Näin taas kuinka äidit söivät lapsille tarkoitettua puistoruokaa
Helsingin leikkipuistoissa tarjoillaan arkipäivisin lapsille lounas, jota varten pitää ottaa omat lautaset mukaan.
Ruoka on siis lapsille ja aikuiset eivät sitä saa. Näin taas kuinka jotkut äidit antoivat kakaroilleen omat kuppinsa ja sitten lapset hakivat annoksen myös äideilleen. Nämä äidit sitten häpeilemättä lusikoivat annoksen ahneisiin suihinsa.
Kommentit (8)
ole puistoruokailussa käynyt, mutta mä kyllä voisin kuvitella, että söisin lautaselta pois sen, mitä lapselta jää, enkä esim. heittäisi roskakoriin.
Joskus reissussa poiketaan huoltsikalla. Aikuisten ei ole niin nälkä, että kannattais mitään ostaa, mutta lapset tarvitsevat ruokaa. Meidän nappuloilta ainakin jää yli lastenannoksista. Silloin usein syödään ne tähteet miehen kanssa, ja sekin hävettää joskus, mutta taas kerran mieluummin omaan napaan kuin roskikseen
mutta olen kyllä nähnyt, että äidit syövät sen mikä lapsilta jää, ja hyvä niin. Ei mene hukkaan kunnollista ruokaa.
ja teen sen ihan avoimesti, en mene puskaan piiloon... :)
Kait se on puistotädeille ihan sama meneekö ne jämät roskiin vai mamman suuhun..
Mut sitä en ymmärrä et ihan erikseen haetaan muka lisää, ja se meneekin mammalle.
Tai jos tilanne ois se et muuten ruuat roskiin ni sit ymmärtäisin.
juonivat homman niin, että kun tietävät ettei Henry-Petteri syö kuin pari pientä lusikallista, niin ohjeistavat pojan silti ottamaan jättisatsin. Niin saa takuuvarmasti itsekin kunnon lounaan. Pahoja ovat ryökäleet ja ahneita kuin itse pääpiru....
Olette maksaneet ruuasta ja se kuuluu teille, ihan sama vaikka ikkunasta ulos heittäisitte ;) Ja tosiaan fiksua syödä jos lapsilta jotain jää, eikä heittää roskiin. Mutta puistoruokailu on eri juttu. Sitä voisi verrata siihen että sinä ja miehesi +2lastanne menette ravitolaan jossa lastenlistalta saavat tilata vain lapset, ja "säästäisitte" siten että lapset käyvät ostamassa "itselleen" ateriat kaksi kertaa (1. itselleen, 2. teille vanhemmille)
kaikki pultsarit ja muut laitapuolenkulkijat samaan aikaan syömään. Kun muuten menisi roskiin.
olen kyllä nähnyt kuinka joka päivä lähes puoli kattilallista menee hukkaan kun syöjiä ei ole ollut tarpeeksi.