Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pyydät miestä tekemään jonkun homman ja mies lupaa, niin miten homma tästä etenee?

Vierailija
10.07.2010 |

Kasvimaan hoito on meillä mun homma, mutta nyt kun mulla on la parin viikon päästä, olen pyytänyt miestä auttamaan niissä hommissa, joita en itse kunnolla jaksa tehdä.

Keväällä pyysin, että voisiko mies kaivaa perunavaot kasvimaahan. Mies lupasi, mutta tätä ei koskaan tapahtunut. Kaivoin lopulta itse. Mies sanoi, että "olisinhan minä ne kaivanut".

Sitten pyysin, että voisiko mies mullata potut, koska se sisältää jälleen lapiohommaa. Mies lupasi, mutta edelleenkään ei ole mitään tapahtunut. Nyt onkin jo myöhäistä.

Sekä kylvö- että multausvaiheessa kerroin, että noin viikon sisällä pitäisi homma tehdä. Pari kertaa varmistin, että voiko mies todella tehdä nämä hommat. Vakuutti tekevänsä.

Eli miten tän homman ois oikeesti saanut etenemään? Optimaalinen aikataulu piti olla miehellä tiedossa. Minä puolestani en tiedä hänen työaikataulujaan yms. joten en halunnut määrätä kuin olisin joku kenraali.

Miten saatte onnistumaan tällaiset asiat, vai onnistuuko ollenkaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken mahdollisen itse, mutta jos on joku mihin en kykene, niin pyydän miestä. Pari kertaa muistutan asiasta ja sitten pyydän isääni apuun. Kun homma on hoidettu, mies ehkä parin viikon päästä havahtuu "ai niin, pitikö mun tehdä jotain".

Vierailija
2/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun olen saanut megaitkupotkuhepuliraivarin siitä kun mikään asia ei etene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä mä teen sen, ei tarvitse muistuttaa"... ja sitten jättää kuitenkin tekemättä.

Vierailija
4/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän kerää mahdottomasti raivoa sisälleen, niin sitten hän saattaa saada tarpeeksi energiaa pyytämäni homman suorittamiseen. Normaalitilassa hän istuu vetelänä sohvalla.

Vierailija
5/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommia ihan hyvin, mutta tossa tilanteessa olisin sanonut, että "mennääs kaivamaan ne vaot maahan." Joskus teen niin, että sanon, että nyt mennään ja haen tehtävän tekoon tarvittavat välineet valmiiksi.

Mut kyllä sun miehelles mainitsisin, et sen laiskuuden vuoksi perunasato meni pilalle. No ok, mä en tiedä mitä multaus on, mutta voisi sitä vähän syyllistää..

Vierailija
6/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muisttelen miehelle jatkuvasti, se hermostuu että joo joo älä hoputa, sitten kun jätän muistuttelematta niin se unohtaa tehdä. Mä teen asian itse, ja mies sitten suutahtaa että höh säkö sen nyt teit.

Vierailija
7/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä soitan aviomiespalveluun ja tilaan sieltä miehen tekemään ko.tehtävän. Kun apu tulee paikalle, mies ärähtää, että hän olisi tehnyt, jos olisin pyytänyt.

Apua tarvitsen äärettömän harvoin!

Vierailija
8/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä mies tekee hommia paljon, mutta sellaisia hommia jotka ovat hänestä tärkeitä tai mukavia. Lähinnä remppaan ja autoon liittyviä.

Esim. viisi vuotta sitten tehtiin keittiöremppa ja sokkelilistat jäivät laittamatta. Niinkuin kaikki muukin tehdään melkein valmiiksi.

Mainitsin listoista useasti ja aina tuo sanoi että joo, pitää laittaa. Mentiin sitten mun aloitteesta sahalle hakemaan lautaa ja listaa. Otettiin mun aloitteesta seuraavana vuonna sirkkeli esille ja sahattiin oikean mittaisiksi.

Nyt ne sitten ovat vuoden seisseet tuossa keittiön nurkassa odottamassa ja herra päätti että vaihdetaan keittiöön lattia!!!!

