***Neliapilat uuteen viikkoon***
Huomenta! Aloittelenpa tässä uuden pinonkin kun ei vielä meille sitä näkynyt. Meitähän alkaa olla jo aika monta nelosesta kuumeilevaa. Nyt ei muuta kuin vilkkaat keskustelut pystyyn.
Itsellä menossa kp 27/24-28, joten vielä riittää pikkaisen jännättävää, vaikka viime viikolla malttamattomana Aconilla pari negaa testasinkin ja sen vuoksi en usko, että nyt raskaana olisin. Kuitenkin kun tätiä ei vielä ole näkynyt sitä alkaa elättelemään kaikenlaisia toiveita ja kehittelemään oireita. Eilisiltana palelti ja väsytti ihan armottomasti ja tänään tuo keittiöstä leijaileva kahvin tuoksu tuntuu nenässä koko ajan. Mutta kuten jo sanoin, taitaa olla vaan toiveajattelua, jonka se täti lyttää huomenna saapuessaan.
Pistetääns viikon alkajaiseksi vähän hömppägalluppeja, vastatkoon ken tahtoo:
1) Hiusten ja silmien väri
2) Horoskooppi merkki
3) Millä alalla töissä?
Ja vastaukset omaan kysymykseen:
1) Ruskeat ja ruskeat
2) Skorpioni
3) Tällä hetkellä kotiäiti, koulutus terv.huolto alalta
Nyt muille palstoille terrorisoimaan;)
Ai niin, tervetuloa Kiara, sarppu ja Mittumaari!
Kommentit (41)
Hurjasti tsemppiä kaikille plussauutisia odottaville. Ja muutamalle muulle tiedoksi, että kyllä se miehenkin mieli voi oikeasti muuttua, vaikka ensin olisikin tiukka ei. Pidän tosiaan peukkuja kaikille teille. Meillä on mies luvannut, että hänet saa puhuttua ympäri vielä neljänteen, en tiedä sitten tosi paikan tullen :) Lämpimiksemme puhumme koko ajan neljännestä. Nyt just vaan ei ole olevinaan sopiva hetki, just menin töihin takasin ja kuopus täytti vuoden, joten en varmaan jaksaisi, mutta ehkä jo ensi kesänä :))))
Haluan kuitenkin nauttia jokaisesta muksusta täysillä ja nyt kuopus kyllä suunnattoman ihanassa iässä, niinkun oikeastaan kaikkikin muksut:) Minulle vaan sopii hyvin sellanen 3 vuoden väli, kun nuo odottamiset ja synnytykset ei niin helppoja.
1. Hiukset vaaleat, silmät mettäkollin väriset eli ei oikein mimmosetkaan
(siniharmaat)
2. vesimies
3.opettaja
En vielä aio hukata sitä vauvakuumetta, vaikka mies on tiukka ei..
huomenna asennutan sen kierukan, vaikka ei hirveästi innosta.. mutta ainahan sen sitten pois saa ;) Meillä on kuopus 3v 4kk kuumeessa, pientä yskää myös ja esikoinenkin yskinyt muutaman yön..
1.värjätyt punaset hiukset, siniharmaat?silmät
2.kauris
3.laitoshuoltaja+kohta maalari ( eli opiskelen parhaillaan)
vaikka olikin välillä sitä mieltä, ettei neljättä tule lainkaan. Eli kyllä me kovasti yritetään, katsotaan nyt sitten miten ja milloin yritys palkitaan...
1. silmät siniharmaat, hiukset maantienväriset
2. horoskooppi vaaka
3. hoitoalalla työskentelen
Ja minähän en niitä hommaa. Mies ei kauaa selibaattia jaksa ja jospa niistä se vahinko sitte sattuu. =) Minusta mies oli jo lämpenemässä mutta anopin sanonta varmaan oli lopullinen niitti. Että minä kuumeilen sitten täällä palstalla loppuelämän. =( Pitää tällä viikolla joku ilta käydä sitä serkun tyttövauvaa katsomassa niin vaikka sais sitä pitää vähän sylissä ja hoitaa. =)
1.Silmät ja hiukset: sinivihreät ja ruskeat
2.Horoskooppi: Leijona
3.Työ: elektroniikka-alalla, paitsi tällä hetkellä hoitovapaalla
Heti alko kiinnostaa, että mitä se Leijona80:n anoppi oli tokaissut?
Epäilen kans ettei se miehesi selibaatti kauaa kestä.. Ja vahinkoa minäkin täällä toivon, kun en oikeastaan ole miestä viitsinyt vielä pehmitellä. Vähän olen vain vihjaillut siihen neljännen suuntaan..
1) Hiusten ja silmien väri:punapää ja ruskeat
2) Horoskooppi merkki:vesimies
3) Millä alalla töissä?:hoitoala
Miulla alkoi menkat vihdoin ja nyt aletaan tositoimiin pikkunelosen eteen=).
Crisselle tsemppiä yritykseen, me mennänkin sitten melkein samoilla päivillä kun minulla nyt kp 2/24-28. Saadaan sitten piinailla loppukuusta yhtä aikaa.
Kertokaas onkos teillä tulossa syyslomaa ja onko lomasuunnitelmia? Meillä on lapsilla syysloma tuossa parin viikon päästä, mutta lähtevät sitten silloin isälleen 4pv:si, joten eipäs sitä sitten mihinkään enää muualle ehdi lähtemäänkään.
Anoppi antoi meidän pikkutytölle puvun ja kyseli että mahtuukohan vielä ja erehdyin sanomaan " leikkimielessä" että mahtuu ja jos ei niin tehdään pienempi käyttäjä. =) Niin anoppi meinas että eiköhän nuo jo riitä!! Ennen ollut aina sitä mieltä että lisää vaan. Ilmeisesti sille on tullu vanhuus tai jotain kun eihän sen hermot kestä edes kokonaista päivää meidän poikien menoa ja meteliä.
Mä en kyllä kestä tollasia anoppikommentteja....Eiköhän se ole jokaisen oma asia jne. Ollaan kans kuultu ihan tarpeeks ja varsinkin siitä, että tehdään lapsia vaan kun halutaan sitä tyttöä, meillä kun on kolme poikaa. Onneks anoppi ei pahemmin kommentoi. Kummallista miten harva ihminen ymmärtää, että lasten kanssa on tosiaan ihanaa, eikä niitä ihan huvin vuoksi tehdä, on siinä sen verran kova homma, ei niinkään siinä tekemisessä ;))) mutta odottamisessa, synnyttämisessä ja valvomisessa ym. Jokainen lapsi on oma ihana yksilönsä. Voin vaan kuvitella, kun se meidän neljäs poika syntyy, miten ovat ihmiset pettyneitä....ei teidän nyt sitten enää kannata tyttöä yrittää.
Joo, minuakin aina huvittaa kun nyt kuopuksen synnyttyä ihmiset kysyi kumpi tuli ja sanoin, että tyttö (meillä kaikki kolme tyttöjä) niin ihmiset vaan oikein, että " No, tytöt tuo sitten taloon vanhempana poikia..." Ihan niin kuin olisi hirveä pettymys, että tuli terve ihana tyttö! Nytkin minulle on ihan sama kumpaa sukupuolta oleva sieltä tulisi, kunhan nyt tulisi jompikumpi! Ja mielellään terve.
