Meidän 1v syö jo itse!
Jee :) Mutta neuvolassa sanoivatkin, että on ikäistään kehittyneempi käsientaidoissa.
Kommentit (12)
ei se sun lapses mikää ihmelapsi ole :D
sille annetaan mahdollisuus,meidän napero söi reilusti alle 1v
Uutuudenviehätys menee ohi ja vauvaa alkaa "laiskottaa" :)
Heti tuli kriittistä kommenttia! Ihan vaan riemuitsen,enkä mitenkään ajattele että lapseni on ylikehittynyt:D
Minusta vielä 1v on ihan vauva ja saa olla vielä pitkään pikkuinen,naurattaa vanhemmat jotka koittavat että lapsi osaisi jo 1,5v olla kuivana ja käydä potalla,juoda/syödä itse,puhua,pukeakkin ja tehdä ties mitä. Antakaan lapsen olla lapsi! Lapsi oppii aikanaan,mikä kiire?
AP
ilmeisesti jälkeenjäänyt. Jäin kuitenkin ihmettelemään, että neuvolassa tätä pidetään edistyksellisenä. Meilläpäin se on normi ikäjuttu, vaikka kaikki lapset eivät syökään 1v.
Mun tyttö on laiska, pyytää äitiä syöttämään, hän kuulemma syö sitten tarhassa itse.
Huomaattehan, tälleen piilevästi kehaisin, miten typyni juttelee selvin monisanaisin lausein alle 2v mm. tästä syömisasiasta. Huomasittehan, kai huomasitte? On älykäs, onhan? Ai, niin paitsi ettei viitsisi syödä aina itse. Pitänee neuvotella asiasta lisää hänen kanssaan ennen neuvolakäyntiä, niin saadaan hyvät paprut mekin
Ettekö te muut sitten iloitse lastenne oppimista asioista?
Neuvolasta tosin piti kommentoida, mua on ihan ruvennut naurattamaan, kun niillä on varmaan joku "Kootut kehut" -ohjekirja, jonka mukaan kehuvat milloin mitäkin, että vanhemmille tulisi ylpeä olo. En tarkoita että siinä mitään pahaa on, ihan hyväntahtoisesti naureskelen.
oli kymmenen kuukautta kun alkoi syömään itse. Poika on nyt 11kk ja kokeiltu on mutta ei tule mitään vaan lautanen lentää :D mutta kyllä kuukauden päästä saa jo syödä itse :)
2 hoitolasta jotka olivat 1vuotiaita opetin itse syömään kahdessa päivässä vaikka äidit sanoi ettei onnistu ;)
tuota ylpeyttä lapsestaan tai neuvolan "kehuja". Samojahan pölisevät neuvolassa kaikille kakaroille ja miksi minun lapseni olisi heille jotenkin erityisempi? Miksi olisin jotenkin ylpeä lapsestani, jos kehittyy normaalisti? Ylpeys ei ole mielestäni mikään hyve. Jos lapseni olisi sairas ja joutuisi ponnistelemaan saavuttaakseen jonkun muille normaalin asian, iloitsisin toki siitä. Mutta muuten olen vain tyytyväinen ja iloinen, että lapseni kehittyy omaa tahtiaan.
alk. 11kk
Mut sit tuo poika ei kyllä pitänyt mitään kiirettä. Tumput suorana varttos palvelua vielä 1,5-vuotiaanakin :roll: Osasi kyllä rakentaa palikkatornin 9kk ikäisenä, muttei muka osannut lusikkaa käyttää... Liekö jotain tekemistä kromosomien kanssa ;)
Kun antoi soselusikan käteen niin siististi pisti sen suuhunsa. Seuraavassa vaiheessa otti valmiin soselusikan itse lautasen reunalta ja todellakin alle 1 v söi jo itse.
..käyttävätkö haarukkaa ja veistä? Leikkaavatko sisäfilepihvin itse?
Siis tuoko on neuvolan mielestä jotenkin normaalia aikaisempaa? No, mun omat lapset ovat syöneet juurikin 1-vuotiaana itse, mutta mulla on ollut hoitolapsia, jotka ovat syöneet itse jo 10 - 11 kuukauden iässä, ja todellakin ihmeen hyvin. Jos sotkua olisi kohtuuttomasti tullut, en olisi antanut itse syödäkään.