Paljon tuntuu olevan vielä sellaisia isiä, jotka...
kuvittelevat että vaimon velvollisuus on hoitaa koti ja kantaa vastuu lapsista. Mies voi sit vaan autella kun ja jos huvittaa.Nainen jää kotiin ja mies saa mennä vapaasti harrastuksiin, illanviettoihin jne. jos nainen haluaa mennä on hänen pyydettävä lupa 3kk ennen ja silti mies nurisee ja kitisee kun joutuu tällasta kamaluutta kärsimään. Ainakin mun tutuissa on tällaisia miehiä ja jaksan aina kummastella miten naiset sitä sietävät. Viikko sitten oltiin illanistujaisissa muutaman kaverin kanssa ja sinne miehet soitteli kiukkuisina kun lapset olivat rasittavia. Miten tällaista voi sietää?
Kommentit (43)
No sanonpa, että ihmisiä on erilaisia. Itse se eukko päästää homman tuollaiseksi. Usein äidit omivat lapsen itselleen vastasyntyneestä asti ja isät tuntevat itsensä tarpeettomiksi. Tämä koskee myös kodinhoitoa. Usein mies ei tee naisen standardien mukaista siivousjälkeä. Siitä pitää mäkättää, ja eihän mies sen jälkeen mielellään kotihommia teekään.
Ja millaisessa parisuhtessa täytyy pyytää erikseen lupa toiselta osallistuakseen illanviettoon. Itsehän se nainen tekee shown siitä 3 kk kuluttua olevasta iltamenosta. Ilmoittaisi vain, että olen menossa. Jos mies kitisee, niin omapa on asiansa. Aina ei ole hauskaa.
Juu totta kai naisen täytyis pitää puolensa mutta ei se luuserimies mikään syytön ole!
siinä että äiti omisi lapsen itselleen tai muuta jonnonjoutavaa paskaa. Syyllinen on mies joka kasvatettu kieroon! Miehet käyttävät kaikenlaisia tekosyitä siihen että miksi eivät osallistu ja tuo naisten päteminen on yksi sellainen tekosyy. Sellaista naista ei olekaan joka kannustaisi miestä menemään baariin jotta saa itse viettäää koko illan koliikkivauvaa kanniskellen!
mieelstä nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Mies on vain avuton reppana joka joutuu väistymään kun nainen hoitaa asiat. Totuus on se että naisen on pakko ottaa vastuu kun mies ei sitä ota valitettavasti.
siinä että äiti omisi lapsen itselleen tai muuta jonnonjoutavaa paskaa. Syyllinen on mies joka kasvatettu kieroon! Miehet käyttävät kaikenlaisia tekosyitä siihen että miksi eivät osallistu ja tuo naisten päteminen on yksi sellainen tekosyy. Sellaista naista ei olekaan joka kannustaisi miestä menemään baariin jotta saa itse viettäää koko illan koliikkivauvaa kanniskellen!
Jos sun miehes pätee jossain asiassa ja on tietävinään asiasta kaiken, niin otatko mielelläsi tehtäväksesi hoitaa juuri sitä asiaa? Et.
Kaikesta ei voi syyttää kasvatusta. Ei todellakaan.
Ja kuka täällä on puhunut baariin menemisen kannustamisesta ja koliikkivauvoista?
naiselta se kakkavaipan vaihto sujuu kätevämmin tai koliikkilapsen rauhoittelu on helpompaa. Tiedän tällaisen miehen joka aina vetosi näihin syihin kun jätti vaimonsa pärjäämään yksin ja itse pakeni kotoa :( myös oma appiukko on samanlainen ollut aikoinaan ja on avuton laiskimus edelleen. Pakkohan siinä sitten naisen on alistua kun jonkun tarvii hoitaa ne lapset eikä jaksa koko ajan riidellä asiasta. Itse en eläisi päivääkään moisessa liitossa.
Itse en tunne yhtäkään sellaista naista joka väittäisi ettei miehensä osaa vaihtaa vaippaa. Tunnen kyllä miehiä jotka näin väittävät jotta välttyvät moiselta ikävältä puuhalta. Naista siitäkin helppo syyttää jos mies on avuton paska.
Ei naisen tarvitse vastuuta ottaa. Nainen usein tuntee olevansa, koska asioita ei tehdä hänen standardiensa mukaan. silloin mies väistyy ja väistyisi nainenkin, jos mies vaatisi, että jokin asia tehdään hänen standardiensa mukaan.
Mutta lopulta käy niin, että nainen oikeasti on kaisesta vastuussa, koska miehellä ei ole kiinnostusta asiaa hoitaa.
Nelosen mielestä ei nainen ole kaiken pahan alku ja juuri. Nelonen yrittää olla objektiivinen.
"stop"-nappula!
Tarkoitan sillä sitä, että esim. jokaikinen nainen osaa "suunnitella" vaikkapa viikkonsa siten, että jos hänellä olisi jokin meno vaikkapa 4 iltana, niin hän osaa karsia niistä menoista pois muutaman/yhden. Sen, joka on vähiten "tärkeä" ja ajattelee siis automaattisesti perhettään ja miestään, ettei toinen joudu olemaan viikosta esim. 4 iltaa yksin.
Mies taas ei tajua koskaan karsia menojaan mistään suunnasta, vaan jokaikisiin kissanristiäisiin on vain "pakko" mennä ja menojahan riittää ja niitä keksitään kyllä miesporukalla lisää, ihan vaikka joka illaksi:/
Miehiltä puuttuu siis kokonaan sellainen oma harkinta noissa asioissa ja sitten jos/kun vaimo sanoo asiasta niin se on sitä mäkättämistä ja vaimon vika:/ Miehiltä puuttuu empatiakyky...ja se taas johtuu suurelta osin varman siitä ettei heitä itseään ole koskaan kohdeltu siten kuin he kohtelevat puolisioitaan. Ei siis ole koskaan itse tuntenut sitä, miltäö tuntuu kun toinen vain menee illasta toiseen ja itse on esim. sidottuna lapseen...
siitä hommasta pääsee! Sitten on helppo sanoa että naiset pätevät. Mä tunne miehen joka sanoi ettei voi vaihtaa kakkavaippaa kun alkaa niin oksettaa! Ei jestas...
Naiset kykenevät kokonaisvaltaisempaan ajatteluun ja ottavat kaikessa huomioon muut ja etenkin sen perheensä. Miehet ovat enemmän omaan napaan tuijottajia edelleen. Poikkeuksiakin tosin on onneksi.
Itse en tunne yhtäkään sellaista naista joka väittäisi ettei miehensä osaa vaihtaa vaippaa. Tunnen kyllä miehiä jotka näin väittävät jotta välttyvät moiselta ikävältä puuhalta. Naista siitäkin helppo syyttää jos mies on avuton paska.
En huomannut viestiä, jossa olisi puhuttu jotain vaipanvaihtamisesta, mutta puhuttaan vaikka siitä nyt esimerkkinä. Miksei se nainen sitten näytä ja opeta miehelle vaipanvaihtoa. Ei kenenkään äidin kannata elää niin alisteisessa suhteessa, ettei voi mennä omille menoilleen, kun pitää olla kotona vaippaa vaihtamassa.
perhevelvollisuuksista ja kotitöistä. Jopa riippumatta siitä, millainen vaimo on. Kas kun kaikki perheessä ei ole kiinni siitä, millainen äiti/vaimo on, vaan myös siitä millainen isä/puoliso on. Puhutaan siitä, kuinka naisen tulee "opettaa" miehensä tavoille - entäs jos miehen tavoite on opettaa vaimonsa iiiiiihan toisille tavoille? Ihmeellinen asenne, että naisen vastuulla on sekin, miten mies ottaa vastuuta.
näkee ettei miehellä kiinnostus riitä (ihan kuten nelonen sanoi) sitten sanotaan että nainen pätee kun neuvoo miestä (joka itse ei tajua) että vauvaa tarvii nukuttaa kun se on väsynyt eikä nukahda. Se ei ole pätemistä vaan sitä vastuun kantamista mutta kuka opettaiis näitäa vuttomia isukkeja ottamaan vastuuta ja ajattelemaan omilla aivoillaan? Mun kaveriin kerran sanoi että pakko on puuttua asioihin joskus kun miehen tekemänä siitä ei tule mitään. Pikkujuttu jos jää pölyt lattioille mutta ikävämpi juttu jos mies unohtaa syöttää vauvan ja kummastelee kun se huutaa (tämäkin tapahtunut heille monta kertaa).
sieltähän se roolimalli tulee. Äitejä voi kyllä syytellä mutta äidit kyllä jäävät kakkoseksi miehen mallin tarjoamisessa.
Sehän on sitä pätemistä jonka varjolla mies voi jättää homman kesken.
isät ne roolimallit tähän antaa eikä äidit yksinään.
Miehelle vastuun väistely on itsensä suojelua...näin se usein ajatellaan.
laittoi vauvan pinnasängyn päälle irrotetun oven ettei vauva pääsis sieltä pois ja meni ite pelaamaan pleikkaria. Vauva huusi naama punaisena kun tulin kauppareissulta kotiin ja miehellä kuulokkeet päässä.
70-luvulla oli vielä harvinaista isien työnnellä lastenvaunuja tai imuroida. Roolien muutos on tullut äkkiä ja tavoittaa perähikiät viiveellä.