Äitini lahjoitti jokaiselle lapselleni 3000 e
Miehen kanssa on erimielisyyttä siitä, onko raha lasten (teinien) omaa ja saavat tehdä sillä mitä lystää, vai pitääkö laittaa korkeakorkoiselle odottamaan, että lähtevät opiskelemaan.
Minusta se on lasten rahaa, tehkööt sillä mitä haluavat. Miehen mielestä ei ole järkevää antaa lapsille tuollaista summaa nyt vaan vasta aikuisena.
Kommentit (45)
eihän se ole teidän vanhempien päätettävissä, mitä niille tekevät! Eli sikäli kinastelette asiasta ihan turhaan, mummi on jo päättänyt, mitä rahoilla tehdään: lapsille ja he päättävät.
ihan lapsistasi, jos ovat tarkkoja rahojensa käytössä, niin mikseivät voisi itse päättää mitä tekevät?
Kaikki lapset eivät opi oikein missään vaiheessa kunnolla rahan arvoa ja sitä ettei raha vain tule jostakin mitään tekemättä, silloin on hyväkin vähän rajoittaa, mutta ei kaikilla ole tuollaista ongelmaa. Itsekin olen aika nuoresta käyttänyt itsenäisesti oman tilini rahoja (mm. lapsilisät tulivat sinne) ja vieläkään ei ole tili tyhjänä ja ikää on jo yli 30. Päinvastoin olen edelleen tarkka rahojen käyttäjä vaikka onkin enemmän rahaa käytössä kuin nuorempana.
Mummi kauhisteli, että lapselle 900 e, kyllä se ne tärvää. Kun veli muutti kotoa (armeijan jälkeen) niin se 900 e oli jo vähän yli 3000 e. Eikä veli edes ole mikään sijoitusguru. Nuorena rahankäyttö on opittava, ja jos aina joutuu "pelaamaan" kympeillä niin ei ikinä ymmärrä, mistä se tonni tulee.
kesähummaamiseen ja loput säästöön.
satanen on aika pieni raha nykypäivänä
kesähummaamiseen ja loput säästöön.