Kysymyksiä kohdunpoistosta
Olen 33-v ja joudun kohdunpoistoon. Munasarjat jätetään. Onko kellään av-laisella jouduttu kohdunpoistoon ennen vaihdevuosia? Kohtuhan käsittääkseni ylläpitää munasarjojen toimintaa, vaikkei tietysti kokonaan eli munasarjojen hormonituotanto vain vähenee. Tuleeko minulle siis vaihdevuosioireet? Entä kuinka muuten toivuitte leikkauksesta? Menen toki ennen leikkausta vielä juttelemaan leikkaavan gynekologin kanssa, mutta siihen on vielä pari kuukautta aikaa, enkä hoksannut tietenkään kysyä juuri mitään sillä käynnillä, kun kohdunpoistosta päätettiin.
Kommentit (66)
takia 35 vuotiaana ja on ollut yksi elämäni parhaista päätöksistä, mihin suostuin. Olen elänyt ilman kohtua 15 vuotta ja en ole sitä pussia ja kuukautisia tarvinnut mihinkään. Ihanan helppoa elämää. Ei ole vaikuttanut hormooneihin, eikä mihinkään muuhunkaan. Ihaninta kun ei ole ollut kuukautisia.
mikäs provo sinä olet, keksit itse tuon "kovaa rynkytystä"
varovasti kokeilin olen kirjoittanut. älä kommentoi jos et osaa lukea alkup viestiä.
Miten tulehdus oireili? Minulle läkkäri tosiaan sanoi vain että jos kipua ja tai kuumetta niin epäillään tulehdusta. Kumpaakaan ei ole. Oli 3pv kuivaa, taas tänään tiputteli. Ei haise ainakaan mitenkään erikoiselle, mutta lääk sanoi kyllä ettei vuodosta voi päätellä tulehdusta itse.
Jos näet tämän ja viitsit, kerrotko tai joku muu miten epäilitte tulehdusta? Olen ihan hermona, viikko vielä lääkäriaikaan ja hysteerisenä tarkkailen vuotoa ja oloa. Ei kivaa. Ajattelin loppui jo kun oli kuivia päiviä.
Rehkinyt en kai liikaa ole, mitään raskasta en vielkään ole tehnyt, kävelen aika paljon, tänään 10km, muttei sen luulisi rasittavan päinvastoin olevan hyväksi.
Mulla poistetaan kohtu 6 kk sisällä Tyksissä ja mulla on muita perussairauksia Kuinkahan kauan joutuu olemaan sairaalassa silloin. Sairastan yhtenä sairauksena 2 tyypin diabetetesta.. olen 33 vuotias. Mulla kohdussa hyperplasia cystica glandularis. Johon muita hoitoja ei voida ajatella kun hormoni valmisteilla tulee todella vaikeita migreeni kohtauksia joiden takia joudun juosta päivystyksessä migreeni tipassa muuten kun en ota mitään hormoni juttuja paitsi kilpirauhaslääkkeeni niin migreeni tulee vaan 2 kertaa kuukaudessa. Ja toinen hoito jota kokeiltu siihen hyperplasiaan hormonikierukka niin se aiheutti koko ajan kohtutulehduksia ja kierukka a kokeiltiin 5 kertaa.
Jatkuva väsymys ja anemia loppuivat siihen. Seksi on parempaa kuin koskaan. Vaihdevuosioireita ei ole. Ei runsaita kuukautisia.
Minulle tehtiin kohdunpoisto 37v kohdunlaskeuman takia. Nyt takana 5 onnellista vuotta.
Suosittelen!