Tyttö 2v3kk itkee jatkuvasti äidin perään
Nytkin ovat isänsä ja siskonsa kanssa lukemassa iltasatua ja makkarista kuuluu vain tämän tytön "äitiiii, äitiii"-itku. Likalle oli ennen aivan sama kumpi meistä hoitaa, mutta nyt vain äiti kelpaisi. Isä ei saa edes ostoskärryjä työntää ja äidin pitäisi ruokapöydässä istua vieressä - parasta olisi jos saisi sylissä istua. Isä ei käytännössä saisi auttaa missään jos äiti yhtään lähellä.
Onko normaalia ja meneekö pian ohi? Meneehän?
Odotan kolmatta lasta kohta syntyväksi enkä jaksa kun tuo yksi vain rutisee perääni. :I
Kommentit (6)
olkaa vain luontevasti lapsenne kanssa tilanteen mukaan. Lapsen itsenäistymisessä on erilaisia vaiheita. Kannattaa joskus myös lähteä omiin menoihisi ja annat isän ja lapsen olla kunnolla kahdestaan, niin lapsi muistaa kuinka kiva isäkin oli.
Aina ollut kyllä hyvin äitikeskeinen, mutta kasvaessa ja uhman ja oman itsenäisyyden löytymisessä ampuu kyllä yli= vain äiti kelpaa. Olen itse lähtenyt siltä linjalta, että tarjoan syliä ja halia niin paljon kuin mahdollista. Minulla on myös toinen pienempi, joka tahtoo myös syliin ja kolmas myös tulossa.
Meillä siis uhmaa minua ja käydään hurjia kamppailuita. Toisaalta sitten äiti vain kelpaa ja ulkonakin haluaa, että kantaisin häntä(15kg joten ei ihan helppoa). Asiat helpottavat kolmen vuoden jälkeen, mutta ihana, että teillä on kiinteä ja hyvä suhde. Kun mamistelu ottaa päähän, ajattele kuinka vähän aikaa se kestää. Kohta vanhemmat eivät enää kelpaa ja ovi käy. Anna pienoikaiselle aikasi ja roikuta lapsiasi mukana, sylissä yms. Tsemppiä, jaksamista ja ihania hetkiä
meillä tuota kestänyt jo kolme kuukautta. Paitsi äiti on se joka ei kelpaa. Ostoskärryt on tosiaan täälläkin niitä asioita mihin äiti ei saa koskea. Ostoskärryistä on otettu ilo irti, kun ei meinaa kaupassa tulla oikeaan suntaan, niin otan kärryistä kiinni ja tyttö on hetkessä vierellä huutamassa et "Ei äiti, iskä".
Sinänsä kelpaan tosi hyvin, jos mies ei oo paikalla, et en ole kauhean huolissani siksi. Mut toki harmittaa muuten. Nykyään sentään tyttö on alkanut uskoa, et jos mies sanoo et hän ei nyt ehdi, vaan äiti pukee kengät. Niin nyrpeä ilme kasvoillaan antaa mun pukea.
Ja mukava kuulla, että muillakin on ollut vastaavaa. Meillä esikoinen on aina ollut äidin tyttö ja tälle nuoremmalle siis on yleensä kelvannut lähes kuka vain :). Isänkin kanssa viihtyy oikein hyvin, mutta jos äiti on lähellä, niin silloin vain äiti kelpaa.
Itseltä jäi nyt kesän tultua myös omat harrastemenot, mutta täytyy kehittää jotain. Ehdotin miehellekin, että tekisi vaikka jonkun pienehkön reissun nuorimman kanssa, jolloin saisivat olla ihan kahdestaan. Olen jopa harkinnut, että jättäisin kaikki keskenään joksikin viikonlopuksi ja hengähtäisin itse ennen kolmannen lapsen syntymää.
Mutta kiitos vielä vastauksista. Ovat nuo molemmat tenavat niin suloisia ja tosiaan, vain pienen hetken pieniä ja äitiä tarvitsevia. :)
erityisesti pojilla, silloin aiti ei saa tehda mitaan, ei ajaa autoa, ei auttaa, ei mitaan
mutta onko muilla vastaavaa tuon ikäisen kanssa?