Ohoh, meidän tasan 11kk oppi kävelemään!
Enpä osannut odottaa, kun isoveljensä oppivat vasta 1v. 3kk ja 1v. 4kk. Taitaa olla sporttipoika tämä kuopus :)
Tiedän toki, että monet jo tuossa iässä osaa, mutta siltii tuntuu hassulta, kun "vauva" kävelee.
Kommentit (6)
Mulla esikoinen käveli 9,5kk iässä, ja meno oli kyllä sellaista, ettei yhtään olisi haitannut jos olisi muutaman kuukauden vielä malttanut odotella...
Tämä toinen on nyt tasan 6kk ja on kontannut pari viikkoa, ryömi sitä ennen reilun viikon. Nyt näyttää jo kovasti merkkejä siitä, että eteenpäin menon lisäksi myös ylöspäin pitäisi päästä.. Aluksi näytti, ettei herralla ole mikään kiire liikkeelle, ja vähän jo huokaisin helpotuksesta, josko sitten menisi sinne toiselle ikävuodelle se kävelykin, mutta sittemmin tulikin sellainen vauhti, että nyt taas jo hirvittää =/
Tosiaan, onhan se hienoa kun oppivat pieninä asioita, mutta toisaalta ne on vauvoja niin pienen hetken, että kyllä minä ainakin haluaisin sitä vähän viivytellä. Olisi sitten muutenkin se motoriikka kehittyneempää ja ehkä järkeäkin piiru jo päässä...
vauvat oppii 8-10-kuisina kävelemään, on ainakin mun tuttavapiirissä (ja lapsia on paljon...) melko harvinaista, että alle vuodenikäinen ihan kunnolla osaisi kävellä.
Että kyllä munkin mielestä 1kk on aika pieni kävelijä :) Suloista varmaan.
nyt tyttö 1v ja melkein jo juoksee.
Turhaa vaivata itseään kävelyllä, kun voi kontatakin.
ja pystyyn nousi hiukka alle seitsenkuisena. Tukia pitkin veteli ja kaatuili todella paljon, koko ajan oli oltava vieressä katsomassa. Hirvitti jo millaista tulee, kun oppii kävelemään. Mutta kas kummaa, taisi alkaa ns. kasvattaa järkeä siinä välissä, kun ei lähtenytkään tuetta kävelemään kun vasta melkein 13kk iässä. Ja silloin oli jo niin kauan tukia pitkin harjoitellut, että oli alusta alkaen tosi varma kävelijä, osasi laskeutua itse hallitusti alas, hidastaa tahtia tarvittaessa, kääntyä jne. Oli siis paljon helpompaa, kun jos olisi kuukausia aiemmin aloittanut heikommalla tasapainolla, motoriikalla ja "ällillä".
Taitaa olla kiire veljien perään... ;)