi olla muiden lasten kanssa.
Ilman vanhempiaan on ujo ja pelokas, tuskin menisi minnekään esim. yökylään. Ikää on 7 v.
t: rapuäiti ja hänen keskimmäinenraputyttönsä, joka ei muuta tekisi kuin lomailisi ja matkailisi, kunnes kukkaro repeää..
tyttäreni mietelause tälle kesälle onkin "mulle sopii tää hotellielämä" ;)
läheiseni poika muuttui pikkuhiljaa n. 3v eteenpäin tuollaiseksi ja myöhemmin diagnosoitiin mm. adhd, eikä nyt aikuisena pärjää omillaan. Hän pikkuhiljaa jumiutui kotiin ja äitinsä hyväksyi asian. Jälkikäteen ajatellen ammattiapu olisi heitä voinut jossain vaiheessa hyödyttää, mutta äiti muutti sokeaksi tilanteelle, kun eivät rahapulan takia kuitenkaan olisi esim. matkailla voineet.
Ja ei, en tarkoita, että juuri tämä ap:n lapsi olisi samanlainen, mutta tällainen samantapainen piirre tällä läheisen lapsella oli alkujaan.
on aina menossa. Rakastaa kyläilyä, yökyläilyä ja reissaamista. Huvi- ja vesipuistot ovat suosikkeja.
Neiti on myös herkkä, empaattinen ja taiteellinen. Kaiken kaikkiaan aivan ihana lapsi!
mutta itse olin rapulapsi. Ja reissattiin kaiket lomat ja olin oikein tyytyväinen elämääni. Aikuistuttuani vasta pääsinkin reissaamisen makuun ja sitten tuli vietettyä pariin kertaan vuosikin ulkomailla putkeen.
Lapsia on erilaisia, mutta tuskinpa se nyt oikeasti horoskoopista johtuu, jos joku on kotikissa ja toinen tykkää kulkea.