Aion tehdä maksanpuhdistuksen ja paskoa sappikiviä
tämän ohjeen mukaisesti:
http://www.jaakkohalmetoja.com/fi/wp-content/uploads/2010/06/Maksan_opt…
tänään tai huomenna. jänskättää että tuleeko paljon kiviä! netissä googlettamalla "liver flush" tulee hurjia kuvia niistä vihreistä kivistä.
Kommentit (43)
- join 2 päivää pelkkää omenamehua
- klo 14 eilen lopetin juomisen
- klo 18 otin puolet suolajuomasta (helvetin pahaa! muttei tullut oksu)
- puolen tunnin kuluttua maha alkoi möyrytä uhkaavasti
- kävin ripuloimassa
- klo 20 otin loput suolajuomasta ja ripuloin lisää
- klo 22 otin öljyjuoman greippimehulla, se oli oikeastaan yllättävän hyvää.. jotenkin
- makasin oikealla kyljellä puoli tuntia, mahassa tuntui jotain, mut luulen että suolisto siellä jatkoi möykkää
- paskoin aina välillä
- klo 23 otin loput öljystä ja menin nukkumaan
- nukuin tosi hyvin
- nyt aamulla otin taas suolajuoman ja heti paskat lensi
- tein kahviperähuuhtelun
Summa summarum: ei näkynyt kiviä. Paska oli ruskeaa ja vihreää ja täysin nestemäistä. Jotain hiutaleita siinä kellui pinnalla.
Ehkä tuo homma ei toimi tällaisella läpipaskolla, vaan jollain ummetuksesta kärsivällä. Meinaan mä aloin paskoa jo ennen sitä öljyä :D
Nyt on omituinen olo ihan kuin olisi nousuhumalassa :)
meinaatkos tehdä tuota viikon ajan? eikai se ekan päivän jälkeen heti sappikivet poistu?
tuu kertoon jos jatkat tuota. kuulisin mielenkiinnolla, kun ite mietin samaa operaatiota.
yhdellä kertaa pitäisi jo jotain lähteä. jotkut tekevät viikottain, tai kuukausittain tai pari kertaa vuodessa. mulle riitti tämä kokemus toteamaan, ettei homma toimi.
sori edellinen viesti. eihän se mennytkään niin että piti viikon ajan juoda öljyä.. se oliki se munuaispuhdistus se viikon kuuri. no sulla ei sitte varmaan ollu sappikiviä?
en usko, että tuolla mitään sappikiviä saa ulos. kyllä se on rasvaa ja ulostetta, joka on vaan kokkareina. mulla kun on aina löysällä niin tuli vetenä kaikki.
jos noin saisi kivet pois niin ihan varmasti lääkärit suosittelisivat sitä potilaille. kukaan ei turhaa halua potilasta veitsen alle. suositteleehan ne nykyisin mm. akupunktiota ja hierontaakin.
Kun Googleen alkaa kirjoittaa "liver flush" se ehdottaa ensimmäiseksi "liver flush hoax", vink vink. ;)
sappi aukeaa vatsalaukkuun, joten sieltä ne tulevat
palstalla ole lääkäreitä? voisivat varmistaa
Sappirakko ei aukea mihinkään.
Sappi on maksan erittämää nestettä, joka varastoituu sappirakkoon. Sappitiehyessä, joka laskee maksasta pohjukaissuoleen, on sivulla maksan alapuolella sappirakko. Tämä sappirakko on siis sappinesteen välivarasto, jossa sappikivetkin yleisimmin muodostuvat.
Kolesterolikivet ovat länsimaissa tavallisimpia. Ne muodostuvat kolesterolista ja sappisuoloista. Pigmenttikivet puolestaan muodostuvat kalsiumista ja sappiväriaineesta. Lähtiessään liikkeelle kivet poistuvat suolikanavaa pitkin.
Munuaiskivet taas syntyvät munuisissa. Niitä on useita erilaisia,yleisimmin suomalaisten kivet ovat kalkkikiviä. Yli 5 mm kivet usein ovat sellaisia, jotka eivät tule itsestään ulos virtsan mukana virtsateitä pitkin, vaan tarvitsevat murskaus- tai leikkaushoitoa.
suosittelelen iltalukemiseksi vaikka Totuus ruoasta kirjaa
Joku oli vienyt kivet lääkärille ja labraan ja ne olivat sappikiviä.
Kuka on kirjoittanut kirjan Totuus ruuasta, se kuulostaa tutulta. Olen tainnut jo lukea sen.
kun joku on vienyt. Miksiköhän sappikivi leikkauksia sitten tehdään jos ne voisi syömällä poistaa :)
vai miksi se maksa pitää puhdistaa? Ja eikös sappikivet tule munuaisista ja poistu pissassa, vai muistanko väärin.
tehdäkään. tämäkin yksi amerikkalainen oli joutumassa koko sappirakon poistamiseen, mutta eipä tarvinnut kun kokeili tätä!
Maksaan kertyy kuonaa ja se joutuu urakoimaan rankasti kun se putsaa kaiken.. lääkkeet, huono ruoka, ja kyllä, myös suht vähäinen määrä alkoholia :)
Sappikivet ei aina tule itsestään pois vaan niitä joudutaan leikkailmaan yms
virtsakivet voi tulla pissan mukana. jos mahtuvat...
pitäisköhän kokeilla?