Paljon tuntuu olevan vielä sellaisia isiä, jotka...
kuvittelevat että vaimon velvollisuus on hoitaa koti ja kantaa vastuu lapsista. Mies voi sit vaan autella kun ja jos huvittaa.Nainen jää kotiin ja mies saa mennä vapaasti harrastuksiin, illanviettoihin jne. jos nainen haluaa mennä on hänen pyydettävä lupa 3kk ennen ja silti mies nurisee ja kitisee kun joutuu tällasta kamaluutta kärsimään. Ainakin mun tutuissa on tällaisia miehiä ja jaksan aina kummastella miten naiset sitä sietävät. Viikko sitten oltiin illanistujaisissa muutaman kaverin kanssa ja sinne miehet soitteli kiukkuisina kun lapset olivat rasittavia. Miten tällaista voi sietää?
Kommentit (43)
kun istun iltaa jossain naisten kesken. Mun kaverin mies tekee tätä koko ajan. Soittelee niin kauan että kaveri lopulta alistuu ja lähtee kotiin kun ilta pilalla :( mies ei osaa mitään yksin eikä itse asiassa jaksa! Mies soittaa esimh eti kun lapsi ei suostu heti nukahtamaan ja häiritsee isukin jääkiekkomatsin katselua...vaimo lähtee sit kotiin nukuttamaan. ARGH!
onko tösiaan totta? :( kamala ihminen sun exä...en antais ikinä enää hoitoon hänelle lapsia.
En tiedä mitä olen tehnyt oikein. Olen antanut miehen opetella hommat itse; niin kakkavaipan vaihdot kuin syöttämisetkin. Maalaisjärki on riittänyt, ei siihen minun opastustani ole tarvittu.
Kehun ja kiitän paljon. Kerron, että arvostan asiaa. Arvostan ihan erityisen paljon siksikin, kun mies ei ole lapsen biol.isä. Hän joutui melkoiseen elämänmuutokseen, kun lyötiin hynttyyt yhteen.
kiitollinen miehestäni! Ikinä ei ole vastuuta pakoillut ja tekee kaiken siinä missä minäkin. Rakastaa lastensa seuraa...ihana mies ja isä!
Olisi jotenkin hassua jos vastuun kantamisesta pitäis erikseen kiitellä. Mun mies otti vastuunsa heti synnärillä eikä ole koskaan tarvinnut kyseenalaistaa sitä. Mä olen monessa asiassa neuvonut miestä kuten hän minua eikä siitä vedetä hernettä nenään.
jonkin asian väärin? Kyllä mä neuvon ja siedän sitä neuvomista itsekin. On ihan luonnollista että alussa nainen tietää esim vauvan hoidosta enemmän kun yleensä on tutustunut asiaan etukäteen paremmin. Miksi tästä joku ukko vetelee herneet nenuun? Mies tietää monesta muusta asiasta enemmän ja neuvoo mua esim remppaaminen eikä mulla mene herne neään enkä heitä hanskoja tiskiin. Ihme ajattelua sekin ettei miestä sais mennä neuvomaan.
kyllä on ikävä totta, paljon kavereillani tälläisiä miehiä/isiä.. onneksi itsellä hyvä mies antaa aikaa minun harrastuksiin ja päästää muutenkin menemään.. herää öisin syöttämään tytärtä vaikka herääkin aamulla töihin.. ja on muutenkin rakastava isä!:))
Meille siitä tulee ainakin hyvä mieli puolin ja toisin.
Kiitän, kun mies ottaakin hommakseen lapsen iltatoimet kun itse olen väsy. Sama toisin päin.
Kiitän, kun mies herääkin aamulla muksun kanssa, jotta minä saan nukkua. Ja päinvastoin.
Kiitetään hyvästä ruuasta puolin ja toisin.
Jne.
Se, että asia kuuluu velvollisuuksiin, ei tarkoita sitä etteikö siitä voisi koskaan kehua ja kiittää. Se ei vähennä sen arvoa mitenkään.
Kiitos ja suukko päälle, niin johan hymyilyttää =)
elämäni on juuri tuollaista kuin ap kuvailee, pahempaakin. Mies saattaa tehdä viikonloppureissuja ilmoittamatta etukäteen ja kertomatta missä on.
En siedä enkä kestä tätä, jotenkin olen liikaa katsonut ulosmenemistä läoi sormien ja nyt ollaan tässä pisteessä. Toisaalta, ei auta, vaikka miehelle sanoisi ja valittaisi, hän ahdistuu siitä vielä enemmän ja aivan varmasti häipyykin taas ulos. Perhe-elämä ahdistaa häntä, hoidan yksin kodin ja lapsen ja mies tosiaan auttelee kun huvittaa, ja silti nurisee että koti on epäsiisti.
En saisi myöskään valittaa, kun " ei ne muutkaan valita, vaikka joutuisi viittä lasta yksin hoitamaan ! ". Meillä siis yksi puolitoistavuotias melko vaativa ja levoton tapaus, en ehdi kunnolla siivoamaan täällä, kun kaikki valveillaoloaika menee lapsenkaitsemiseen.
Harkitsen eroa, koska olen jokatapauksessa kuitenkin lapsen kanssa melko yksin. Mieheni on kotoisin eri kultuurista, joten tämä vielä pahentaa asiaa. Sitä en ajatellut loppuun, kun tulinkin jo raskaaksi ...
Kun ollaan avuttomia niin ei voida sietää että joku neuvoo ja sitten häivytään ovesta vähin äänin. Itse ei olla valmiita ottamaan selvää asioista kun ei huvita ja sitten nainenkaan ei saisi neuvoa tai opastaa. Teit niin tai näin aina väärin päin!
homman pitää sujua ilman sitäkin! Tarkoittaa sitä että miehen pitää vaihtaa se vaippa vaikka vaimo ei oliskaan vieressä kehumassa. Kehuminen on extraa mutta ei sitä alvariinsa tarvi olla toista kehumasta arkisuorituksista. Ei naistakaan kukaan tule kehumaan erikseen kun osaa herätä yöllä imettämään.
Minä ainakin! En nyt muista numeroasi...
en todellakaan halua kannustaa ketään eroamaan mutta ei kukaan tuollaista jaksa. Sun pitää ajatella itseäs ja omaa jaksamista. Tuollainen mies puolisona tekee sut vaan henkisesti sairaaksi. Kannat lisätaakkaa koko ajan kun katsot miten mies toimii...
homman pitää sujua ilman sitäkin! Tarkoittaa sitä että miehen pitää vaihtaa se vaippa vaikka vaimo ei oliskaan vieressä kehumassa. Kehuminen on extraa mutta ei sitä alvariinsa tarvi olla toista kehumasta arkisuorituksista. Ei naistakaan kukaan tule kehumaan erikseen kun osaa herätä yöllä imettämään.
Ei se pointtini ollutkaan, että jatkuvasti pitää olla kehumassa.
Ilmeisesti kehuminen on aika tulenarka asia :D
ja käyttää tekemättömyytensä tekosyynä naisen käytöstä.
naisia, mutta monille naisille mies tuntuu olevan jonkinlainen lemmikki tms.? Siis tarkoitan sitä, että mieheltä ei odoteta aikuisen vastuullisen ihmisen käytöstä, vaan ajatellaan että "se on mies, ei siltä voi vaatia."
Tämän saman huomaa myös pettämiskeskusteluissa, kun vika ei ole miehessä vaan siinä toisessa naisessa, joka houkutelli viattoman miehen pahoille teille.
kotitöihin ja lastenhoitoon ilomielin ja suosiolla? Millainen naisen tulee olla? Kuinka käyttäytyä? Onko pukeutumisella merkitystä?