haittaako jos mies juo JOKA ILTA 1-2kaljaa?
Mua on ruvennut asia ärsyttämään. Olenko liian ankara vai onko siinä jotain parantamisen varaa. Olen pyytänyt, ettei joisi, mutta juo silti koska syitä riittää; saunakalja, lenkkikalja, fudismatsikalja jne jne.
Kommentit (25)
Mies juo oluen tai lasin viinia joka ilta ( ja makin juon yleensa lasin viinia).
Joo, on varmaankin meidan pahe, mutta en nyt itseani alkoholistiksi tai muuten kamalan paheelliseksi tunne.
siitä tulee sitten, kun mies suuttuu jos kiellät häntä juomasata, tai pyydät, ettei joisi. Silloin on riippuvuus muodostunut. Kaikkihan tietää tän, kielläppä tupakoitsijaa polttamasta kun sillä on "niksat". Ihan varmasti hermostuu. Sama se on noillakin... Ei se määrä olekaan vaarallinen, eikä riippuvuuden tarvitse aina olla suurissa määrissä!!
Itse poltan noin 3 tupakkaa päivässä, ja minulle on sanottu, että "nythän sun on helppo lopettaa kokonaan!" EIKÄ ole! Sama kai se voi olla sen 1-2 kaljan kanssa...
Etenkin jos tuota on jatkunut vuosia eikä määrät ole nousseet.
Joku (en muista numeroa) kirjoitti just tästä tekopyhyydestä tän saman asian suhteen. Olen samaa mieltä.
Asiasta kun asiasta saa nostettua sodan. Kaikki on terveydelle vaarallista eikä elämässä selviä hengissä.
Omia paheitani on kahvi (tarttee joka päivä - olenko kahviholisti?), satunnainen tupakointi (aski per kuukausi suunnilleen) ja olut/siideri/viini (ei ihan joka ilta, mutta melkein 1-2 annosta).
Jos joku näistä aiheuttaa kuolemani, niin siinäpä aiheuttaa.
Ei ole exä sen takia. Ei ole 10 vuoden aikana alkoholisoitunut. Harrastaa liikuntaa ja on ihan terve :-) Eli jos tuossa pysyy niin OK.
Suurin ärsytyksen aiheuttaja on se, että alkoholiriippuvuus tuolla menetelmällä on taattu, ja se kalja per päivä ei ole enää oma valinta. Se on pakko. Alunperin se on keino rentoutua, loppupeleissä se on keino, jota ilman ei kykene rentoutumaan. On kunnioitettavaa, vaikkakin toisaalta ihmisen perustila, jos ihminen ei tarvitse ulkopuolisia - myrkyllisiä - kemikaaleja kyetäkseen rentoutumaan. Jokaisella, joka ei kykene, on itseluotu ongelma.
Ja alkoholin käyttö silloin tällöin on kyllä minusta täysin ok, mutta noin jatkuva käyttö aiheuttaa ainoastaan sen, ettei ilman enää voi olla.