Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen luuseri, jos ei osaa hoitaa omia lapsiaan?

Vierailija
09.07.2010 |

Tuossa lapset tulivat äidiltään illansuussa, vaikka alun perin puhe oli, että olisivat tulleet vasta huomenna. Syykin selvisi, idiootti-exsä oli vienyt lapset rannalle ilman aurinkovoidetta. Iho palanut molemmilta lapsilta... Nyt nukkuvat. Siihenpä kariutuvat mun perjantai-illan suunnitelmat kuin kananlento. Jälleen kerran.

Mut pääotsikon kysymykseen minä itse vastaisin, että KYLLÄ on luuseri. Mä en pystynyt hyväksymään sitä, että ex-vaimo ei kyennyt, eikä osannut tai halunnut hoitaa lapsia. Jotenkin sitä odottaisi, että lapset synnyttänyt äiti osaisi hoitaa omat lapsensa. Ja myös tahtoisi.

Mun exsä ei osannut. Ja sitä myöten, kun odotin tätä, meni multa kunnioitus koko ihmistä kohtaan. Exsän mielestä minä "söin" henkisesti häntä ja vieläkin teen, kun huomauttelen hänen edesottamuksistaan.

Olen kuulema "negatiivinen". Mutta lapset ovat joka hetki läsnä arjessa, ei sitä voi hyväksyä, että heitä ei hoideta/huolehdita kunnolla.

Aattelin vain, että jos olis toisin päin, niin ehkä hyväksyisin tämän.

Itse olen arjessa koulutettu mies. Täysin oppinut nämä perheen/lapsenpyörityskuviot. Kun exsä pakeni kyvyttömyyttään toisen miehen mukaan, niin huomaisin, että hyvä ihme, minähän pärjään ihan itse, en tarvitse ketään itseäni hyysäämään tai lapsia hoitamaan. Omalla tavallani olen siis hyvinkin riippumaton ihminen, minulta sujuu sekä miesten että naisten työt tuosta noin vain. Tämäkin oli yksi syy eroon, minä olin aivan ylivoimainen exsään nähden kaikessa mihin ryhdyin. Exsä ei pystynyt vastaamaan pienlapsiperhevaiheen synnyttämään haasteeseen.Hän ei pystynyt kasvamaan henkisesti ja muuttumaan, kuten minä.

Itse exsä ei ainakaan myönnä, että hänessä olisi yhtään mitään vikaa äitinä, hän väittää olevansa hyvä äiti. Lastensuojelu on kuitenkin toista mieltä ja lapset asuvat kanssani. Tällä hetkellä on keskustelut (lastensuojelun aloitteesta, tarhasta saadun palautteen perusteella) käynnissä, että äidiltä vietäisiin kokonaan tapaamisoikeus lapsiinsa.

Herää todellakin kysymys: jos lapset eivät edes tiedä, mitä sana "äiti" tarkoittaa, onko syytä enää antaa lapsia äidille? Niin että hän voisi "opetella" olemaan äiti? Ehkä exsä tarvitsee tätä oman itsetuntonsa paikkailuun. Mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, että lapsi, saati sitten minä, tarvitsemme äitiä yhtään mihinkään. Se aika on yksinkertaisesti ohi.

Mietiskelen vain, että mikä on lasten etu...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kumpaa sukupuolta on, mutta omat lapsensa täytyy osata hoitaa ja huomata asioita "tuntosarvillaan". Eikä se tarkoita sitä, ettei saisi olla väsynyt ja sitä saisi sanoa ääneen, tosiaioista pitää voida keskustella ja realiteetit hyväksyä.

Tämmöisiä "kädettömiä" ja/tai omaan napaan tuijottavia vapaan kasvatuksen hetelmiä on paljon vanhempina: kauheeta, jos puoliso, omat tai appivanhemmat jne. eivät hoidakaan lasta aina kun itsellä "on rankkaa" tai pitäisi päästä baanalle tai ihan mistä syystä vain. Halutaan napsia vanhemmuudesta vain parhaat palat.

Tiedän tällaisia ap:n kuvailemia naisia useita, eivät todellakaan kuulu ystäviini (kuten eivät samanlaiset miespuoliset vanhemmatkaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi