Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rukoilen, että Pyhä Henki koskettaa tätä palstaa.

Vierailija
11.07.2010 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen, joka tähän uskoo, nostaa tämän ketjun ylös aina vaan!

Ehkäpä epäilijätkin jonakin kauniina tai vähemmän kauniina päivänä saavat sen, mitä ovat aina etsineet?

Palstaevankeliointia siis, johon kuka tahansa uskossa oleva voi osallistua:)

Vierailija
22/36 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kovemmin. Pinnistä vielä vähän. Aina voi vähän parantaa, niin kuin tuloksesta näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kiinnostaisi. Osaako kukaan neuvoa, missä voisi keskustella toisen juuri uskoon tulleiden kanssa?

on se, että uskonnoissa kehotetaan hakeutumaan toisten uskovien seuraan. Miksikö? No siksi, että seurassa ei uskalleta niin helposti epäillä uskoa, vaan mennään joukon mukana.

Puhun nyt henkilökohtaisesta puhtaasta uskosta Jeesukseen Kristukseen. Voi olla, että on sellaisia uskovaisia sukuja, joissa jotkut pakotetaan uskomaan vasten tahtoaan ja voi olla vääristymiä yms.

Mutta Raamatun Uusi Testamentti antaa ohjeet jokaiselle, joka tahtoo - ei siihen muuta tarvita!

Ihan hassuahan se on varmaan, mutta ne ohjeet ovat ratkaisu ihan kaikkiin elämän kysymyksiin, vaikka kysymys koskisi sitten ihan mitä tahansa.

Ne pitää sisäistää omassa päässään. Ei tarvitse olla ns. uskovainen, vaan vain henkilökohtaisessa uskossa. Se heijastuu kaikkeen, kaikkiin läheisiisi, suhteisiisi, itsetuntoosi..ihan kaikkeen ja se siinä onkin niin suurta!

Siksi jokainen uskon löytänyt haluaa jakaa sen muillekin, koska uskossa oleva uskoo rakkauteen, oikeudenmukaisuuteen ja hyvyyteen.

Siitä se tulee," että suurin niistä on rakkaus!"

Vierailija
24/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ja rukoilen, että sitkeimmätkin kieltäjät miettisivät, mikä heidän elämässään todella on tärkeintä...

Mutta ehkä jotkut meistä ovat vaan ennalta valittuja sitten ja tie sinne löytyy kyllä?

Olen ateisti. Minulle elämässä tärkeintä ovat perhe, sukulaiset, ystävät, toiset ihmiset, terveys, luonto, monenlainen kulttuuritarjonta, hyvä ruoka jne. Nautin tästä elämästä. Teen parhaani, että maailma olisi meistä jokaiselle ja myös tuleville sukupolville vähän parempi paikka.

En usko kristinuskon Jumalaan enkä minkään muunkaan uskonnon jumaliin. Minulla on paljon uskovia ystäviä. Ajattelemme monista asioista samoin, vaikka en voikaan yhtyä heidän jumaluskoonsa.

Minun puolestani ihmiset saavat pitää itseään valittuina. Vaikka en itse usko kuoleman jälkeiseen elämään, suon sen uskon ilomielin toisille. Mielestäni on kuitenkin kohtuutonta yrittää kyseenalaistaa uskonnottomien arvomaailmaa. Tätä maallista elämää voi elää hyvin ja oikein, vaikka ei jumaliin uskoisikaan.

Vierailija
25/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että näennäisesti kaikki on hyvin, mutta ei se oikeasti voi olla niin aina - se on teeskentelyä!

Vierailija
26/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallista elämää voi kuvitella elävänsä hyvin, mutta silloin jotakin puuttuu. Voihan se olla, että näennäisesti kaikki on hyvin, mutta ei se oikeasti voi olla niin aina - se on teeskentelyä!

Älkää nyt viitsikö!

Vierailija
27/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

As long as you really think!

It is so narrowminded to think that this world is all we need!

Some of us are to be called and some are not.

And most of us are not and you can read all about it it in the Holy Book called The Holy Bible!

GBY!