Meillä se puuttuu moniinki asioihin, mutta ehkä nykyään vähemmän kun on varmaan huomannut ettei sitä paljon kuunnella. Vuosi sitten olin aika viimeisilläni raskaana ja miehen suku oli lähdössä ulkomaille. Mies oli sanonu ettei hän halua nyt lähtä ja tuskin minäkään olisin innostunu niin anoppi oli meinannu että niin eihän teillä ole rahaa kun kaikki pitää uutena ostaa vauvalle jne... teillekkin riittäs semmoset ja semmoset vaunut jne.... mies oli sanonu että omathan on rahamme ja meillä on rahaa just siihen mihin me halutaan. No mutta meidän pojat on vielä päikkäreillä että täytynee alkaa vähän hommaileen täällä ja pitämään ääntä että heräisivät ja tulisi illallakin uni. =)
Entinen Suuperheko esittäytyy uudella nimellään: -kolmenäiti-
En sitten käynytkään laittamassa kierukkaa :O
Katsellaan (kumilla) ja muutaman vuoden päästä sitten harkitaan uudelleen vauva-asiaa- kuulemma. Minun puolesta vaikka heti saisi vauva tulla, mutta katsellaan :)
[color=red] Joo, anopit laukoo joskus älyttömyyksiä. Varsinkin silloin kun esikoinen oli vauva, kiehuin kiukusta melkein joka kerta. Oli ylihysteerinen syömisistä eikä arvostanut ollenkaan imetystä. Poika söi hyvin, mutta aina olisi pitänyt olla " oikeampaa" ruokaa. Juuri ja juuri sain pidettyä vuoden vanhaksi ilman sokerisia tarjottavia, nuoremmat ovatkin sitten saaneet piparia jo puolivuotiaina. Anopilla on kaksospojat ja olisi aina toivonut lisäksi vielä tyttöä. Toivoi kovasti myös meidän esikoisesta tyttöä tyyliin " poika sieltä varmaan tulee kun minä niin tyttöä toivoisin" ja sanoi poikaa aina tytön näköiseksi kun oli niin nätti. Jälkeenpäin kommentit ovat naurattaneet, enkä enää niistä ärsyyntyisikään, kun tunnen anopin paremmin ja itsevarmuus äitinäkin on kasvanut. Oman äitini kanssa sen sijaan tulee välistä vieläkin yhteenottoja, onneksi tosin harvemmin.
Sisua teille siskot!
dorinda ja 00 02 04 jne
Täytyy vielä yrittää puhua ympäri....nyt pidän parin kuukauden tauon enkä mainitse edes sanallakaan koko vauva-jutusta (helpommin sanottu kun tehty). Ja ne kuukautisetkin alkoivat tänään.... yök !
Tässä minun vastaukseni:
1) Ruskeat ja siniset
2) Jousimies
3) Tällä hetkellä kotiäiti, sihteeri (emme asu Suomessa)
Terveisin, Mulberry ja " haave"
Mulberry, voimia sulle! Meillä ihan sama tilanne ;(
Mutta sain piristystä vähän jo siitä ettei tarvitse enää käyttää hormoneja, ollaan sitten kumilla.. ( no ei sekään kyllä niin mukavaa ole, mutta parempi kun hormonit!) Ja paremmin jaksaa itsekin sitten kun lapset kasvaa vähän lisää ;)
Vaikka itse haluaisinkin vaikka jo heti vauvan ja kovasti!, niin ei toista voi pakottaa.. Olen kuumeillut jo pari vuotta - piitkä aika. Ja toivon kovasti että miehen mieli muuttuu pian ;)
*Haave neljännestä!*
ja niinhän se on, että aina saa kuula, että vieläkö teille se poika tulee/tehdään. Raivostuttavaa!!! Meille ei todellakaan tule yhtään vauvaa vaan siksi, että sieltä tulisi poika perheeseemme.
Kun aloin oottamaan meidän kolmatta muksua, niin miehen kaveri heti oli tivaamassa mieheltä, että etkös toivokin nyt poikaa. Itseasiassa meillä on mies aina toivonut tyttöjä (aika hyvä mäihä käynyt!) ja sanoikin kaverilleen sen. Eipä oikeen ottanut uskoakseen, vaan sanoi miehelle, että kunhan nyt puhut ettet PETTYISI. Uskomatonta ajattelua, mutta hänpä onkin itse lapseton, jos nyt jollain voi puolustella.
Ollaan joskus ajteltu, että meidän tyttöjen nimiin sopisi Onni pojan nimeksi, mutta mitähän johtopäätöksiä siitäkin taas vedettäisiin jos neljäs muksu olis poika ja nimeltään onni. Että vihdoin se onni kävi meillekin. juupa juu, mutta kuiteskin vauvaa meille toivottaisiin ja jos mieskin neloseen suostuisi, niin varmaan taas tyttöä toivoisi, mutta eipä pistäis pahakseen pojastakaan. Jos ja jos...toivossa on hyvä elää. =)
piipero
Kai nyt on keskiviikko?!?! Tuntuu,että päivät menee niin nopsaan eikä oikein perässä tahdo pysyä. Tuohon anoppikeskusteluun...Mulla on ihana anoppi, joka viime aikoina kovasti on höpöttänyt, että ei teillä pian ole vauvaa lainkaan(kuopus,7kk, oppinut kovasti jo liikkumaan ja nousee myös seisomaan), että uusi vauvahan sitä pitäsi pian saada. Meilläkin on kolme tyttöä ja kovasti puhuu kaikki sukulaiset, että eikö se poika vielä pitäisi tehdä. Ihan leikkimielellä vaan ja en ole huonoa tykännyt. myös tuo lause, että kyllä ne tytöt sitten isona tuo niitä poikia, on meillekin tuttu. Mutta kyllähän pieni, oma poikakin oisi kiva;) ja mieshän siitä välillä puhuukin.Ehkäpä hänellä sen vuoksi onkin kovempi vauvakuume kuin minulla...jos ajattelee, että kyllä sen jo seuraavalla kerralla on poika oltava. kolmevuotiaani keskusteli eilen äitini kanssa siitä, että miksi heille ei enää synny vauvaa....siis mummulle ja vaarille;) Äiti koitti selittää, että on liian vanha saamaan vauvoja. Tyttöni siihen, että äiti ei ole vanha, johon äitini, että: niin, äidin masustahan voisi vielä vauva tulla(olin muuten tuosta tosi yllättynyt, kun jotenkin olen sen kuvan saanut, että saisi jäädä jo tähän)kolmevuotiaani vastasi, että ei tule äidin masustakaan enää vauvaa, kun meillä on jo vauva. Vanhin tyttöni tosin toivoo isoveljeä;) Saa nähdä! Oiekastaan nyt pelottaa jo, että voiko enää tervettä lasta tulla, kun kolme sellaista on jo suotu!..ja sitten oma terveys, että jos jokin meneekin tällä kertaa pieleen. Aiemmin en ole tuollaisia miettinyt. Oikeastaan vasta sitten, kun olen raskaana ollut, niin on noi pelot tulleet.mutta ehkä se johtuu vain siitä, ettei mulla ole vielä tarpeeksi sitä vauvakuumetta:)
Kirjoittelemisiin, Kiara
Melkoisen pitkä on meidän lista, hienoa huomata, että meitä on näin paljon. Luin tuolta kolmosesta haaveilevista mietintää autosta, asunnosta, rahasta yms. ja tuli niin elävästi mieleen kun tätä meidän nuorimmaista vasta suunniteltiin, kuinka mullistavalta tuntui päättää, että kolmas on tervetullut. Tuohon aikaan yksi tuttavamme odotti neljättään ja ajattelin, että " ei ole totta" . Ja sillä seurauksella olen nyt täällä ja kuume on aivan valtava....
Joo, vieroitusoiretta on pukannut... Harmittelut tädin vierailusta niille, joille tuli kylään.
Osastojaksoista... Autistisella pojallamme on kahden viikon jakso Lastenlinnassa kerran vuodessa. Ollaan jätetty yöksi, vaikka Helsingissä asutaankin. Joka päivä joku käy poikaa katsomassa ja ulkoilemassa. Julkisilla kestäisi tunti meiltä sairaalaan aina aamuisin ja kahdeksaksi pitäisi olla paikalla, joten meillä järjestely on toiminut näin. Poika on ollut aina innoissaan sairaalaan menosta eikä liiemmin ole ikävöinyt. Tunnustettava on sekin, että varsinkin alkuun otin osastojakson ihan loman kannalta, kun yöheräilyt olivat siihen aikaan pahimmillaan. Ajattelin että jos kerran maksamme vuodepaikasta ja siitä että joku muu valvoo koko yön, niin miksi meidän pitäisi... Niinpä katsottiin yö kerrallaan ja kun meni hyvin, niin jäi rutiiniksi.
Joku kysyi pelkopolista. Esikoisen synnytyksestä jäi kysymyksiä, joita olen käynyt pelkopolilla selvittämässä toisen ja kolmannen raskauden loppuvaiheessa. Suosittelen lämpimästi. naistenklinikalla ainakin oli varattu tunti aikaa rupatella kätilön kanssa synnytyssalissa ja kaikki toiveet kirjattiin paperille synnytystä varten. Puhuminen helpotti ja synnytyksiin pystyin menemään turvallisin mielin.
G: Olen vaalea ja sinisilmäinen, syntynyt huhtikuussa, HuK, gradu jäi kesken esikoisen synnyttyä...
Huomiseen! dorinda ja 00 02 04 jne