Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä seikoista huomaat ihmisen olemuksesta jos hän on pedantti?

Vierailija
10.07.2010 |

Kävin nimittäin optikolla (mies-sellaisella) ja hän kysyi olenko kuinka pedantti? Ja kun vastasin, että no joo, aika lailla, niin hän sanoi että niin hän arvelikin. Miten niin? 10 minuutin näöntarkastuksen yhteydessä...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pedantti = tarkka... jos joku ei tiedä..

ap

Vierailija
2/29 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*korjaa huonoa kieltä*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

optikon huoneeseen, otit takin pois. Asettelit sen TARKASTI naulakkoon tai tuolin selkämykselle ettei vain tule ryppyjä. Jos otit kengät pois, asettelit ne tarkasti vierekkäin, täsmälleen tiettyyn kulmaan nurkkaan tai oveen tai tuoliin nähden jne... Laukustasi ei pursua tavaroita...

Vierailija
4/29 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*korjaa huonoa kieltä*

Vierailija
5/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhantarkka, pikkumainen ihminen, saivartelija, pikkuasioihin puuttuja, koulumestarimainen

Vierailija
6/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tarkistanut, että istutko oikein, tai olet pyytänyt siirtämään laitetta jotenkin tarkistuksen yhteydessä, mitä muut eivät tee.

Vierailija
7/29 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedantti, normithan ovat: turhantarkka, pikkumainen ihminen, kaavoihinsa kangistunut,saivartelija ja pikkuasioihin puuttuva ongelman tekijä.

Ja näinhän se todellisuudessa mennee. Se tärkeäksi itsensä tunteva pedantti pilaa itsensä ja muiden ihmisten elämää, aiheuttaa jopa mahdottomalla itseriittoisuudellaan toisille ihmisille työttömyyttä ym, ongelmia koska pystyy olemaan kuin vakuutusyhtiön lääkäri ja näkemättämäkin jo kertomaan missä vika ja nssä ei. Turhia ihmisiä joista ei ole tosi elämässä kuin harmia muille kuin myös itselleen, vaikkeivat sitä koskaan itsekeskeisyydessään edes huomaa !

Vierailija
8/29 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pedantti-ihminen. Kotini on tiptop, kaikki paperit lajiteltu, teen listoja lähes kaikesta, vaatekaappini on aina ollut todella järjestyksessä, en koskaan myöhästy mistään, suunnittelen meloni ja bussiaikataulut viikkoja ennen valmiiksi, kaleneriin kirjoitan menoni vain meloni ja kalentereita omistan 5 joita kaikkia päivitän säännöllisti ym. Listaa voisin jatkaa. Moni ei kestäisi tätä, mutta itse olen onnellinen nainen.

Vierailija
9/29 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housussa on pedantti ;)

Vierailija
10/29 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka ihminen, kriteerit hyvään suoritukseen ovat korkeammalla kuin suurpiirteisellä - terveisin pedantin lapsi.

Vierailija
11/29 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:58"]

Pedantti on vastakohta esim. Huolimaton, suunnitelmaton, sanojaan punnitsematon, ei anna toisen olla oma itsensä, kateellinen jne.

[/quote]???? Ei nyt aivan näinkään.

Vierailija
12/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs minä olen kaapit ovat kuin hullun mylly, mutta kaikki mitä teen teen sen niin hyvin kuin pystyn, viilaan vaikka pilkkua, että san esimerkiksi hyvän arvosanan. Tavoittelen ammattikorkeassa vaan 4 tai 5 ( 1-5). Oon tosi myöt'elävä, ajattelen ain toista ennen kuin itseäni....

Vierailija
13/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös mietin että voisi liittyä silmien rasittuneisuuteen. 

Vierailija
14/29 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedantti ja perfektionismi lienevät "serkuksia" - kumpi vai kampi?

Vierailija
15/29 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedantti on vastakohta esim. Huolimaton, suunnitelmaton, sanojaan punnitsematon, ei anna toisen olla oma itsensä, kateellinen jne.

Vierailija
16/29 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän nyt vain sekoita narsistiin.

Vierailija
17/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pedantti-ihminen. Kotini on tiptop, kaikki paperit lajiteltu, teen listoja lähes kaikesta, vaatekaappini on aina ollut todella järjestyksessä, en koskaan myöhästy mistään, suunnittelen meloni ja bussiaikataulut viikkoja ennen valmiiksi, kaleneriin kirjoitan menoni vain meloni ja kalentereita omistan 5 joita kaikkia päivitän säännöllisti ym. Listaa voisin jatkaa. Moni ei kestäisi tätä, mutta itse olen onnellinen nainen." - Mukavaa, että noinkin "tiptop naisella" riittää aikaa, myös tällaiseen täysin omaa luokkaa olevalle Av -palstalle. Päivitätkö kalenteriisi, myös milloin palstailet?

Vierailija
18/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 10:50"]

Olen pedantti-ihminen. Kotini on tiptop, kaikki paperit lajiteltu, teen listoja lähes kaikesta, vaatekaappini on aina ollut todella järjestyksessä, en koskaan myöhästy mistään, suunnittelen meloni ja bussiaikataulut viikkoja ennen valmiiksi, kaleneriin kirjoitan menoni vain meloni ja kalentereita omistan 5 joita kaikkia päivitän säännöllisti ym. Listaa voisin jatkaa. Moni ei kestäisi tätä, mutta itse olen onnellinen nainen.

[/quote]

Ja silti teet noin hauskoja kirjoitusvirheitä, ihmettelin mikä ihmeen meloniaikataulu.

Vierailija
19/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka kuolaa alaikäisten perään.

Vierailija
20/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oli silmät kaikesta tarkkailusta niin rasittuneet...