Oli se hyvä ettei niitä listoja turhaan laitettu, nyt olisi sitten pitänyt ottaa pois :D

Vierailija
9/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

listat on odottaneet 9 vuotta:)

Vierailija
10/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kuulostaa niin tutulta!!!

Vierailija
11/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet sanoo teille, että tehkää? Määräävätkö teille erilaisia hommia tai tehtäviä?

Vierailija
12/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kuulostaa niin tutulta!!!

Meidän listat on 2 kertaa kuljetettu jo maalattavaksi ulos. Valmista ei vielä ole. Aikaa listojen irroituksesta on 2vuotta.

Vierailija
13/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet sanoo teille, että tehkää? Määräävätkö teille erilaisia hommia tai tehtäviä?

Vierailija
14/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos johonkin pitäisi soittaa, niin pyytää mua soittamaan. sama asia kaikkien pikkuhommien kanssa, jos netistä pitää etsiä tietoa tms. syyksi sanoo, että koska olen parempi sähköpostien kirjoittaja, puhun sujuvammin puhelimessa ja etsin nopeammin tarvittavat tiedot.

teen meillä hommat auton pikkuhuolloista ja remonttijutuista lähtien. jos johonkin tarvitsisi esim. kantoapua, sitä ei saa useista pyynnöistä huolimatta.

rankapino meillä on nyt ollut 1,5 vuotta pihassa ja vielä on noin kuudesosa alkuperäisestä määrästä jäljellä. siihen olen vetänyt rajan, että moottorisahaan en tartu. viimeksi, kun asiasta mainitsin, että nyt olisi kuivaa keliä pistää loput rungot palasiksi, oli vastaus, että sunnuntaina sitten. no, joo.. se olikin viikon ainoa päivä, jolle oli luvattu sadetta...

jos ylipäätään aloittaa jonkun asian tekemisen, niin tarvitsee siihen aina mut avuksi. ei halua tehdä mitään yksin. olen raskaana ja joinakin päivinä on tullut jo päivän aikana tehtyä kaikenlaista, kun mies kotiutuu. olisi pakko saada nostaa jalat hetkeksi ylös ja olen pyytänyt miestä lämmittämään saunan. juu, ei mene saunalle ennen kuin lähden mukaan, koska ei halua istuskella siellä yksin.

hyvänä puolena tässä asiassa pitäisin sitä, että omat taidot kaikkien remppa- ym hommien suhteen on kehittynyt, kun on pikku pakko ollu itse tehdä. saa nähdä, miten tilanne kehittyy, kun vatsa alkaa olemaan tiellä oikein kunnolla.

Vierailija
15/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kaikenlaisia siivoushommia ja lapsiin liittyviä hommia. Plus tällasia pieniä asioiden hoiteluita, virastoihin soitteluita yms.

Vierailija
16/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kestää vähintään viikon verran ennenkuin mitään tapahtuu, ja muutamaan kertaan pitää asiasta huomauttaa, kun unohtaa tuollaiset ei-niin-kiinnostavat asiat. Esim. pensasaita on vieläkin leikkaamatta, piti leikata viime viikonloppuna. Eiköhän se jossain vaiheessa tule leikattua, kunhan vähän sää viilenee. Jos ei ole niin kamalan tärkeä saada joku asia tiettyyn aikaan valmiiksi, niin odottelen rauhassa. Jos on kiire, teen itse enkä käskytä.

Vierailija
17/19 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vaihtelee paljon. Jos mies on normaali vedossa (syöö vähänhiilihydraattista ruokaa ja välttää hiivaa) niin olisi saattanut kysäistä heti että lähde näyttämään mihin kohti tehdään perunavaot ja ruvennut heti hommiin. Tai parin päivän päästä olisin muistuttanut ja sitten olisi menty hoitamaan homma.

Jos mies syöö sämpylöitä, sokerisia ruokia jne tai muuten on vaan töissä kovasti paineita niin silloin vaatisi useamman vinkin ja lopulta varmaan veisin tarvittavat työkalut valmiiksi ja merkkaisin vaot ja homma tehtäisiin sitten.

Meillä tosiaan vaihtelee paljon tuo miehen jaksaminen jo ruokavaliosta riippuen. Samoin minulla. Ymmärrämme jos toisella on välillä päivä jolloin ei jaksa tehdä mitään kunhan se ei ole jatkuvaa.

Vierailija
18/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka heti jos ymmärtää itsekin että se on nyt tärkeä juttu tehdä. Mutta jos vain luulen että jollakin asialla on kiire, niin hän kyllä huomauttaa ja selittää minulle jos en ole ajatellut loppuun asti asian kiireellisyyttä.

Ap:n tapauksessa ei kai mitään sellaista asiaa ole helppo muistaa/viitsiä tehdä joka ei itseä ns. kosketa. Kummalle teistä loppujen lopuksi se kasvimaa on tärkeämpi, ja kumpi on sen halunnut hankkia?

Vierailija
19/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sittenkään aina tapahdu, mutta riippuu tosi paljon hommasta, miehen töistä/opiskeluista, niiden stressistä yms. Jos on paljon stressiä, lapset sairastelee, itse sairastellaan, töitä on paljon, opiskeluissa kaikki deadlinet paukkuu niskaan jne., on ihan takuuvarmaa, ettei mies muista yhtään mitään ylimääräistä, ei muista edes kaikkea pakollista. Enkä muista minäkään.

Sitten on ne hommat, jotka miestä ei vaan kiinnosta, ja "unohtaa", eli tahallaan jättää tekemättä, koska ei vaan kehtaa tai viitsi sanoa suoraan, ettei halua hommaa hoitaa. Näitä on esim. jotkut juhlajärjestelyt. Keväällä kun pyysin ostamaan kakunkoristeluihin tavallista marsipaania, mies "unohti" sen. Jälkeenpäin myönsi, ettei halunnut ostaa, ettei vaan vahingossa ostaa väärää, hän kun ei niistä kuulemma mitään tajua. Tämä on minusta se ärsyttävin puoli, miksei voi vaan sanoa, ettei halua hommaa tehdä?! Oma lukunsa on sitten ne hommat, mitkä normaaliarjessa ovat minun hommiani, ja minulle tärkeitä hoitaa, ja joihin mies ei puutu yleensä mitenkään - mutta jos jostain syystä pyydän asian hoitamaan, hän yleensä sen unohtaa. Esimerkiksi minä halusin tänä keväänä kokeilla tomaatin kasvattamista, mutta kun alkukesästä olin muutaman päivän pois kotoa, ja miehen piti kastella tomaatin taimet, niin siinähän ne kuukahtivat ne taimet, koska mies ei muistanut niitä kastella. Ärsyttää, mutta ymmärrän kyllä toisaalta. Harvemmin minäkään muistan viedä roskapussia, vaikka mies sen pyytäisi viemään, koska yleensä mies sen vie.

tähän nyt on pakko vielä kommentoida, että ei minun mieheni määrää minulle hommia tai tehtäviä. Hän pyytää minua tekemään niitä, kuten minäkin häntä. Meillä ei ole mitenkään järin tarkkaan määritelty, että tämä tässä on minun hommani ja tuo tuossa on sinun hommasi, vaan jotkut hommat on yksinkertaisesti urautuneet siihen, että toinen tekee sen homman useammin. Kuten vaikka se, että mies yleensä vie roskapussin, ja minä yleensä tiskaan. Sitten on tietysti ne projektit, mitä on välillä, kuten mulla oli se tomaatin kasvatus, ja miehellä on joskus omansa. Niihin ei normaalioloissa toinen koske lainkaan, vaan ne ovat henkilökohtaisia, mutta sitten, jos se, jonka projekti on kyseessä, joutuukin olemaan pois eikä voi projektiaan hoitaa vaikka se hoitoa vaatii, pyydetään toista tekemään se. Minusta on ihan normaalia, että kun kerran parisuhteessa ollaan ja eletään yhden ja saman katon alla, niin pyydetään apua, jos sitä tarvitaan. En minä lapsenvahtiakaan lapsille palkkaa, jos isänsä on kotona silloin, kun minä olen poissa. Eikä palkkaa mieskään lapsenvahtia, jos minä olen kotona, kun hän on poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän