Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitalo, tontin koko ja sijainti

Vierailija
14.07.2010 |

Kertokaahan omia kokemuksia. Eli olemme ostamassa omakotitaloa. Nyt mietityttää, mikä siinä olisi tärkeintä. Vaihtoehtoja on kaksi: pieni (alle 1000 neliötä) tontti lähellä palveluja vai reilun kokoinen tontti kauempaa, mutta kuitenkin kaupungin bussit kulkee 500m päästä.

Tuo isommalla tontilla oleva talo on mielestäni ihanalla paikalla, olisi lapsille tilaa leikkiä, eikä kukaan näe pihalle. Siitä on siis noin 500m matka bussipysäkille ja koululaisille taksikuljetus kouluun (harvaan asuttua seutua kaupungin sisällä).

Pikkutontille näkee helposti, ei yksityisyyttä, eikä tietysti tilaa niin paljon. Toisaalta kauppaan pääsee kävellen, samoin kouluun.

Mikä teidän mielestänne on tärkeintä omakotiasumisessa? Tuntuu kauhean vaikealta tehdä päätöstä ja pelottaa, että valitseekin väärin...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän kyllä, että juutalaisten tappaminen ei sitä humaanisinta toimintaa, mutta täällä natsi-saksassa se vaan on välttämätöntä."

Nuo ovat kuitenkin TÄYSIN eri vakavuusasteella nuo asiat, tajuat varmaan itsekin. Miten minä täällä maalla kuljen työmatkan 25km tai kauppareissun 8km, jos en autolla? Nämä ovat ne realiteetit. Linja-autoja ei kulje. Meillä kuitenkin plussia on NIIIIIN paljon enemmän tässä maalla asumisessa, että hyväksyn tämän autolla ajamisen. Sori ap, mä taisin pilata tämän ketjun puhumalla aivan asian vierestä....

Vierailija
22/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töitä voi tehdä myös kotoa. Omia valintojasi kaikki - niin kuin natsi-saksassa.

Nuo ovat kuitenkin TÄYSIN eri vakavuusasteella nuo asiat, tajuat varmaan itsekin. Miten minä täällä maalla kuljen työmatkan 25km tai kauppareissun 8km, jos en autolla? Nämä ovat ne realiteetit. Linja-autoja ei kulje. Meillä kuitenkin plussia on NIIIIIN paljon enemmän tässä maalla asumisessa, että hyväksyn tämän autolla ajamisen. Sori ap, mä taisin pilata tämän ketjun puhumalla aivan asian vierestä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä siis tarkentaa tilannettaan. Hinta olisi siis noissa taloissa suunnilleen sama, toinen talo sijaitsee vaan haja-asutusalueella, toinen taajamassa. Molemmista on kaupungin keskustaan noin 7km. Eli matka harrastuksiin tms. ei oleellisesti eroa. Ainoastaan matka kauppaan ja kouluun on pidempi tuolta isomman tontin talosta.

Tarkoitus ei myöskään ole myydä taloa ainakaan lähimpään 10-15 vuoteen ja ilmeisesti kaupungin on tarkoitus "laajentaa" ja kaavoittaa 10 vuoden päästä juuri tuohon suuntaan, jossa nyt sijaitsee haja-asutusaluetta.

Mietin vaan edelleen sitä, kuinka tärkeää on esim. lyhyt kävelymatka kouluun? Meillä molemmat lapset siis alle kouluikäisiä vielä :)

Vierailija
24/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontappaja rakentaa uuden talon keskustan pikkupläntille.

Luonnonsuojelijalle kelpaa vanha talo, jota voi rempata pikkuhiljaa.

Vierailija
25/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töitä voi tehdä myös kotoa. Omia valintojasi kaikki - niin kuin natsi-saksassa.

Ammatinvalinta ja asuinpaikka ovat ilman muuta omia valintojamme, en minä sitä ole kieltänyt. Me asetamme ne asiat luonnonsuojelun edelle, jos näin halutaan sanoa. Yritämme kyllä hoitaa mahdollisimman monta asiaa aina, kun lähdemme autolla asioille. Realiteetteja, tosiasioita täällä maalla, niitä ne ovat. Mutta edelleenkään minua ei kaupunkiin saa kukaan muuttamaan.

Vierailija
26/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha keksiä epätoivoisia tekosyitä.

Luonnontappaja rakentaa uuden talon keskustan pikkupläntille. Luonnonsuojelijalle kelpaa vanha talo, jota voi rempata pikkuhiljaa.

Vierailija
27/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet muuttanut 8 km päähän kaupasta, olet samalla hyväksynyt tosiasian, että kävelet kauppaan 8 km mennen tullen. Niin kovasti esiinnyt "maalaisena" ja "luonnonystävänä", kun tosiasia on se, että oma asumisvalintasi osoittaa sinun olevan käsittämättömän itsekäs. Omat lapsesi sitten maksavat tätä laskua, jota sinunkaltaisesi ihmiset jälkipolville tuottavat.

Ammatinvalinta ja asuinpaikka ovat ilman muuta omia valintojamme, en minä sitä ole kieltänyt. Me asetamme ne asiat luonnonsuojelun edelle, jos näin halutaan sanoa. Yritämme kyllä hoitaa mahdollisimman monta asiaa aina, kun lähdemme autolla asioille. Realiteetteja, tosiasioita täällä maalla, niitä ne ovat. Mutta edelleenkään minua ei kaupunkiin saa kukaan muuttamaan.

Vierailija
28/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa ärsytti tosi paljon

Mutta nyt olen sopeutunut ja lapsilla on hauskaa kun naapurustossa on ikätovereita, ja voin antaa heidän mennä minne haluavat

Ja pidän todella siitä että talomme on metsän vieressä ja takapiha on todella upea

Talo ei ole niin upea, mutta pidän paljon pihasta, yllätyin että näin kävi

Vierailija
29/29 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa ärsytti tosi paljon Mutta nyt olen sopeutunut ja lapsilla on hauskaa kun naapurustossa on ikätovereita, ja voin antaa heidän mennä minne haluavat Ja pidän todella siitä että talomme on metsän vieressä ja takapiha on todella upea Talo ei ole niin upea, mutta pidän paljon pihasta, yllätyin että näin kävi