Vierailija
28/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I was blind and now I can seeeeeeeee" Monty Python

Vierailija
29/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että näennäisesti kaikki on hyvin, mutta ei se oikeasti voi olla niin aina - se on teeskentelyä!

Uskoisin ihan mielelläni, olishan se tavallaan helpompaa, mutta kun en vaan usko. Teeskentelyähän sekin etta että leikkii uskovansa vaikkei usko. Uskon totaalinen menetys oli pelottava prosessi, mutta sen myötä olen tavallaan myös oppinut nauttimaan ihan joka hetkestä arvokkaana. Kun taas uskonnollisilla ihmisillä fokus on aina jossain toisaalla, paremman odotuksessa.

Ihmetyksellä luen näitä uskovien valituksia siitä miten kaikki on huonommin kuin koskaan ennen ja maailma on turmeluksen ja synnin ja surkeuden vallassa ja kaikki on huonosti. Kun minä taas katson itseäni ja totean että ei ole nälkä, ei ole kylmä, on katto pään päällä ja rakkaita ihmisiä, on upea maapallo, tauteihin on loistavia lääkkeitä, kipua ei tarvi kärsiä, yhteiskunta on ennenkuulumattoman rauhallinen, ruokaa on yllinkyllin. Historiallisessa ja globaalissa mittakaavassa minulta puuttuu äärimmäisen vähän.

Vierailija
30/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi lapamato ja kuoli uskossa!

Vierailija
31/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee aivan ihania ohjelmia koko perheelle!

Kannattaa tutustua, jos ette vielä ole sitä tehneet.

Minä löysin uskoni ja itseni sieltä.

Suosittelen muillekin lämpimästi!

Vierailija
32/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee aivan ihania ohjelmia koko perheelle! Kannattaa tutustua, jos ette vielä ole sitä tehneet. Minä löysin uskoni ja itseni sieltä. Suosittelen muillekin lämpimästi!

Vierailija
33/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näkyy kyllä ihan kaikessa toiminnassa joka päivä, siis ihan arjessa?

Omahyväisyys, raha, pinnallisuus yms. ovat suurimmalle osalle elämän a ja o? Että ollaan parempia kuin naapurit, työkaverit ja ties kuka?

Ja sitten vielä silikonitissit, rakennekynnet, hiustenpidennykset tms...

Ei voi vaan mitenkään käsittää...

Vierailija
34/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä, miksi hyvyys teilataan 9/1? Se näkyy kyllä ihan kaikessa toiminnassa joka päivä, siis ihan arjessa?

Omahyväisyys, raha, pinnallisuus yms. ovat suurimmalle osalle elämän a ja o? Että ollaan parempia kuin naapurit, työkaverit ja ties kuka?

Ja sitten vielä silikonitissit, rakennekynnet, hiustenpidennykset tms...

Mitä tekemistä näillä asioilla on uskon tai uskonnottomuuden kanssa? Niin uskova kuin uskonnotonkin voi olla hyvä, omahyväinen tai pinnallinen. Ulkonäön muokkaaminen voi olla tärkeää niin uskovalle kuin uskonnottomallekin.

Vierailija
35/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallista elämää voi kuvitella elävänsä hyvin, mutta silloin jotakin puuttuu. Voihan se olla, että näennäisesti kaikki on hyvin, mutta ei se oikeasti voi olla niin aina - se on teeskentelyä!

Älkää nyt viitsikö!

Eiköhän oleellisinta ole, että elämme hyvää elämää ja annamme toistenkin tehdä niin. Osa uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan, osa muihin jumaliin ja osa ei mihinkään jumalaan. Jokainen voi silti olla tyytyväinen omaan elämäänsä - ja mikä parasta voimme yhdessä tehdä hyviä asioita, vaikka uskoisimmekin eri tavalla.

Lähtökohtana pitää kuitenkin olla aina toisen vakaumuksen kunnioittaminen! Uskonnottoman elämän nimittäminen teeskentelyksi ei ole kunnioittavaa.

Vierailija
36/36 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tv7.fi/vod/player.html?id=8461

katson aina tuon kun haluan nauraa