Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisittekö elämään viikon ilman henkilöautoa?

Vierailija
14.07.2010 |

Missä kaikissa asioissa tulisi ongelmia?

Itse pystyisin, nyt menty 2 viikkoa. Ainoa mikä jäi välistä oli maauimalareissu, olisi pitänyt mennä kolmella kulkuvälineellä ja vielä kävellä. Minä ainoana aikuisena kolmen lapsen kanssa en olisi jaksanut kaikkien tavaroita kantaa. Ja sitten tuli vahtimisongelma mieleeni, mutta se ei liity kulkemiseen.

Aika usein joutuu käymään ruokakaupassa, kun kaikkea ei jaksa kerralla kantaa. Tosin kohta varmaan auto otettava käyttöön, kun kissanhiekat alkaa olla vähissä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen senverran laiska etten viitsisi kauramoottorin varassa kulkemaan.

8-henkinen perheemme asuu maalla 7km päässä kirkolta.

Vierailija
2/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona hoitamassa neljää alle kouluikäistä lasta. Lähikauppaan on vajaat 2km, ja sinne kävellään tai pyöräillään kolmesti viikossa ja tuodaan kerralla sen verran mitä jaksetaan kantaa.

Uimarannalle pääsee bussilla, samoin hallille. Kuljetettavia harrastuksia lapsillamme ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Helsingissä asuin 25 vuotta ilman autoa. Äitini on tullut toimeen 60 vuotta ilman omaa autoa.

Vierailija
4/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kesä.. Meillä on lähimpään kauppaan ja yleensäkin keskustaan asioille 6km, pyörätie on vain ½ matkasta ja vaarallisen tien ylitys (lapsia ajatellen). Niin kyllä itse voisin käydä vaikka pyörällä tai taaperon kanssa rattaillakin kaupassa (mutta ne kaikki tavarat??). Mutta jos pitäisi viedä lapsia hoitoon ja itse ehtiä vielä töihin... hoitopaikka on siellä 6km:n päässä ja työpaikka 5km sieltä takaisinpäin...

Vierailija
5/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehellä tulis vaikeuksia töihin kulkemisessa, menis jotain 3 tuntia ainakin päivässä työmatkoihin julkisella liikenteellä.

Vierailija
6/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pystytään edelleen. Meillä ei koskaan ole ollut omaa autoa, asutaan Helsingin keskustan liepeillä. Jos autoa joskus tarvitaan, se vuokrataan.

Vierailija
7/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi missään ongelmia.

Vierailija
8/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ainut ongelma. Jos olisin lomalla/kotona lasten kanssa, niin pärjättäisiin jo pyörien kanssa, kun isompi jaksaa jo pyöräillä kauppaan ja takaisin itse ja pienempi menee kyydissä.

Vierailija
9/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en haluu kun tullu niin mukavuudenhaluinen.

Vierailija
10/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helposti tulemme tästä eteenpäinkin.

Ajokortti kyllä löytyisi, mutta en ole kokenut tarvitsevani autoa täällä helsingissä.

Vierailija
11/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierestä menee bussit ja juna.

Vierailija
12/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä onkin monesti pyöräilty ja jätetty auto pihaan vaikka se on. Päiväkotiin 2 km matka, töihin 20 km, lähimmälle uimarannalle 2 km, lähimpään kauppaan 1 km. Talvella on tylsä tuo päiväkoti-/työpaikkahomma aamuisin ilman omaa autoa, mutta menee kyllä bussillakin, jos toinen on työmatkalla. Isossa ruokakaupassa olen tottunut käymään autolla, mutta kesällä tolla lähikaupallakin pärjää, kun tulee tehtyä yksinkertaisempia ja kevyempiä ruokia ja tulee esim. rannalle mentäessä pyöriltyä siitä ohi.

Vierailija
13/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin ja suositaan julkisia. Usein autoilua helpompaakin täällä Helsingissä. Autolla lähdetään landelle tai viedään lapsi niihin harrastuksiin, jotka ovat vähän pidemmällä. - Ja myönnettäköön, käydään usein ruokakaupassa ihan vain siksi, ettei tarvitse raahata kantamuksia, mutta kyllä sekin kävellen/fillarilla onnistuu.

Vierailija
14/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi ilman autoa. Kauppaan on täältä sen verran matkaa.

Vierailija
15/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidempäänkin tarvittaessa. Tosin ruokaostokset pitäisi hoitaa lähikaupassa.

Pidemmän päälle olisi kyllä hankalaa hoitaa kaikki työmatkat ja taaperon hoitoonviennit julkisilla/pyörällä.

Vierailija
16/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kokonaan ilman autoa, palvelut on hyvin saatavilla joko kävelymatkan päässä tai julkisilla. Paljon enemmän aikaa kuluisi tietysti ja kaikki pitäisi suunnitella etukäteen, mutta arkielämä sujuisi kyllä.

Sukulaisia emme tapaisi enää, jos eivät tule käymään, sinne ei julkisilla pääse.

Vierailija
17/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa autoa ei ole koskaan ollut, ja hyvin on eletty vuosikausia. Pyörällä pääsee kauppaan ja töihin, sukuloimaan muualle Suomeen junalla

Vierailija
18/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pystytään edelleen. Meillä ei koskaan ole ollut omaa autoa, asutaan Helsingin keskustan liepeillä. Jos autoa joskus tarvitaan, se vuokrataan.

Auto ollaan kyllä aina saatu lainaksi, ei ole tarvinnut ainakaan vielä vuokrata.

Ja toivottavasti omaa autoa ei tarvitsekaan hankkia lapsen kasvaessa tai jos toinen lapsi joskus tulee. Toisaalta kun sitä autoa ei ole koskaan ollutkaan, on elämä tullut järjestettyä niin että ilman selviää. Esimerkiksi pari viikkoa sitten olisi saatu appivanhemmila auto lainaksi viikonlopuksi, mutta ei otettu kun ei keksitty että mitä oltaisiin sillä tehty :)

Vierailija
19/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kummallakaan oo ajokorttia. Lapsia on 2. Mä hoidan rattaiden kanssa kaikki ostokset. Melkein joka päivä tarvii käydä, kun ei kerralla saa paljoa kulkemaan. Turussa asutaan niin bussilla pääsee. Onhan se välillä raskasta, mut kyllä se näinkin hoituu. Junalla kuljetaan myös paljon. Kyllä siinä välillä saa sääliviä katseita, kun on rattaat täynnä tavaraa, vauva kantorepussa ja isompi seisomalaudalla, käyhän se kuntoilusta ;).

Vierailija
20/45 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pärjätty. Kesällä jotkut spontaanit reissut voi jäädä vähemmälle, mutta kyllä julkisillakin pääsee hyvin. Pyörällä käydään lähikaupassa ja julkisilla kuljetaan töihin ja kaupungille. Lasten harrastukset on kävely- tai lyhyen bussimatkan päässä. Helsingissä asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä