Mistä seikoista huomaat ihmisen olemuksesta jos hän on pedantti?
Kävin nimittäin optikolla (mies-sellaisella) ja hän kysyi olenko kuinka pedantti? Ja kun vastasin, että no joo, aika lailla, niin hän sanoi että niin hän arvelikin. Miten niin? 10 minuutin näöntarkastuksen yhteydessä...
Kommentit (29)
Hyvä, että ainakin eräät ovat huolellisia, tarkkoja ja siinä sivussa jopa toisista huolehtivia vaikka kokemuksen mukaan ei siitä kiitosta saakkaan.
Minä yritän opetella pedantimmaksi. Olen huomannut että siitä tulee minulle hyvä olo. Järjestys, järjestys, järjestys. Olen jo nyt aika tiukkis.
Ulkoasu on kiireestä kantapäähän huoliteltu, mikään ei repsota. Miksi muuten optikko moista kyseli? -tuntuu aika oudolta. Vai siivositko sivumennen optikon työpöydän ja panit kynät pituusjärjestykseen? Tai jotain muuta samankaltaista hommaa.
Narsisti on pahempi juttu. Pedantti tekee työnsä hyvin, ei laske suustaan eikä käsistään sekundaa. Toinen asia on järjestys kaapeissa, autossa ja muualla vastaavissa omissa alueissa.
Nyt on sekoitettu pedantti ja narsisti
Jos minä pidän kodin siistinä, tavarat järjestyksessä, noudatan aikatauluja ja sääntöjä, olen siis pilkunnussija. Olkoon sitten niin, mutta oikeasti olen varsin joustava, rento ja suurpiirteinen mies. Pedantti-sanaa käytetään väärin, mutta ei se minua haittaa kun en ole pedantti.
Vierailija kirjoitti:
Pedantti, normithan ovat: turhantarkka, pikkumainen ihminen, kaavoihinsa kangistunut,saivartelija ja pikkuasioihin puuttuva ongelman tekijä.
Ja näinhän se todellisuudessa mennee. Se tärkeäksi itsensä tunteva pedantti pilaa itsensä ja muiden ihmisten elämää, aiheuttaa jopa mahdottomalla itseriittoisuudellaan toisille ihmisille työttömyyttä ym, ongelmia koska pystyy olemaan kuin vakuutusyhtiön lääkäri ja näkemättämäkin jo kertomaan missä vika ja nssä ei. Turhia ihmisiä joista ei ole tosi elämässä kuin harmia muille kuin myös itselleen, vaikkeivat sitä koskaan itsekeskeisyydessään edes huomaa !
Mistä tiedät, että olet oikeassa mielipiteesi ollessa sinulle ainut totuus?
Nipottaja ja niuhottaja. pilkun viilaaja.
Kaikki tarvii vääntää tarkasti rautalangasta.
hankala asiakas.
Selvällä suomenkielellä sanottuna :)