Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haittaako jos mies juo JOKA ILTA 1-2kaljaa?

Vierailija
11.07.2010 |

Mua on ruvennut asia ärsyttämään. Olenko liian ankara vai onko siinä jotain parantamisen varaa. Olen pyytänyt, ettei joisi, mutta juo silti koska syitä riittää; saunakalja, lenkkikalja, fudismatsikalja jne jne.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sitä määrää on helppo kasvattaa. Kohta sulla on kunnon alkkis siellä.

Vierailija
2/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vuosia.. Yleisesti sen juominen on vähentynyt vuosien mittaan, eikä käy enää juurikaan missään, eli ei vedä mitään perskännejä. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkoholi voi pienempinäkin annoksina vaikuttaa mm. syöpäsairastavuuteen, turvallista rajaa ei tiedetä, vain se, että alkoholi vaikuttaa asiaan.

Oluesta-parista saa ylimääräistä energiaa, mikä alkaa pian näkyä vatsanseudulla, ellei mies vähennä kalorimäärää syömisistään.

En tiedä onko tuollainen juominen ok vai ei, jos se sinua häiritsee, niin sitten se ei ole. Juoko mies nyt vain kesällä vai ympäri vuoden? Jos lomalla ja nyt helteillä juo olutta, en pitäisi sitä kovin pahana, jos määrä ei kasva ja tapajuomisen pystyy lopettamaan. Mutta jos juominen on jatkuvaa, voihan se siitä helposti muodostua ongelmaksi.

Vierailija
4/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan ilman edes sitä yhtä, niin sillä on jo alko-ongelma.

Vierailija
5/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon liki joka ilta-aterialla lasin, kaksi viiniä.

Jos juominen on rituaalinomaista, että pitää joka ilta saada, niin miehen kannattaisi vähän funtsia tapojaan. Jos se kalja on periaatteessa yhdentekevä - sama, ottaako vai ei - niin mielestäni ei huolta.

Vierailija
6/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellesi 1-2 pullollista riittää päivässä, niin tuo on ihan kohtuujuomista, suorastaan terveellistä. Älä turhaan nalkuta siitä.

Vierailija
7/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelee koko päivän niitä. Mutta kaikki on kai koukussa johonkin. Joku on johonkin idioottiin sarjaan, joka tulee telkusta, tai vaikka aamukahviin. Sillä on ne oluensa. Ei varmaan pysty oleen ilman esim. viikkoa. Tai pystyy mutta on huomattavasti kurjempi olo. Ranskalaiset ottaa viiniä illallisella lasin tai pari, joka ilta. Ei se tunnu niitä haittaavan. Savoir vivre.

Vierailija
8/25 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sama juttu, ja tiukkapipona niuhotin siitä jatkuvasti. lopulta mies vaihtoi ykköseen ja molemmat on nyt tyytyväisiä, mä en enää nalkuta ja mies sanoo kylmän ykkösen ajavan saman asian kuin kolmonen, kun eihän siitä nuppia sumeeksi saa kummastakaan kun juo vaan pullon tai kaksi. mies myönsi että tavan vuoksi juo, töissä jo tekee mieli sitä kylmää olutta.

Vierailija
9/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä kuin ei mitään. Miehellesi se suo rentoutusta ja hyvän mielen, en valittaisi. Tuosta määrästä kukaan ei humallu tippaakaan. Voisit vaikka itsekin ottaa seuraksi kaljan tai siiderin:-). Miksi kaksi ykköstä on parempi kuin kaksi kolmosta? Kummastakaan ei promillet nouse:-D. Energiaa silti saa, siis kaloreita.

Vierailija
10/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
11/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen jo kysymyksestä: sinua haittaa. En minäkään tykkäisi jos puolisoni joka ehtoo lipittelisi kaljaa, vaikka meillä tavataan käyttää alkoholia usein mutta vähän. Ei viinalta haisevan viereen ole kiva mennä nukkumaan ja pännisi sekin, että aina pitäisi pohtia, kuka on ajokunnossa.

Ja eniten nyppisi se, että aina on etsittävä tekosyy yhdenkin kaljan juomiselle. Helteellä pitäisi juoda vettä eikä läträtä alkoholijuomien kanssa. Illallakin voisi juoda vettä. Ja aamulla. Ja töistä tullessa. Olutta voi sitten juoda seurajuomana, ja tottahan se on hyvää saunan jälkeen. Kohtuudella.

Vierailija
12/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä palsta on pyhyyden kehto. Täällä pyörii Suomen auvoisat emännät, perämetsien maatuskat ja syväsavon emakot. Ei täällä saa sanoa että juo alkoholia.

Saunakalja on jees, mutta auta armias jos sitä vaikka ruuan kanssa haluaisi siemailla tai vaikka ihan huvin vuoksi. Huih.

Jos miehesi juo tosiaan vain 2 olutta illassa niin se on ihan sama kuin vetelisi mehua. Ei siitä niin jumalattomasti kaloreita tule, saman verran kuin teidän maatuskojen imemistä Activiasta ja muista hömpötyksistä.

Minä juon viiniä noin 3 päivänä viikosta ja olen aivan hyvä äiti. Ja ehkä juuri siksi.

Vierailija
13/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä palsta on pyhyyden kehto. Täällä pyörii Suomen auvoisat emännät, perämetsien maatuskat ja syväsavon emakot. Ei täällä saa sanoa että juo alkoholia.

Saunakalja on jees, mutta auta armias jos sitä vaikka ruuan kanssa haluaisi siemailla tai vaikka ihan huvin vuoksi. Huih.

Jos miehesi juo tosiaan vain 2 olutta illassa niin se on ihan sama kuin vetelisi mehua. Ei siitä niin jumalattomasti kaloreita tule, saman verran kuin teidän maatuskojen imemistä Activiasta ja muista hömpötyksistä.

Minä juon viiniä noin 3 päivänä viikosta ja olen aivan hyvä äiti. Ja ehkä juuri siksi.

Av-mamma juo makeaa päärynäsidukkaansa ensi kerran vasta, kun lapset ovat täysi-ikäisiä. 10 prosenttia suomalaisista on absolutisteja, ja he kaikki ovat palstalaisia.

t: toinen yhtä hyvä äiti

Ja ap:lle: ei haitta kaksi bisseä illassa. Jos vetää tuohon päälle lärvit 2 krt viikossa on tilanne jo toinen.

Vierailija
14/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua se ei haittaa ollenkaan. Vaikka itse olen alkoholisti perheestä niin ei häiritse enkä kuvittele että miehestä tulisi alkkis noiden olusien takia. Voi olla juomatta jos ei satu olemaan mutta jos on niin mielellään juo päivän päätteeksi 1-2 olutta.

itsekkin join eilen 2 siideriä ja kyllä oli hyvää!! Ei kannata ottaa niin tiukkapipoisesti kaikkea. Ihmiset luulee että se muutaman nauttiminen tekee ihmisestä alkoholistin vaikkei riskijuomisen raja olisi lähelläkään.

Meidän on opetettu pelkäämään ja varomaan alkoholia... kyllä jokainen tietää kohtuu nauttimisen rajan ja osaa erottaa alkoholismin ja nautintojuomisen toisistaan.

Ja eiköhän jokainen aikuinen ihminen päätä omista asioistaan, en minä ainakaan voi KIELTÄÄ mieheltä mitään vaan luotan hänen omaan päätökseen jos haluaa juoda oluen tai kaksi. EI siihen tarvita "äidin" lupaa...

Vierailija
15/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon liki joka ilta-aterialla lasin, kaksi viiniä.

Jos juominen on rituaalinomaista, että pitää joka ilta saada, niin miehen kannattaisi vähän funtsia tapojaan. Jos se kalja on periaatteessa yhdentekevä - sama, ottaako vai ei - niin mielestäni ei huolta.

sekä oluen-että viininjuojalla. Viikossa annoksia tulee jo 14 ( viiniä luultavasti enemmän, harva kaataa lasiinsa 12 cl). Ongelma on kuitenkin siinä, että juomisesta on tullut tapa. Itse en ole absolutisti, tosin mitään alkoholia tulee otettua tosi vähän. Syynä se, ettei oikeastaan ole mitään syytä juoda alkoholia.

En ikävä kyllä muista kirjoittajan nimeä ( mieslääkäri), joka kirjoitti päiväkirjamaisesti kirjan omasta juomisestaan ja laittoi väliin faktoja juomisesta ja sen syistä. Luettiin puolison kanssa molemmat se ja todettiin, että turhaapa tuota alkoa juo.

Vierailija
16/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itsekin sen kirjan, ihan valaiseva kuvaus.

Mutta edelleen juon sitä viiniä, ihan vain huvikseni.

Vierailija
17/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa mitään. En nalkuttaisi tuollaisesta, maailmassa kun on oikeitakin ongelmia.

Vierailija
18/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama mies juontaa myös parhaillaan tv1:ltä tulevaa Kuningas alkoholi -ohjelmaa (ja käsikirjoittaa myös)

Olen lukenut kirjan - ja juon viiniä edelleen. Vaikka olenkin äiti-ihminen ( ;

Vierailija
19/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi kun kuivattaa. Ei pitäisi juoda ollenkaan kuumalla, äijät pois sieltä terasseilta ja vissyvettä naamaan.

Vierailija
20/25 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua haittaa, ja riitakin saatiin siitä aikaiseksi. miehen mielestä kun ei ole mitään ongelmaa, minun mielestäni on jos joka ilta on pakko olutta saada vaikkakin vain yksi tai kaksi.

Taustalla suhtautumiseeni vaikuttaa varmasti se, että oma isäni oli alkoholisti ja en todellakaan kaipaa enää yhtään alkoholiriippuvaista elämääni.