Mikä saa ihmisen pitämään blogia tai julkista päiväkirjaa?
Kertokaapa mulle.
Jotkut blogeista on todella supersupertaidokkaita ja ihmettelen, miten ihmiset jaksavat pitää niitä.
Toiset taas lienevät sellaisia, ettei niitä edes löydä netistä, ellei osaa jotenkin etsiä.
Mikä motivoi kirjoittamaan nettiin?
Kommentit (6)
Oli kiva jakaa lukukokemus ja saada kommentteja ja erilaisia mielipiteitä ko. kirjasta.
Samalla se toimi myös itselle lukupäiväkirjana, jonka sitten kertasin ennen tenttiä.
Sittemmin laajensin blogia ja kertoilen mm. autokoulustani, uudesta perheenjäsenestämme (kilpikonna), ooppera ja konserttikäynneistä ym. En siis mitään kovin henkilökohtaista ja intiimiä, mutta jotain kuitenkin.
Niihinkin silloin tällöin pukkaa kommenttia ja tavallaan helpompi kertoa yhdellä kertaa sukulaisille ja ystäville.
en ole itse Facebookissa, mutta eikö se ajaisi vähän samaa asiaa?
Vai onko se blogin idea ja hauskuus juuri se, että tuntematon joukko ja toisilleen vieraat ihmiset pääsevät kommentoimaan? FB:ssähän kaverit ymmärtääkseni (en ole FB:ssä) ovat ainakin jotenkin tuttua.
ap
ensin sen piti olla kuukauden mittainen, nyt mennyt jo yli puoli vuotta. Tärkeintä on hyvä järjestelmäkamera, sillä saa täytettä, jos ei keksi asiaa.
Itse kyllä olen.
Ja nimenomaan tuntemattomien kommentointi etenkin kirjoista on kivaa. Kerran sain palautetta jopa itse kirjailijalta! (En siis voi varmasti tietää, että oliko se kirjailija itse oikeasti, mutta en toisaalta keksi syytä miksi joku olisi valehdellut.)
FB:ssa kavereinani ovat vain sellaiset kaverit, jotka ihan oikeasti tunnen irl =)
koska olin ahdistunut kun vauvaa ei kuulunut. Se oli anonyymi henkireikä, jossa tilitin kaikkea vauvoihin liittyvää etten hukuttaisi itseäni ja muita siihen. Sitten vauva lopulta syntyi, ja raskausaikana blogi muuttui enemmän päiväkirjaksi. En kerro kaikkea, mutta ne asiat jotka voisin kertoa muille muutenkin. Olen aika avoin ihminen tavattaessakin.
En tiedä miksi enää kirjoitan sitä, ehkä nykyään kertoakseni niille harvoille lukijoille mitä meille kuuluu ja kanssa pitääkseni itse päiväkirjaa. Olen kanssa saanut lukijoilta tosi paljon apua vauvaan liittyvissä tilanteissa.
mutta se ,että kertoo oman nimensä, lasten nimet ja valokuvat ja missä asuu ,millainen talo jne. on minusta outoa ja hieman "tyhmääkin".
vaikkei suomessa tarvitsekaan pelätä, niin on tuo minusta hieman narsistista, että paljastaa kaiken itsestään, kuka tahansa voisi siis käytännössä tulla kulmille "urkkimaan"elämääsi...