Dominoivat vanhemmat sisarukset
Onko muilla tällaisia? Olemme jo aikaa aikuisia, mutta isosiskoni käyttäytyy edelleen kuin minä olisin typerä viisivuotias ja hän jotenkin ylivertaisesti fiksumpi.
Kyläilimme sukulaisissa ja tämä sukulainen kertoi, kuinka siskoni oli erikseen ennen kyläilyämme muistellut, miten minä olin vaan katsellut telkkarin lastenohjelmia, kun nämä sukulaiset olivat meillä lapsuudessamme käyneet. Hän sen sijaan oli ollut niin fiksu ja filmaattinen jo tuolloin.
Oikeasti olin ollut tuolloin jo yli kymmenen.
Samaten hän oli lähettänyt näiden sukulaisten luo gluteenitonta leipää, kun minä en kuitenkaan osaa sitä sinne huolehtia keliaakikkolapselleni, enkä avata suutani erikoisruokavaliosta. Siis oikeasti.
Kommentit (23)
Ihan selvää kateutta. Itsellä vastaavaa kokemusta omasta isosiskosta. Aina vähätteli minua, minun poikaystävää, vaatetusta, koulutusta; kaikkea.
Pikkuveljemme nosti jalustalle ja siellä on hän vieläkin.
Kateus on hirveä asia sisarusten välillä. Se vie kiusatulta energiaa, kun ei tiedä mitä tohtii sanoa tai ylipäätään miten olla. Myrkyttynyt ilmapiiri on käsinkosketeltava.
Viimeisin tapaaminen oli se, joka vei kupin lopullisesti nurin - sisko pyysi kylään ja olin tietysti mielissäni. Menin ja jo ensimmäisen tunnin aikana haukkui minut miten olen tyhmin ikinä ja miten äitimme oli jo lapsuudessa sanonut minun olevan outo. Tätä en usko; äitimme ei koskaan moittinut ketään meistä sisaruksista selän takana eikä edessä. Isosiskon tarnoitus oli pyytää minut lopulliseen roustiin saadakseen sanoa välit lopullisesti poikki.
Minulla on muutama naisystävä, jotka ovat minulle enemmän siskoja, kuin ikänään oma isosisko.
Surullista, mutta totta.
Mulla on vaan pikkusisko, ja sekin on subi.
Mun elämän he ovat käyneet läpi monesti ja joukolla oikein paasaavat ja syyttävät vielä 30 v:nä mitä olen sanonut ja tehny 13v:nä. Ja mitään mitä sanon ei pidä paikkaansa vaan se mitä he sanovat. Olen kärsinyt tästä pitkään.Monesti jopa itkenyt kun olen kyläillyt heillä. Nyt kun sanoin yhdelle sisaruksista suorat sanat niin välit katkesi koska olen loukannut häntä. Puolustin itseäni. kyllä viha kiehuu välillä ja kun viimein uskallan kyseenalaistaa nämä siskojen haukkumiset.