Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

palkka hoidosta

Vierailija
13.07.2010 |

Maksan äidilleni 70 euroa viikossa lasteni hoidosta. Onko ok? Kaksi lasta.

Tuntuu silti että menee kuukaudessa kauhean paljon tohon. Kuukaudessa siis 280 euroa.

Olenko nirso? Mutta en kehtaa valittaa. Palkkani ei ole suuri.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat niin ihan ok summa mut jos et saa niin edullisemmaksi tulisi laittaa lapset kunnalliseen päivähoitoon. Toki silloin eivät saisi viettää aikaa mummon kanssa. Meillä on lapset osaviikko hoidossa perhepäivähoitajalla (16 pv kk:ssa) ja loput päivät mummolla, emme kyllä maksa mummole koska hän haluaa viettää aikaa lastenlasten kanssa.

Vierailija
2/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on 10 kulurahaa päivää kohti.

200 kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa kotihoidon tukea

Vierailija
4/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisen hoidon tukea? Voin olla väärässäkin, en ole sitä itse tarvinnut, mutta naapurissa mummo hoitamassa.. vai onkohan kuntakohtaista?

Vierailija
5/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen ne mummot suostuu.

Vierailija
6/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen ne mummot suostuu.

Mitä sitten pitäisi mielestäsi maksaa

Vierailija
7/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mielestäni maksat aivan liian vähän!

Maksan sukulaiselle teinitytölle satunnaisesta lapsen hoidosta noin 5eur/h ja esim kun illan hoitaa niin saatan antaa 30-40eur. Itse vielä tarjoan tytölle ruuan hoitoajalla meillä.

Vierailija
8/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisesta päivähoidosta?

Meillä maksu lähes 500€ (2 lasta) kun maksut nousevat nyt elokuussa.

280€ tuntuu kyllä tosi halvalta.

Vierailija
9/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että äitisi ei saa mitään yhteiskunnan subventiota toisin kuin päivähoitotoimi saa (todelliset hoitokustannukset lapsesta on 800-900 euroa kuussa kunnallisessa päivähoidossa!).

Eli äitisi saa vaativasta hoitotyöstä - mitä - vajaat 2 euroa tuntipalkkaa. Viitsisitkö itse sormea nostaa moisella liksalla?

Minusta ehdoton minimi on se, mitä Mannerheimin lastensuojeluliiton välittämille hoitajille maksetaan eli 8,20 euroa tunnilta. Ja sen PÄÄLLE tulevat sosiaaliturvakulut ja vakuutukset eli työnantajan sivukulut.

JOS äitisi haluaa pimeänä työskennellä ja antaa sinulle apua puoli-ilmaiseksi, se on sitten teidän keskenään sovittava asia.

Mutta muista olla kiitollinen saamastasi avusta, se on rahassakin mitattuna hyvin arvokasta!

Vierailija
10/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoille makseta lasten hoidosta palkkaa.

Mutta jos järjestely on pysyvämpi, niin hae kotihoidon- tai yksityisenhoidontukea ja maksat sen mummolle.

Vierailija
11/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoille makseta lasten hoidosta palkkaa. Mutta jos järjestely on pysyvämpi, niin hae kotihoidon- tai yksityisenhoidontukea ja maksat sen mummolle.

Saa vain yli yhden kuukauden hoidosta. Lisätietoja http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?OpenDocument

Jos vain tilapäistä kesähoitoa, niin ei kannata.

Meilläkin lapset mummolassa hoidossa (viikon molempien vanhempien luona) emmekä maksa heille mitään siitä. Eivät ota maksua. Ottavat mielellään lapset hoitoon. Ovat kuulemma ne parhaimmat lomaviikot kun lapsenlapset siellä. Yleensä saadaan miehen kanssa ruokaakin siellä joka päivä kun haetaan kotiin. Luksusta sanon minä.

Vierailija
12/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoille makseta lasten hoidosta palkkaa. Mutta jos järjestely on pysyvämpi, niin hae kotihoidon- tai yksityisenhoidontukea ja maksat sen mummolle.

Saa vain yli yhden kuukauden hoidosta. Lisätietoja <a href="http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?OpenDocument" alt="http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?OpenDocument">http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?OpenDocumen…; Jos vain tilapäistä kesähoitoa, niin ei kannata. Meilläkin lapset mummolassa hoidossa (viikon molempien vanhempien luona) emmekä maksa heille mitään siitä. Eivät ota maksua. Ottavat mielellään lapset hoitoon. Ovat kuulemma ne parhaimmat lomaviikot kun lapsenlapset siellä. Yleensä saadaan miehen kanssa ruokaakin siellä joka päivä kun haetaan kotiin. Luksusta sanon minä.

Niin, ainakin minä käsitin että kyseessä pitempiaikainen hoito ap:lla...kommentoin ylempänä yksityisen hoidon tuesta.

Ei meilläkään makseta viikon kesälomahoidosta (/kyläilystä) mitään, eivät kyllä ottaisi vastaankaan. Nyt on mummo vaihteeksi meillä viikon ja ovat kyllä ajaneet bussilla, käyneet kahvilassa yms. eikä mummo ole niitäkään rahoja suostunut multa ottamaan. Kiitollinen olen kyllä hoidosta.

Vierailija
13/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidattaa lapsia tuollaisella korvauksella kenelläkään. Me maksetaan työnantajakuluja kolmesta pojasta n. 360€/kk, kunta tosin maksaa varsinaisen palkan 1400, mutta mietin, että onko tuokaan tarpeeksi, kun kolmea lasta hoitaa. En tiedä, mitä ns. normaali opiskelijoiden saama kesäansio on kuukaudessa..

Vierailija
14/14 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisuussuhde ei oo mun mielestä mikään oikeutus sille, että korvaus tehdystä työstä on surkea. tuokin meidän hoitaja on siskon mies.. eli jos sillä vois pudottaa hintaa, ni ei kai tarvis paljon mitään maksaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan