Millaisia miehiä pienistä pojista tulee? -ov
Mulla on itsellä kolme poikaa, nyt 15, 12 ja 9 vuotta. Joskus tulee aika ristiriitanen olo kun ajattelee että tälläkin palstalla haukutut äklöt ja huonosti käyttäytyvät, naisia suorastaan vihaavat miehet tosiaan ovat meidän suomalaisten naisten kasvattamia.
Itse olen koittanut opettaa omille pojilleni toisen ihmisen arvostusta ja kunnioitusta sekä empatiaa, mikä on kyl nykysessä minäminä- ja mullehetikaikkinyt- maailmassa aikas haasteellista. Lisäksi olen yrittänyt painottaa, että kun niitä tyttöystäviä alkaa tulla, niin kohtelevat heitä kuten toivoisivat heidän kohtelevat itseään. No, nuorten maailmassa tuo voi olla ihan utopiaa, mutta ehkä jotain on jääny poikien päähän.
Samoin olen koettanut opettaa edes alkeellisia käytöstapoja ja kodinhoitohommia ja jälkimmäistä siks, että muuten täs talossa olis karmea kaaos. Oma huone meillä täytyy pitää siistinä ja ainakin kerran viikossa pitää tehdä parempi siivo. Vanhin tapaa kyllä silittää itse vaatteensa jos yhtäkkiä jotakin paitaa tarvitsee ja se löytyy ryppyisenä puhtaiden kopasta. Samoin pyykit pitää laittaa pyykkikoppaan, lautasia ei jätetä ruokapöytään jne.
Ei siis mitään isoja juttuja mut kaikenlaista pientä arkeen liittyvää.
Toivon että pojista kasvaa kunnollisia miehiä jotka osaavat kunnioittaa rakastamaansa naista ja ymmärtävät että arjen pyörittämisestä vastuu lankeaa myös heille.
Kommentit (23)
Harmi, että maailma on niin poikavihamielinen nykyään. :(
On vaan niin rakastunut.
Ei nuo muutenkaan ole teinien suhteet samanlaisia kuin aikuisten tai samanlaisia kuin omassa nuoruudessa. "seurustelusuhteet" saattaa olla nettirakkauksia, rakkaudentunnustuksia annetaan hyvinkin helposti, monilla on muutaman päivän tai viikon "suhteita". Ei 14-vuotiaalta voi odottaa samaa kuin aikuisilta.
Minä tiedän ettei pojallani ole ongelmia itsekunnioituksessa, sinä et sitä tiedä muutaman rivin luettuasi jonkun kirjoitusta kun et edes poikaani tunne:D
Taitaa ottaa vaan päähän kun et ole itse onnistunut kasvatuksessasi yhtä hyvin:D
Tyttöystävä soutaa ja huopaa suhteessa, jättää ja on välillä jonkun muun kanssa niin poika vaan jaksaa aina ymmärtää sitä, vaikka saisi "kenet tahansa".
itseään? Kenenkään, ei edes teinin, ei tarvitse sietää tuollaista suhteessaan. Lienee hyvä käydä poikasi kanssa läpi ihmissuhteisiin liittyviä asioita. Pettämistä ei tarvitse eikä pidä hyväksyä edes teinien seurustelusuhteissa. Vai haluatko, että poikasi on jatkossakin ovimattona ihmissuhteissaan? Minusta pojallasi on ongelmia itsekunnioituksessa, enkä suoraan sanottuna voi käsittää, että äitinä vielä ylpeilet sillä. Ettet häpeä.
no lopetat esim. sen pyykkien pesemisen heille. ei ne pissitippatärkkikalsarit kovin pitkään houkuta, usko pois. samoin voit ehkä tehdä ruokaa vaan itsellesi, lapsien iästä riippuen tietysti. eihän sitä voi väen väkisin ihmistä muuttaa, mutta ei tuollaseen käytökseen vanhempienkaan tarvitse alistua.