Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisittekö elämään viikon ilman henkilöautoa?

Vierailija
14.07.2010 |

Missä kaikissa asioissa tulisi ongelmia?

Itse pystyisin, nyt menty 2 viikkoa. Ainoa mikä jäi välistä oli maauimalareissu, olisi pitänyt mennä kolmella kulkuvälineellä ja vielä kävellä. Minä ainoana aikuisena kolmen lapsen kanssa en olisi jaksanut kaikkien tavaroita kantaa. Ja sitten tuli vahtimisongelma mieleeni, mutta se ei liity kulkemiseen.

Aika usein joutuu käymään ruokakaupassa, kun kaikkea ei jaksa kerralla kantaa. Tosin kohta varmaan auto otettava käyttöön, kun kissanhiekat alkaa olla vähissä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että auto olisi viikon käytössä. Hyvin pärjää ilman, kaikki muut paitsi keskustalaiset.

Vierailija
42/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän pärjäisi, ei sitä tule viikoittain käytettyä nytkään. Töihin ja kaupoille on muutama kilometri matkaa, ne kuljen pyörällä muutenkin. Pyörällä saa tuotua ruokaostokset, kun ei osta koko viikon tarvikkeita kerralla.

Julkiset ei täällä niin hyvin kulje, että niiden varaan voisi jättäytyä. Varsinaiseen keskustaan on matkaa 18 kilometriä, minkä ajaa kesäkelissä alle tunnissa pyörällä. Bussi kiertäisi joka mutkan (40-50 min) eikä tätä kautta kulje kesällä yksikään vuoro, joten ensin olisi päästävä lähimmälle pysäkille johon menee ainakin 15-20 minuuttia pyörällä. Eli koko matka on nopeampaa pyöräillä.

Mökkireissut joutuisi autotta jättämään väliin ja se harmittaisi näin kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttu hoki esikoisemme syntymän aikoihin, että kyllä te sitten tarvitsette auton. Hyvin ollaan kuitenkin pärjätty ilman, vaikka lapsiluku on kasvanut. Julkisilla ja polkupyörällä pääsee vaikka mihin Oulussakin.

Vierailija
44/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikissa asioissa tulisi ongelmia?

Itse pystyisin, nyt menty 2 viikkoa. Ainoa mikä jäi välistä oli maauimalareissu, olisi pitänyt mennä kolmella kulkuvälineellä ja vielä kävellä. Minä ainoana aikuisena kolmen lapsen kanssa en olisi jaksanut kaikkien tavaroita kantaa. Ja sitten tuli vahtimisongelma mieleeni, mutta se ei liity kulkemiseen.

Aika usein joutuu käymään ruokakaupassa, kun kaikkea ei jaksa kerralla kantaa. Tosin kohta varmaan auto otettava käyttöön, kun kissanhiekat alkaa olla vähissä.

turhaa narinaa tuollainen, jos on helpoksi opittu.

Ilman autoa pärjää ja hyvin.

Vierailija
45/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään se vaatisi hyvää suunnittelua ja varautumista etukäteen moneen seikkaan. Lultavasti turvautuisin silti hyvin äkkiä inva-taksiin.

Meillä on liikuntavammaisia perheessä eikä julkisilla pääse kulkemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän