Äiti kuollut kotisynnytykseen? IS
Kommentit (53)
saa itse valita meneekö Hyvinkäälle vai Hämeenlinnaan. Asutaan Riihimäen kupeessa ja saadaan myös päättää kumpaan mennään.
Tuskinpa saatte. Hyvinkää ja Riihimäki kuuluvat eri sairaanhoitopiireihin, joten et voi mennä synnyttämään Hyvinkäälle, jos asut Riihimäellä tai Hämeenlinnaan, jos asut Hyvinkäällä.
saavat valita menevätkö Hyvinkäälle vai Hämeenlinnaan vaikka hausjärvi kuuluukin Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiriin. Riihimäkeläiset menevät Hämeenlinnaan ja hyvinkäälaiset valitsevat HUS:n sairaaloista.
Tosin itse olen riihimäkeläisenä synnyttänyt suunnitellusti Naistenklinikalla mutta se onkin sitten toinen tarina.
... ihminen kuolee ja sitäpä on sitten kiva jeesustella ja arvailla mielenterveyden tilaa ja syytellä luomuhihhulointeja tai mitä ikinä. Mikä leppoisa asenne vauvateemaisille sivuille. Toisen ihmisen kuolema ei ole koskaan sellainen paikka, että kenelläkään olisi oikeutta mennä viisastelemaan sen syistä. Jaksamista omaisille ja ystäville. Annetaan toisten säilyttää ihmisarvonsa edes kuolemassa.
jos en olisi synnyttänyt sairaalassa ei lapsellani olisi äitiä. Ja raskaus oli helppo, ei mitään viitteitä, että joku voisi mennä pieleen. Ja silti meni (sisäinen verenvuoto synntyksen yhteydessä, iso suoni repesi).
onhan sitä muitakin hoitoja ja tarkkailuja vauvoille kuin tuo valohoito.
Kyllä meillä ainakin vauva joutui olemaan poissa vierihoidosta kun oli tarkkailussa happipitoisuuden takia. Ja tämä oli Jorvissa.
Miksi te vouhkaatte tosta valohoidosta
onhan sitä muitakin hoitoja ja tarkkailuja vauvoille kuin tuo valohoito.
Kyllä meillä ainakin vauva joutui olemaan poissa vierihoidosta kun oli tarkkailussa happipitoisuuden takia. Ja tämä oli Jorvissa.
Minun sukulaislapseni on syntynyt kotinsa eteisessä niin että ambulanssi on saapunut vasta kun lapsi on syntynyt. Oli ensisynnytys eikä todellakaan oltu suunniteltu lapsen syntyvän kotona. Onneksi äidille eikä lapselle tullut mitään komplikaatioita.
Mutta mielestäni siinä annettiin ymmärtää, että kyseessä oli suunniteltu kotisynnytys. Ainakin jutussa viitattiin taannoiseen kaksosten kuolemaan (joka oli suunniteltu myös suunniteltu kotisynnytys).
Jätetään nämä valohoitokeskustelut nyt tähän, eikö vaan.
..lähdössä juhlimaan mutta kävikin ennen lähtöä näin apua olisi saanut...???
Aloitus yli vuosi sitten. Mikä yhteys edellisellä tähän äitiin, itse hän?
annetaan jo KOTONA! Vauva kotiin ja lamppupedin saa mukaan lainaksi! Hurrrrjaaa. Tiedän tapauksen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2010 klo 17:06"]
Ei vauvaa voi tarkkailla, jos se on vierihoidossa - pahvi! Kyllä edelleenkin löytyy vauvala, jossa vauvoja on seurannassa ja esim. valohoidossa. Ei sitä lamppua äidin sängyn viereen tuoda. no taysissa kyllä tänä vuonna sain vauvani viereeni kun hän oli sinivalohoidossa viikon,syntyi viikolla 36.