Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä raskasta on pyykinpesussa?

Vierailija
10.10.2005 |

En ymmärrä kun jotkut valittavat että voivoi, pitäis jaksaa pestä pyykkiä. itse en tiedä sen helpompaa ja kevyempää hommaa! koneeseen vaan ja kuivumaan ja saa vielä ihanan tuoksunkin kotiin!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ihmetellyt tätä kun ihmiset valittaa miten järkyttävän raskasta pyykinpesu on. En oikein jaksa samaistua näiden valittajien elämän raakuteen. Tänäänkin olen pessyt jo kaksi koneellista pyykkiä, vaikka lähinnä olen vain maannut läppärin kanssa sängyssä ja roikkunut aaveellä. Pyykin viemiseen kellarin pesutupaan ja yhden koneellisen ripustamiseen on mennyt yhteensä kymmenisen minuuttia. Käytän myös vain sellaisia vaatteita, jotka eivät tarvitse silittämistä ja joita ei tarvitse minkään millimetrimitan kanssa viikata kaappiin.

Vierailija
22/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:16"]

Oon aina ihmetellyt tätä kun ihmiset valittaa miten järkyttävän raskasta pyykinpesu on. En oikein jaksa samaistua näiden valittajien elämän raakuteen. Tänäänkin olen pessyt jo kaksi koneellista pyykkiä, vaikka lähinnä olen vain maannut läppärin kanssa sängyssä ja roikkunut aaveellä. Pyykin viemiseen kellarin pesutupaan ja yhden koneellisen ripustamiseen on mennyt yhteensä kymmenisen minuuttia. Käytän myös vain sellaisia vaatteita, jotka eivät tarvitse silittämistä ja joita ei tarvitse minkään millimetrimitan kanssa viikata kaappiin.

[/quote]

Ehkäpä se rankkuus ei olekaan siinä itse pyykinpesussa, vaan siinä, että on kaikkea muutakin hommaa tehtävänä (eikä ehdi makoilla sängyllä), ja se, että sitä pyykkiä tulee syystä tai toisesta paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:16"]Oon aina ihmetellyt tätä kun ihmiset valittaa miten järkyttävän raskasta pyykinpesu on. En oikein jaksa samaistua näiden valittajien elämän raakuteen. Tänäänkin olen pessyt jo kaksi koneellista pyykkiä, vaikka lähinnä olen vain maannut läppärin kanssa sängyssä ja roikkunut aaveellä. Pyykin viemiseen kellarin pesutupaan ja yhden koneellisen ripustamiseen on mennyt yhteensä kymmenisen minuuttia. Käytän myös vain sellaisia vaatteita, jotka eivät tarvitse silittämistä ja joita ei tarvitse minkään millimetrimitan kanssa viikata kaappiin.
[/quote]

Yleensä se pelkkä pyykinpesu ei ole se mikä on raskasta, vaan se kuuluu kotitöihin ja sen lisäksi on niin paljon muutakin tekemistä. Olisi kiva kun olisi päivä, jolloin ei tarvitsisi pestä pyykkiä, laittaa tiskejä, kokata, siivota yms. Mulla ainakaan ole aikaa maata läppärillä.. Nyt tässä päiväkahvin aikana harvinaista herkkua että puhelimmella saan samalla hieman surffailla, kun toinen lapsi nukkuu ja toinen puuhailee omiaan. Täytyy tästä kohta joutua nurmikon leikkuuseen. Ja ne pirun pyykitkin sain hetki sitten laitettua, huaah!

Vierailija
24/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä. Pyykinpesu on ehkä helpointa ikinä. Lajittelunkin voi vetää yksinkertaisesti:

mustat, valkoiset, värilliset, arat/erikois/urheilu sekä mahdolliset lakanat-pyyheliinat

seuraavaksi jako lämpötiloihin: 30, 40 ja 60

Mustat ja värilliset voi pääasiassa pestä samassa koneellisessa. Ei ole mitään väliä, meneekö mustien t-paitojen kanssa punaiset collarit mukana. Valkopyykki tietenkin aina omansa. Tässäkin voi oikoa, että jos on yksi t-paita, joka kestää 60 valkopesun ja loput 40 pesuun meneviä vaaleita, niin kaikki vaan samaan neljäänkymppiin. Kyllä se kerran tai kaksi sen kestää.

Vierailija
25/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskääpä muutama konneellinen pyykkiä käsin.Tuntuuko vielä senkin jälkeen konneella pyykkääminen raskaalta?

Vierailija
26/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni erityisen raskasta, mutta työlästä sikäli, että pienten lasten kanssa pyykkituvassa käynti rajoittaa muuta tekemistä aika paljon. Noin 30-45min välein täytyy käydä ja tarkkaan oikeaan aikaan, ettei veny yliajalle, meillä ainakin vuorot tarkasti käytössä ja 3h kerrallaan pesen, josta loppuaikana pyörii lähinnä kuivausrumpu. Siinä ei voi lähteä mihinkään kotipihaa kauemmas sinä aikana ja syömiset/ulkoilut yms. jaksotettava noiden pesukoneen käyntiaikojen mukaan, mikä ei ole aina niin helppoa kun kuvittelisi kun ei noiden uhmalaisten kanssa aina voi tarkkaan tietää kuinka kauan tällä kertaa tapellaan mistäkin asiasta. Ja vuoroja saa silloin kun niitä on, päiväuniaikaan yleensä olisi eniten tarjolla mutta ei voi mennä, joten aamu ja ilta ovat oikeastaan ainoat vaihtoehdot, ja silloin on paljon muutakin puuhaa.  Likapyykin koreihin lajittelu ja puhtaan pyykin lajittelu ja viikkaaminen sit taas on vaan yksinkertaisesti tylsää ja yleensä se pitää (tai siis on helpointa) tehdä just silloin kun olisi se vähäinen "oma aika" eli illalla lapsien nukkumaan mentyä tai päikkäreiden aikaan, joka entisestään vie motivaatiota pois kyseisestä hommasta. Onneksi en kuulu niihin, jotka vaihtavat omatkin vaatteet 3x päivässä ja petivaatteet, pyyhkeet jne. vähintään kerran viikossa, koska muuten pyykillä olisi käytävä päivittäin, nyt riittää pari-kolme kertaa viikossa.

Vierailija
27/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:38"]

Peskääpä muutama konneellinen pyykkiä käsin.Tuntuuko vielä senkin jälkeen konneella pyykkääminen raskaalta?

[/quote]

typerä kommentti mun mielestä sikäli, että kyllä mun mielestä esimerkiksi on usein raskasta jaksaa päivän hommat väsymyksen takia, vaikka nukunkin muutamassa pätkässä n.6h yössä. Ja tuntuu kyllä raskaalta siitä huolimatta, että olen kokeillut myös samaa hommaa 2-3h pätkissä nukuttujen yöunien jälkeen ja kohta se on taas edessä. Ei se, että voisi olla vieläkin raskaampaa (sen paremmin kuin sekään, että näin on ennenkin tehty/isovanhemmilla oli vielä raskaampaa) muuta sitä sen alkuperäisen asian raskaaksi kokemista mihinkään suuntaan. T.20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän