ei päästä miehen kanssa kaksin laivalle
olisin niin halunnut miehen kanssa kaksin johonkin mut kun ei ole tukiverkkoa, täällä ei ole mll.n lapsenhoitopalvelua ja mies ei suostu että palkattaisiin vieras lasta hoitamaan. Mä en ole lapsen saannin jälkeen ollut oikein kuin äiti 24/7.
Kommentit (31)
ja parturi ja ne on sen omia menoja, katsoo se lasta sentään sen aikaa kun parturissa käyn. En voi pakottaa hoitamaan sit ainakin ero tulee ja meillä kummallakaan ei omia menoja ole.
Outoa ajatella että haluaa kaksin, varsinkin jos lapset pieniä.
Meillä kulkee 3v, 4v ja 6v työmatkoillammekin mukana. Kaikki kulkenut vauvasta asti mukana. Toinen kun pitää kokouksia niin toinen vahtii muksut.
Tänä vuonna 2 kertaa laivalla norjaan. Ollaan käyty thaimaassa, 2 kertaa kanarialla ja espanjassa. Vielä ainakin 3 reissua edessä.
Lapset nauttii ja koko perhe on tyytyväinen ratkasuun.
Esikoinen aloittaa eskarin ja nyt tulee pieni muutos. Mutta kaksi nuorempaa reissaa edelleen mukana kun toinen lähtee.
Kaksin voi mennä sitten kun lapset isompia ja oppii olemaan ittekseen kotona.Jos joku ihmettelee, lapset on kotihoidossa vieläkin ja tehdään miehen kans eri vuoroja että homma toimii ja lapset saa leikkiä kuten muutkin reissaamisen ohella.
ihan vaan sosiaallisuuden kannalta ja myöhempää koulua varten on hyvä että ne lapset siellä päiväkodissa on...vaikka sitten vain aamupäivän. Ja mitä tulee tuohon ap:n tekstiin niin on ihan normaalia että tahtoo viettää aikaa puolison kanssa ilman lapsia...Ja se pitäisi jokaiselle vanhemmalle olla mahdollista
kun vaan haluaa että me tehdään kaikki jutut perheenä, ja mä haluaisin olla kaksinkin.
Ongelma myöskin tuo, että tukiverkkoa ei ollut lähellä. Ja sitten niitä, joille en lasta luottaisi hoitoon. Kysessä erittäin vaativa adhd lapsi. Me haimme kunnan sossun kautta tukiperhettä. Saimme odottaa jonossa vuoden verran. Se kannatti. Nyt lapsi on viikonlopun kuukaudessa tukiperheessä. Se viikonloppu on aikaa vain parisuhteelle.
Tämä oli tosiaan meille tarpeen. Vaativa lapsi on vaatinut veronsa. Rankkaa on ollut. Onneksi pikkuhiljaa helpottamaan päin.
..mutta siis lapsi alle 2 vuotias?
Ja noinkin kovin haluaisit teidän yhteistä aikaa? Mieti nyt jos oikeasti jättäisit lapsen vieraalle vaikka viikonlopuksi.
Me oltiin kahdestaan ensimmäistä kertaa yksi ilta silloin, kun esikoinen oli 2,5 v.
Ja kamala kiire molemmilla heti seuraavana aamuna takaisin lapsen luo.
Että nyt se "laatuaika" saattaa kuulostaa käsittämättömän upealta, mutta ei välttämättä todellisuudessa sitä ole.
jos esim. kampaamossa käun en usko että se yhteisenä aikanakaan tulisi.
Se tuo vaihtelua arkeen ja auttaa varmaan näkemään sen äitiyden ja isyydenkin vähän eri tavalla, kun näkee niitä muita lasten kanssa matkustavia perheitä. Minä itse ainakin nautin suunnattoman paljon perheen yhteisistä reissuista, toki kahdenkeskistä aikaakin on aina tarvittaessa saatavilla. Kuitenkin ne perheen yhteiset reissut ovat mielestäni niitä, jotka hitsaavat meitä perheenä yhteenä ja sitouttavat niin minua kuin miestänikin lapseen ihan eri tavalla kuin arki, joka joskus tylsyydessään antaa vain negatiivisia kokemuksia perhe-elämästä,
ja tehtiin jo perheen kesken reissu huvipuistoon eikä se mua innostanut lainkaan.
mitään omaa aikaa. Olin aina äiti. (tai äiti olen kyllä nytkin)
Nyt sitten vanhimmat laspet on jo aikuisia ja näin ollen ottavat nuorimpia sisaruksia hoitoon ja kas vaan mulla on omaa aikaa miehen kanssa.
Et kyllä sinäkin sitten 16-18 vuoden päästä ;)
Ja sinä sitten kuitenkin suostut miehen menoihin? Huoh. No, sitä saa, mitä mahdollistaa.
Jos kerran mies on etukäteen sopinut, että lapsi hoidetaan puoliksi, ei ole vaihtoehtoa, että hän ei suostu. Sinä vain ilmoitat, että sinulla on meno silloin ja silloin, ja mies sitten hoitaa OMAA lastansa, kun lapsen toinen huoltaja ei sitä voi tehdä.
Ja joo, tietenkään ketään ei voi pakottaa lastansa hoitamaan, mutta silloin ei kyllä kannata minun nähdäkseni liittoa tai yhteistä huoltajuuttakaan jatkaa, jos lapsi on kerran vain toisen vastuulla.
Mistä ihmeestä te löydätte näitä "En hoida omaa lastani (mutta en anna kenenkään muunkaan hoitaa)"-miehiä, ja miksi ihmeessä te katselette niitä, hyvät naiset?!? Ihmeellistä älyttömyyttä. Miten päädytään tilanteeseen, jossa toinen ei suostu toisen menoihin ja hoitamaan lasta, mutta toinen kiltisti suostuu toisen menoihin ja hoitaa lasta YKSIN PARISUHTEESSA...