Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini lahjoitti jokaiselle lapselleni 3000 e

Vierailija
10.07.2010 |

Miehen kanssa on erimielisyyttä siitä, onko raha lasten (teinien) omaa ja saavat tehdä sillä mitä lystää, vai pitääkö laittaa korkeakorkoiselle odottamaan, että lähtevät opiskelemaan.

Minusta se on lasten rahaa, tehkööt sillä mitä haluavat. Miehen mielestä ei ole järkevää antaa lapsille tuollaista summaa nyt vaan vasta aikuisena.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin rahaa käyttävät. Siksi hän ei anna sitä minulle tai emme mene pankkiin avaamaan tilejä vaan lapset todella voivat tehdä ihan mitä ikinä haluavat.

Meillä se tarkoittaa käytännössä osakkeita, sijoituksia, erilaisia pankkitilejä. Kaikki lapset eivät osta rahoillaan karkkia! Ruokaa ja vaatetta sekä asunto tulee vanhempien puolesta.

Vierailija
22/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin kautta toimimalla homma toimii todella kätevästi. Siellä kysytään vain rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempani kuolevat, MUTTA olen tod.näk. silloin jo itsekin aika vanha! Rahaa tarvitaan juuri siinä vaiheessa, kun muutetaan omilleen ja opiskellaan.

Ei minua ainakaan millään tavalla lohduta perintö joskus tulevaisuudessa. Siihen mennessä olen jo maksanut asuntolainani ja kasvattanut omat lapseni aikuisiksi.

Ei teini osaa ajatella yhtään, miten rahaa tarvitaan omassa asunnossa. Se on vanhempien tehtävä ajatella heidän puolestaan :)

Vierailija
24/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin rahaa käyttävät. Siksi hän ei anna sitä minulle tai emme mene pankkiin avaamaan tilejä vaan lapset todella voivat tehdä ihan mitä ikinä haluavat. Meillä se tarkoittaa käytännössä osakkeita, sijoituksia, erilaisia pankkitilejä. Kaikki lapset eivät osta rahoillaan karkkia! Ruokaa ja vaatetta sekä asunto tulee vanhempien puolesta.

Tässä on enemmänkin ongelmana se, että itse olet varakkaasta suvusta, päinvastoin kuin miehesi?

Vierailija
25/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla on erimielisyys miehesi kanssa, koska han haluaa laittaa rahan talteen. ja nyt sina kuitenkin vaitat, etta se "mita lystaa" ei tarkoitakaan mita lystaa, vaan osakkeita, sijoituksia tai pankkitileja, elikka juuri sita mita miehesi ja me kaikki muutkin taala av:lla olemme sanoneet.

Eli sina haluat, etta lapsesi kayttavat rahan ihan mihin haluavat, kunhan osaavat ne kayttaa sijoituksiin.

Vierailija
26/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa ne rahat teineille, niin miksi kyselee täältä? Vai harmittaako, että miehesi ajatus saakin enemmän tukea...

Vierailija
27/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempani kuolevat, MUTTA olen tod.näk. silloin jo itsekin aika vanha! Rahaa tarvitaan juuri siinä vaiheessa, kun muutetaan omilleen ja opiskellaan. Ei minua ainakaan millään tavalla lohduta perintö joskus tulevaisuudessa. Siihen mennessä olen jo maksanut asuntolainani ja kasvattanut omat lapseni aikuisiksi. Ei teini osaa ajatella yhtään, miten rahaa tarvitaan omassa asunnossa. Se on vanhempien tehtävä ajatella heidän puolestaan :)

Vierailija
28/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"normaaleja" ole, jos ei yhtään kiinnosta törsäys muotivaatteisiin ja muuhun jonnin joutavaan...

Vaikka on varakas ja varakkaasta suvusta, kyllä lapsille on silti järkevää opettaa, että rahan eteen pitää tehdä töitä, eikä se mistään taivaasta putoa.

Vierailija
29/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siina perinto lohduta, joka tulee vuosikymmenien paasta, vai meinaatko sina todella, etta ennen sitakin heille ojennetaan kaikki lautasella? Mita jos heista aikuisina tuleekin olemaan mukavampi, etta on oma tili jolla on rahaa, kuin menna aidin luo etta ostatko mamma meilla asunnon ja auton ym.

Enka todellakaan luottaisi siihen, etta heita takuuvarmasti odottaa iso perinto ja etta te tulette aina olemaan varoissanne.

Vierailija
30/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa ne rahat teineille, niin miksi kyselee täältä? Vai harmittaako, että miehesi ajatus saakin enemmän tukea...

miksi oletusarvoisesti rahat tuhlataan. Onko teillä kaikilla rahat niin liukkaita, että mitään ei jää tilille vai oletteko oikeasti sellaisia, että kun on rahaa niin kaikki menee. Meillä on tismalleen päinvastoin eli itse tienatuista rahoista pidetään kiinni kynsin hampain ja viikkorahastakin saadaan säästöön.

Miehen ajatus sotii sitä vastaan. että lapset saavat itse päättää rahoistaa. Minusta heillä olisi oltava oikeus sanoa, onko se raha osakkeissa, rahastoissa, tilillä tms. eikä yksioikoisesti niin, että me päätämme "sijoitusmuodon". Tai jos joku lapsista haluaa matkalle vaikka Kanadaan niin nyt hän sen voisi tehdä.

Vierailija
31/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla on erimielisyys miehesi kanssa, koska han haluaa laittaa rahan talteen. ja nyt sina kuitenkin vaitat, etta se "mita lystaa" ei tarkoitakaan mita lystaa, vaan osakkeita, sijoituksia tai pankkitileja, elikka juuri sita mita miehesi ja me kaikki muutkin taala av:lla olemme sanoneet. Eli sina haluat, etta lapsesi kayttavat rahan ihan mihin haluavat, kunhan osaavat ne kayttaa sijoituksiin.

mutta olisi suotavampaa sijoittaa kuin tuhlata. Niinhän siellä luki, mutta halusit ymmärtää väärin.

Vierailija
32/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaverotusarvon alapuolelle niin kai äitisi teki silti lahjakirjan, etteivät viranomaiset joskus tulevaisuudessa tule kyselemään odottamattoman tulon lisäyksestä?

Ja lahjakirjassa myös sanotaan, jos lahjan käytöllä on rajoituksia. Tämä asia ei siis ole teidän päätettävissänne vaan lahjan antajan.

Vierailija
33/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teini rahaa tarvitse, teinin äiti kyllä.

Vierailija
34/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siina perinto lohduta, joka tulee vuosikymmenien paasta, vai meinaatko sina todella, etta ennen sitakin heille ojennetaan kaikki lautasella? Mita jos heista aikuisina tuleekin olemaan mukavampi, etta on oma tili jolla on rahaa, kuin menna aidin luo etta ostatko mamma meilla asunnon ja auton ym. Enka todellakaan luottaisi siihen, etta heita takuuvarmasti odottaa iso perinto ja etta te tulette aina olemaan varoissanne.

niin hän on saanut kaiken lautasella? Joku 3000 e on todella pieni summa, ei sillä autoa tai asuntoa osteta.

Vierailija
35/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin rahaa käyttävät. Siksi hän ei anna sitä minulle tai emme mene pankkiin avaamaan tilejä vaan lapset todella voivat tehdä ihan mitä ikinä haluavat. Meillä se tarkoittaa käytännössä osakkeita, sijoituksia, erilaisia pankkitilejä. Kaikki lapset eivät osta rahoillaan karkkia! Ruokaa ja vaatetta sekä asunto tulee vanhempien puolesta.

Tässä on enemmänkin ongelmana se, että itse olet varakkaasta suvusta, päinvastoin kuin miehesi?

Ja siksi haluan, että näistä rahoista lapset saavat päättää itse.

Vierailija
36/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puolet heti käyttöön.

Vierailija
37/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne itse päätä, jos vanhemmat sanoo että osakkeisiin..

Vierailija
38/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan siitä ottaa osan, esim. 500 €, jonka lapset saisivat käyttää oman mielensä mukaan. Ei tuo 500 ole sekään mikään pikkusumma. Loppu sitten odottamaan todellista tarvetta.

Vierailija
39/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap niin sanonutkaan. Kävikö mielessä, että lapsi itse saattaa haluta sijoittaa?

Mielestäni on hyvä idea antaa ne suoraan lapsille, etenkin jos luottamus lasten rahankäyttötaitoihin ei ole ennenkään joutunut koetukselle. Minäkin olen hallinnut vanhempien lahjoittamalla pesämunalla hankittuja omia sijoituksiani jo 14-vuotiaasta ja sijoittanut aina lisää kesätyötienesteistä. Varmasti jatkan samaa perinnettä omien lasteni kanssa.

Mistä ne lapset sen rahankäytön yhtäkkiä täysi-ikäistyessään oppii, jos heidän ei sitä anneta harjoitella aiemmin?

Vierailija
40/45 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on rahastoja, lyhyitä ja pitempiä tilejä, obligaatioita ja ties mitä vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan