Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion tehdä maksanpuhdistuksen ja paskoa sappikiviä

Vierailija
14.07.2010 |

tämän ohjeen mukaisesti:

http://www.jaakkohalmetoja.com/fi/wp-content/uploads/2010/06/Maksan_opt…

tänään tai huomenna. jänskättää että tuleeko paljon kiviä! netissä googlettamalla "liver flush" tulee hurjia kuvia niistä vihreistä kivistä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan noiden kuvien näköisiä. Siis eivät olleet vihreitä ja omani olivat säännöllisen pyöreitä. Ennen leikkausta minulta tuli myös sappikivi(ä) itsestään ulos ja oli muuten tuskallista! Sekoittivat myös maksa-arvot ja olin seurannassa monta viikkoa.

Äidiltäni on leikattu monen sentin läpimittaiset sappikivet ja sellaiset ei kyllä mitenkään tule läpi.

Vierailija
22/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissain kuvissa kivet ovat nimenomaan ruskeita, joissain vihreitä. Epäilen että oliiviöljy tekee tuon vihreyden. mukana tulee myös muuta kuonaa.

tässä onkin riski sappikohtauksesta eli jos on kovin isoja kiviä ne eivät mahdu ulos. olenkin sanonut miehelle, että soittaa ambulanssin jos tulee sappikipuja yöllä.

en tosin tiedä teenkö tuon tänään vai vasta huomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tekstin ihan lopussa mainittu "kahvi-suolihuuhtelu" jäi minua vaivaamaan... Mistäköhän siinä on kyse? Kahvia mustana litratolkulla elimistöön ja suoli tyhjenee?

Eikös nuo mahdolliset kivet muuten ulos juuri virtsaputken ja -aukon kautta? Eikö niiden ulospuskeminen niinkin minimaalisen kanavan kautta ole ihan mielettömän tuskallista?

Vierailija
24/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvisuolihuuhtelu meinaa sitä, että suolihuuhtelupussiin pannaan kahvia veden sijaan ja huudellaan paksusuoli sillä eli tehdään perähuuhtelu. tietenkään ei kuumaa kahvia :D

kivet tulee ulos samaa kautta eli kakan mukana.

Vierailija
25/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kivet (tai ainakin osa niistä) tulee monilla luonnollisesti ja ikään kuin itsestään ulos virtsan mukana, mutta tätä tyhjennystä käyttämällä poistuvatkin sitten ulosteessa? Miten tuollainen mystinen hyppäys elimistön puhdistuskanavien välillä edes tapahtuu ja on mahdollista? Kyselee tietämätön....

Vierailija
26/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlesta löytyy ei-suomenkielisiä selityksiä tapahtumasta, mm. piirrokset elimistä ja siitä miten homma toimii..

Vierailija
27/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ole siten osa ruuansulatusta? Mahan sisältö muuttu suolistossa ulosteeksi. Suolistosta ja mahalaukusta verenkiertoon imeytyvä vesi sen sijaan munuaisten kautta virtsaksi.

Munuaiskivet ja sappikivet ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
28/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sappirakosta ne kivet pusertuvat tällä menetelmällä vatsalaukkuun ja sieltä suolta pitkin pönttöön

Vierailija
29/43 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sappikohtauksen riski ja se, että litkujen juominen pistää oksettamaan, eikä saa pidettyä niitä mahassa.

Vierailija
30/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neljättä päivää paastolla, valmistaudun tähän.

Mistä muuten tuota epsomsuolaa saa? täällä sitä ei ole apteekeissa.

Vierailija
31/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kivet (tai ainakin osa niistä) tulee monilla luonnollisesti ja ikään kuin itsestään ulos virtsan mukana, mutta tätä tyhjennystä käyttämällä poistuvatkin sitten ulosteessa? Miten tuollainen mystinen hyppäys elimistön puhdistuskanavien välillä edes tapahtuu ja on mahdollista? Kyselee tietämätön....

Virtsakivet voi tulla virtsan mukana, mutta ei kyllä sappikivet sitten niin millään, ellei sitten tuota mystitstä hyppäystä tapahdu.

Vierailija
32/43 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tehnyt uudestaan, enkä aio. ripulin saa helpomminkin :D syö vaikka liian suolaista keittoa muutaman litran..

Vierailija
33/43 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/43 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk. Jos mä yritän saada alas ruokalusikallisenkin öljyä, oksennan. Tulee ekaks semmonen horkka ja kylmä hiki ja todella paha kuvotus. Mistä lie johtuu.

Vierailija
35/43 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ olen tehnyt vuosia sitten tämän maksan puhdistuksen suht säännöllisesti ja joka kerta on tullut sappikivä pois. Mulla on lähinnä auttanut allergioiden vähentymiseen ja iho-oireiden helpottumiseen...niin, ja jännä selkäkipu katosi. Maksan puhdistuksen jälkeen olen aina tosi energinen, joten jotain hyvää siinä kyllä tapahtuu. Vähän sama efekti kun paastossa tapahtuu. Näitä on ilmeisesti erilaisia, mutta mä olen noudattanut sitä, jossa ei tarvitse paastota kun samana päivänä klo 14 eteenpäin (toki syödä edellisinä päivinä kevyesti) ja tuo litkun määrä on aika suuri joka kerralla pitää juoda, muistaakseni 1,25dl. Sen teho perustuukin siihen että kerralla tulee niin suuri määrä öljyä että se aiheuttaa paineen sappirakkoon joka pusertaa kiviä ulos. Suosittelen! Ja aion itsekin tehdä tämän uudelleen hyvin pian.

Epsom suolaa saa ainakin joistakin yliopisto apteekeista.

Vierailija
36/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Virtsarakko ja sappirakko on ERI asioita!!

Vierailija
38/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappirakko aukeaa suoleen. Sappitiehyet ovat sen verran kapeat että niistä mahtuu pieni sappikivi kerrallaan. Jos kivi lähtee liikkeelle, sen tuntee kipuna (sappitiehyen tukos). Tukos voi aiheuttaa maksa- tai haimatulehduksen, siksi kivet leikataan pääsääntöisesti.