Vinkki kahvin juojille : )
Anna kahvin jäähtyä, laita lasiin n.puolet kahvia ja puolet maitoa (oman maun mukaan), oman maun mukaan kaakaojauhetta ja itse tykkään laittaa pikkuisen vaniljasokeria. Jos tahtoo oikein kylmäksi niin vielä jääkaappiin kylmenemään, NAM.
Itse saan päänsäryn jos olen koko päivän juomatta kahvia, mutta tällä ilmalla ei paljon mitään lämmintä tee mieli.
Kommentit (13)
rasvaton on mielestäni raikkaampaa näin helteillä, eikä tule niin paljon kaloreita...
jos kahvi närästää, kokeile juoda tummapaahtoista. Toimi ainakin siskollani: me ollana aina juotu tummapaahtoista ja sisko joskus kyseli mitä kahvia ostetaan kun meidän kahvi ei närästä kuten se mitä itse silloin käyttivät (vaalea paahto).
Laita isoon lasiin/tuoppiin ensin vaniljajätskiä. Kaada päälle kuumaa kahvia, niin että kahvia menee jätksipalojen väliin ja alle. Nauti pillillä tai lusikalla. Hyvää on ja viileän virkistävää.
Just lähetin muksun kauppaan ostaa pepsii.
Kahvinjuontia oli jo aikakin vähentää. ;)
AAmulla maistuu pari kupillista, ei ole vielä niin hiostavakaan. Iltapäivällä juon kolmannen kupillisen, kahvileipänä jäätelöä tai jääkaappikylmiä mansikoita. Kahviini en halua mitään sotkea.
Normaalisti menee 6-7 kupillista päivässä ja se on vähän liikaa.
Kahvinjuontia oli jo aikakin vähentää. ;)
AAmulla maistuu pari kupillista, ei ole vielä niin hiostavakaan. Iltapäivällä juon kolmannen kupillisen, kahvileipänä jäätelöä tai jääkaappikylmiä mansikoita. Kahviini en halua mitään sotkea.
Normaalisti menee 6-7 kupillista päivässä ja se on vähän liikaa.
Noilla määrillä ei ole ihme, jos on kuuma. :)
Musta jäätee toimii paremmin ja siinä on vähemmän kofeiinia, mutta sen verran kuitenkin ettei päätä särje.
Se lisää hikoilua ja sehän viilentää ja laskee ruumiinlämpöä.
Frezza mocca on hyvää (ja kalorista ja kallista) ja olen miettinyt, kuinka sitä voisi tehdä itse. Espressokeitintä ei valitettavasti ole itsellä.
Laita isoon lasiin/tuoppiin ensin vaniljajätskiä. Kaada päälle kuumaa kahvia, niin että kahvia menee jätksipalojen väliin ja alle. Nauti pillillä tai lusikalla. Hyvää on ja viileän virkistävää.
Meganam! Kahvia ja Lidlin vaniljajätskiä sekaisin.
Se vie kielen p*rsiiseen ;-)
myös jäähtynyttä kahvia 1dl ja sitte vispattua flora vanillaa päälle. :P
tavallisessa kahvinkeittimessä voi keittää espressosta kahvin kylmiä kahvijuomia varten, ei tarvi sen takia ostaa keitintä. Siis jos ei muuten välitä espressoa juoda.
Espresso pohjaksi, rasvatonta maitoa, ruokosokeria palanen ja kunnolla jääpaloja. - Itse en ainakaan jaksa odotella, että kahvi itsestään jäähtyy (ja maku kitkeröityy). Kun laittaa pressoa ja jääpaloja saa nopeammin ja mielestäni paremman jääkahvin.