Mitä mieltä nimestä Emilia, onko etunimenäkin yleinen?
Minusta kaunis nimi, mutta yleisyys häiritsee - mietin kuitenkin, etten tiedä sitä lapsilla kovastikaan etunimenä, toisenahan on yleinen. Minkälainen käsitys muilla?
Kommentit (10)
Mutta yleisempi ehkä toisena nimenä, kuin ensimmäisenä.
Itse en antanut yleisyyden häiritä, kun annoin lapselleni nimen Emilia (ensimmäiseksi nimeksi) vaan annoin nimen koska itse pidin siitä. =)
Siis ensimmäinen nimi. Nimen oli saanut ensimmäisenä nimenä 338 lasta kun yleisintä nimeä (Aino) oli saanut 473 lasta. Aika yleinen siis mutta täytyy sanoa että minun tuttavapiirini lapsiin ei kuulu yhtäkään Emiliaa.
V. 2008 oli yhdeksäs yleisyydessä ja nimen oli saanut 344 lasta (yleisintä oli saanut 487 lasta).
Mun keskimmäinen lapsi on 17-vuotias ja hänen ikäluokassaan ja kavereinakin on monta Emilia-nimistä, mutta sitten mun nuorempien lasten kavereissa ei ole yhtään.
Kuitenkin vahva mielleyhtymä talouspaperiin...
Samoin yksi sukulaistyttömme (2 v.) on Emilia. Omassa ikäluokassa (30v.) Emilioita on kaveripiirissä pari-kolme. Pikkusiskoni luokalla jopa kaksi samalla sukunimellä.
Melko yleinen mielestäni.
Siis on saanut nimekseen. Ettei nyt jää epäselväksi :)
näe kuka on kastettu.
yleinen nykylapsilla, niin ekana kuin 2./3. etunimenä. Itse en tykkää siitä yhtään - liian pikkusievä ja mitäänsanomaton mun makuuni.
jo 656 lasta Emiliaksi eli aika yleinen on.
http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1