Ruoan maustamisesta - loukkaannuinko turhan pienestä?
Olen tottunut siihen, että miesystäväni lisää omaan ruoka-annokseensa aina suolaa, mutta nyt hän on alkanut laittamaan mm. cayennepippuria ja chiliä joka ruokaan.
Huom! Minä maustan ruoat reippaalla kädellä, itsekin tykkään tulisesta, siitä ei ole kyse.
Eilen suutuin ihan oikeasti, kun tein savulohipastaa. Sen kuuluu maistua savulohelle, kanttarelleille ja tillille. Mielestäni tuli tosi hyvää. Tähän ruokaan hän lisäsi reippaasti juuri chiliä ja cayennepippuria. Näitä mausteita pitää laittaa mm. makaronilaatikkoon, kaikkiin keittoihin, niillä maustetaan pihvit ja broilerit ym.
Mitä järkeä siinä on, että kaikki ruoat maistuvat ihan samalle?
Hemmetti, laittakoon jatkossa itse sapuskansa.
Kommentit (62)
Minun mies laittaa joka ruokaan vahvaa chiliketsuppia. Alussa yritin tehdä vaikutuksen häneen ja laitoin ruokaa pitkän kaavan kautta.
Ihan sama vaikka olisin heittänyt pataan joka päivä pelkkää perunaa ja jauhelihaa, kun siihen sotkettiin ketsuppia litratolkulla.
Eniten se hävetti kylässä, kun emäntä on suuren vaivan nähnyt ruokien eteen ja minun ukko kysyy onko ketsuppia.
Nyt olemme päässeet sellaiseen kompromissiin että maistaa ruokaa ensin ja kertoo mielipiteensä, minun takiani :D
Sitten vasta saa laittaa chiliketsuppia.
Useimmiten ei enää laita.
en osaa muuten auttaa, mutta kerron vaan, että mieheni on alkanut rakastaa keitoksiani viimevuosina. Aiemmin lisäsi suolaa kaikkeen, nyt kammoaa suolaista ruokaa. Siis miksi hyvien (kalliidenkin) raaka-aineiden kuuluisi maistua vaan suolalta? Toki laitan ripauksen suolaa ruokiin, että muut maut maistuvat. Syömme laadukkaita raaka-aineita, aika pelkistettyä, puhdasta ruokaa. Myös 3v. lapsi tykkää.