Miksi ihmiset ei syö aroniaa kun se on vitamiinipitoisempi kuin mustikka ja helpompi poimia ja smoothiessa ihan sama!!!
puistoista hautausmailta itse poimin aina syyskuussa, pari sankoa saa 40 minuutissa poimurilla, vitamiinipitoinen marja ja smoothiessa hyvä sekä puuron seassa ja mainio mehu tulee. Mustikoita en oo löytänyt ja en jaksa lähtee metsiin ravaamaan.
Kommentit (14)
hautasmaan parkkikselta oon aina hakenut kaikki aroniat, hieman sotkua se tekee mutta kyllä vesi pesee asfaltin! kun asuin stadissa hain lähiparkkikselta tien vierestä ja myin niitä "puistomarjoina" 20 e sanko. hyvä business oli muutaman satkun sai aina syksyllä
Mustikka maistuu paremmalta. Joka syksy 10-20 litraa aroniaa kuitenkin poimitaan, kun sitä tuossa naapurissa on vapaasti haettavissa. Parhaimmillaan naapuri jo valmiiksi kerääkin ne meille.
Menee sitten kaiken seassa, aroniasima on hyvää. Mustikkapiirakkaan heitän pienen kourallisen aroniaa, silloin se ei vielä erotu.
Todella happamia, närästää. Meiltä löytyy oma pensas, marjat jäävät käyttämättä. Ja joo tiedän, monet keräävät liian aikaisin sadon, mutta ovat ne kypsinäkin liian happamia minulle. Ei huvita syödä viikon närästyslääkettä marjojen takia.
Onkohan paljon lisäaineita jos hautaismailta poimittu?
Ei ehdi kun linnut syö ne puolikypsänä
Pahoja.
Kuivattuina vaan jees.
Ja älkää nyt hyvät ihmiset kerätkö niitä tienvarsilta.
Pensaasta ihan poimurilla poimitaan porvohossa.
En syö itsekerättyjä marjoja, joita en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Pahoja.
Kuivattuina vaan jees.
Ja älkää nyt hyvät ihmiset kerätkö niitä tienvarsilta.
Miksi? Lyijyllinen bensa on ollut kielletty jo vuosikymmeniä eli tienvarsien marjoja voi huoletta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mustikkapiirakkaan heitän pienen kourallisen aroniaa, silloin se ei vielä erotu.
Miksi syödä jotain jonka mausta ei pidä?
Hautausmailta poimittua? Joo, ei