Paljon tuntuu olevan vielä sellaisia isiä, jotka...
kuvittelevat että vaimon velvollisuus on hoitaa koti ja kantaa vastuu lapsista. Mies voi sit vaan autella kun ja jos huvittaa.Nainen jää kotiin ja mies saa mennä vapaasti harrastuksiin, illanviettoihin jne. jos nainen haluaa mennä on hänen pyydettävä lupa 3kk ennen ja silti mies nurisee ja kitisee kun joutuu tällasta kamaluutta kärsimään. Ainakin mun tutuissa on tällaisia miehiä ja jaksan aina kummastella miten naiset sitä sietävät. Viikko sitten oltiin illanistujaisissa muutaman kaverin kanssa ja sinne miehet soitteli kiukkuisina kun lapset olivat rasittavia. Miten tällaista voi sietää?
Kommentit (43)
mutta he ovat myös isiensä kasvattamatta jättämiä. Henkisesti ja/ tai fyysisesti poissaolevat isät ovat aika huono miehenmalli.
Täh?
Mä olen saanut ihan vaan vuosien sitkeällä kouluttamisella. Tai tottakai se mies on itsekin halunnut osallistua, mutta olen pitänyt huolen siitä että hommat jaetaan reilusti.
Isältään ei ole saanut mallia, appiukko ei tee yhtään mitään kotona ja äitinsä oli passannut pojan pilalle. Mutta koska halusi pitää mut ja olla hyvä isä ja puoliso niin on täytynyt opetella.
kotitöihin ja lastenhoitoon ilomielin ja suosiolla? Millainen naisen tulee olla? Kuinka käyttäytyä? Onko pukeutumisella merkitystä?
Koska kun teemme esim. remonttia yhdessä ja minulla on luonnollisesti vähemmän voimaa kuin miehellä, saan jatkuvati kuulla että eihän tästä tule mitään sun kanssa ja koita nyt edes vähän tsempata!
Usein sanoo että ei musta ole hyötyä lainkaan kun en jaksa nostaa painavia säkkejä tai levyjä.
Hänen mielestään hion huolimattomasti ja maalausjälki on todella amatöörimäistä, mikä ei pidä paikkaansa.
Mutta en heitä pensseliä nurkkaan ja sano että maalaa vittu itse, vaan yritän parantaa työnjälkeä, että minusta olisi hyötyä.
Miksi mies saa suuttua ja lähteä jos sanon että lämmitti vauvan ruuan liian kuumaksi ja se poltti suunsa? Eikä sitten enää ruoki lasta kun ei kuulemma minun mielestäni ole tarpeeksi hyvä siinä.