Mieheeni ihastunut nainen, neuvoja kaivataan
Tunnen tämän naisen jo vuosien takaa. Tapasimme työn merkeissä. Aluksi pidin tästä naisesta tai pidän oikeastaan vieläkin. Hän on mukava ja viisas ja kaikinpuolin hauskaa seuraa. Mutta minusta tuntuu, että hän on ihastunut mieheeni.
Mieheni tunteista en tiedä. Enkä oikeastaan niin hirveästi välitäkään. Olemme olleet jo niin monta vuotta naimisissa ja mieheni on aina ollut uskollinen. Toisin sanoen minulla ei ole mitään syytä olla mustasukkainen.
Jotenkin minua kuitenkin vaivaa se, että hän tavallaan kutsuu itse itsensä aina meille käymään. Mökille yöksi jne. Ja minusta tuntuu todella usein, että syy minkä takia hän tulee ei ole se, että hän haluaisi olla minun ystäväni vaan se, että hän pitää miehestäni ja haluaa olla ystävä hänen kanssaan.
Minulla on usein vähän vaivantunut olo kun hän tulee ja tarvitsisinkin nyt neuvoja, että vastaanko hänen pyyntöönsä päästä meille ystäviensä kanssa lomailemaan viikon päästä, myöntävästi. Vai lopetanko yhteydenppidon kokonaan.
Kommentit (60)
seurasta tykkääminen. Joillain ystävillä on aviomies, jonka kanssa on hauska ja mukava jutella. Eivät ole sitä mörökölli tylsyys sarjaa.Ei siis ole kyse ihastumisesta. Pitääkö kyläillessä seurustella sillätavalla, että naiset eri huoneessa kahvilla ja miehet toisessa huoneessa. En ymmärrä.
Vai oletko mustis jo siitäm jos jonkun miehen kanssa on samalla aaltopituudella.
Onhan työpaikoillakin niin, että joidenkin miespuolisten työkaverien kanssa synkkaa ja joidenkin naisten kanssa ei. Kyse on siis persoonista ei seksistä.
Siitä tulisi kuitenkin sellainen eipäs juupas väittely, mille ei tulisi mitään kunnon lopputulosta. Voihan olla tosiaan, että tuo nainen vain viihtyy mieheni seurassa eikä edes haluakaan muuta.
Ja minä olen tavallaan mustasukkainen, koska olisin halunnut, että tuo nainen haluaisi olla juuri minun ystäväni eikä mieheni.
Miehet ja naiset eivät voi olla kavereita keskenään. Kyse on aina seksistä, ainakin jollakin tasolla.
kehuskelu, että teillä on niin ihana perhe ja niin ihana sitä ja tätä. Ja kiitos niin paljon teidän seurasta taas ja jne. Voinko tulla käymään silloin ja silloin. Oli niin hauskaa viimeksi.
Ja sitten kun hän tulee käymään niin juttelee pääosin vain miehelleni. Ja joskus juttelee minusta mieheni kanssa. Ihan kuin olisin joku sirkuseläin ja kyselee, että miksi toi tekee noin ja miksi noin jne.
Saan tämän naisen kuulostamaan tosi rasittavalta vaikka hän oikeasti on ihan mukavakin. Mutta jos hän haluaa olla ystävä mieheni kanssa niin miksi hän ei pidä yhteyttä mieheeni suoraan vaan vain minun kauttani?
Saan tämän naisen kuulostamaan tosi rasittavalta vaikka hän oikeasti on ihan mukavakin. Mutta jos hän haluaa olla ystävä mieheni kanssa niin miksi hän ei pidä yhteyttä mieheeni suoraan vaan vain minun kauttani?
Minakin ottaisin mieluummin naiseen yhteytta jo kohteliaisuudesta, ettei tulisi juuri tallaisia epailyja.
Puhu nyt ihmeessa miehesi kanssa tai kirjoita vaikka kirje tai laheta hanelle sahkoposti. Kerro, miten paljon hanesta pidat ja miten hanen suhteensa tuohon naiseen tekee sinut epavarmaksi. Pyyda hanta vastaamaan omalla nakokannallaan. Ehka te sitten jo voitte puhuakin asiasta.
Te olette naimisissa mutta hän halua pitää yhteyttä mieheesi. Ainoa hyväksyttävä tie miehesi luokse on sinun kauttasi.
Minakin ottaisin mieluummin naiseen yhteytta jo kohteliaisuudesta, ettei tulisi juuri tallaisia epailyja.
Tarkoitin naisella tassa yhteydessa sinua.
en enää koskaan vastaa myöntävästi tämän naisen kyseleyihin siitä, että saako tulla meille lomailemaan. Mutta jotenkin yhteisten ystävien kautta hän on kuullut, että olemme menossa taas mökille ja koska mökkimme lähettyvillä on yksi tapahtuma, johon ymmärrän kyllä hän haluaa mennä käymään, hän pyytää nyt jälleen meiltä yöpaikkaa. Tuohon tapahtumaan menemme sitten kuitenkin kaikki yhdessä ja minun lomani menee tavallaan pilalle. Vai ei näin saisi tietenkään sanoa. Mutta haluaisin mennä tuohon tapahtumaan vain mieheni ja oman perheeni kesken.
Jos näin olisi käynyt minulle, en todellakaan aikailisi tuon "ystävän" kanssa. Selvittäisin, että mitä on oikein tekeillä ja jos minusta "selitys" olisi epäilyttävä, saisi tämä "ystävä" kenkää meidän elämästämme :)
Enkä myöskään miettisi, mainitsenko asiasta miehelleni vai en. Sanoisin suoraan, että minä huomasin ja en tykkää tästä ollenkaan! :)
Onnea ! Toivottavasti saat asiat järjestykseen ja tuollaisen "ystävän" pois elämästänne! :)
Te olette naimisissa mutta hän halua pitää yhteyttä mieheesi. Ainoa hyväksyttävä tie miehesi luokse on sinun kauttasi.
se nyt niin vaikeaa sanoa hänelle, että haluatte olla nyt vain perheen kesken, vierailut eivät ole toivottavia? Ei kai niitä syitä tarvitse alkaa selittämään, ette taida olla niin läheisiä ystäviä, että hän ihmettelisi vaikka et syitä kerrokaan.
Heikon itsetunnon hokijat voivat mennä jonnekin muualle, sillähän ei ole mitään tekemistä ap:n itsetunnon kanssa, jos joku ei osaa etsiä itselleen vapaata miestä vaan yrittää liian tuttavalliseksi "ystävänsä" miehen kanssa. Näitä naisiahan kyllä riittää, jotka jaksavat yrittää, vaikka vastakaikua ei tulekaan.
Meillä on suurinkin aviokriisi menossa kun en tajunnut viheltää peliä poikkia aikoinaan tarpeeksi nopesta, vaikka epäilinkin...
Meillä nimittäin miehen naispuolinen työkaveri oli muka hyvää pataa koko perheen kanssa ja kehui juuri kuinka ihana perhe meillä on ja kuinka ihanat lapset, parhaat joita hän tietää jne jne...No nykyään mies miettii eroa kun tuo työkaveri haluaakin hänet itselleen...että silleen!
kiinnostusta häneen? Miehelläsi on ongelma ja se ei ole tuo toinen nainen.
kirjoitukseni pointti olikin, että tuo työkaveri vain esitti hyvääkin kaveria koko perheelle kun ainoa tavoite hänellä oli saada mies itselleen.
Muuten en ala sen kummemmin perheeni tilannetta erittelemään, joten voit unohtaa tuollaiset kommentit, kiitos!
kerää katseita, häntä on yritetty usein iskeäkki. No, mua ei haittaa, koska tiedän että mieheni on minulle uskollinen ja rakastaa mua. Ja saanhan itsekkin katseita miehiltä, ja se nostaa itsetuntoa. Tottakai on sallittua katsoa kauniita ihmisiä, ja siitä saa olla hiukan mustasukkainenkin mutta sitä ei voi kieltää. Mutta jos tietäisin että joku on ihastunut mieheeni ja yrittää isekä tai muuten ystävystyä, en kyllä sitä hyväksyis. Sitä ei koskaan tiedä, vaikka miehesi rakastaa sua, voi tämä ystäväsi saada hänet tilanteeseen jossa pettäminen sitten tapahtuu. Ihmisiähän tässä vaan ollaan, ja uskon että ystäväsi pystyis järjestämään hetken jolloin saisi miehen pauloihinsa. Ja tottakai miehesi voi nauttai huomiosta, jossain vaiheessa se vaan ei välttämättä riitä...
Nainen on vaaraksi parisuhteellesi.
Yksi sellainen oli opiskelukaverini, käytiin kesäterasseilla ym. mitä nyt vähän vieraampien tuttujen kaa tehdään. Muutama vuosi menikin ihan ok, mutta sitten eräs kaunis kesäilta olimme ulkona minä ja mieheni, ystävä pariskunta (nainen oli tämän naisen koulukaveri) ja tämä opiskelukamuni. Kun hilppasimme muut tanssimaan tai vessaan tai mieheni vaikka tilaamaan juotavaa, niin tuo nainen oli ollut heti iskemässä. Ihmettelin miksi mieheni halusi kesken illan kotiin: "viimenen pisara oli se että tuo vosu sanoi sun(nainen siis tarkoitti minua) asuvan hänen himassaan!" tokaisi mieheni. Eipä sen jälkeen kaveerattu.
Sama nainen oli toisissa pirskeissä kysynyt ystävä pariskunnan mieheltä:"Tulisiko meistä pari, jos Kikka kuolisi?"
Ei Kikan mies oikein tykänny, puhui mulle asiasta, kun tavattiin ja ihmetteli, kun olivat nainen ja Kikka kuitenkin koulukamuja...
kommentoida.. olen todella pahoillani. Itse kun tänne olen kirjoittanut, otan huomioon, että joku voi lukea kirjoitukseni ja ehkä ymmärtää sen väärin (näin usein käy, kun harva tänne niin pitkiä sepustuksia laittaa) ja jopa kommentoida sitä, mutta sori vielä kerran. Yritän nyt unohtaa
en enää koskaan vastaa myöntävästi tämän naisen kyseleyihin siitä, että saako tulla meille lomailemaan.
Mutta jotenkin yhteisten ystävien kautta hän on kuullut, että olemme menossa taas mökille ja koska mökkimme lähettyvillä on yksi tapahtuma, johon ymmärrän kyllä hän haluaa mennä käymään, hän pyytää nyt jälleen meiltä yöpaikkaa.
Tuohon tapahtumaan menemme sitten kuitenkin kaikki yhdessä ja minun lomani menee tavallaan pilalle. Vai ei näin saisi tietenkään sanoa. Mutta haluaisin mennä tuohon tapahtumaan vain mieheni ja oman perheeni kesken.
sovit miehesi kanssa että vietätte aikaa mökillä ihan kahdestaan, ettekä pyydä ketään käymään koska haluat rentoutua tai viettää romanttisia hetkiä tms. Sen jälkeen sanot tälle tuttavanaiselle, ettei voi tulla yöksi koska olet miehesi kanssa sopinut muuta. Kun tuttavanainen kysyy mitä tekemistä, hymyilet ja sanot että mitähän tekemistä sitä pariskunta voisi kahdestaan kesämökillä puuhastella... Sen tarkemmin et selitä mitään.
todella heikkoitsetuntoiselta ihmiseltä. Halveksin kaltaisiasi.
Minun siskollani on kaveripariskunta. Ennen oli "Maija ja Matti", nykyään puhuu vain "Matista" ja koko ajan. Vähintään joka toinen keskustelualoitus sisältyy tähän mieheen. Kertoo miten hienosti teki sitä ja sitä ja miten epäitsekäskin se on. Jos yritän kääntää keskustelun vaimoonsa (joka ennen oli yhtä lailla kaveri), siskoni vain väheksyy tämän juttuja ja siirtää puheen takaisin mieheen. Kalliit ostoksetkin ovat käyttämättömiä, mutta ainakin oikeasti hyviä jos joskus tulee tarvetta, olihan "Matti" auttamassa häntä ostoksen valinnassa. Sisko rittää päätyä mukaan heidän lomareissullensakin... Ettei vain olisi teidän perheenne?
Minusta koko pariskunnna pitäisi katkaita välit siskooni. Miksi haluaisit kaveerata naisen kanssa joka yrittää miestäsi? Saat varmasti oikeitakin ystäviä.