Miksi paino ei putoa? Ei grammaakaan?
Kaksi viikkoa ja tässä esimerkki mun päivän syömisistä:
Aamu: Kaksi leipää (Realin tyäsjyvä, on yksinkertaisesti parasta leipää päällä maan!), päällä kinkkua (reilusti) ja 1 viipale juustoa, kurkkua, rasvaton maito.
Välipala (ei joka päivä): Banaani tai omena tai kiivejä
Lounas: Pari leipää taas, samat päälliset ja sama juoma
Välipala: Joku lämmin voileipä tai hedelmä tai tomaattikeitto raejuustolla.
Iltapala (kun pääsen töistä välillä klo 20-01, tiedän että on tosi myöhään!!!!): Jotain lämmintä ruokaa mitä nyt miesystävä laittanut, eilen keitettyä kanaa ja keitettyä riisiä ja rusinoita + salaatti (ja annos ei todellakaan ole iso!). Nyt kesähelteillä olen saattanut syödä jäätelöä jossain välissä päivää.
Töissä on asteita +35 (keittiö) ja saatan työpäivän aikana juoda viisikin litraa vettä ja johonkin väliin lasillisen sokeritonta colaa että jaksaa vähän paremmin.
Nyt oon kaksi viikkoa syönny just niinku on neuvottu, pieniä annoksia useaan otteeseen (eli toi mun lista on vain suuntaa antava!). Liikun pelkästään työn merkeissä kilometrikaupalla + työmatkat 2 km suuntaansa kävellen. Muuta ei kerkeä ainakaan työpäivinä harrastamaan koska käyttännöllisesti katsoen asun työpaikalla.
Mitat on 165 / 112 (viim. 10 kiloa tullu parissa kuukaudessa tähän kroppaan), eli todellakin on mistä ottaa. Ja tuossa aamulla kun hyppäsin vaa'alle, TAASKAAN ei viikon aikana mitään tuloksia, ei gramman grammaa. Ekan viikon jälkeen ajattelin et se on jotain alkuhankaluutta, tms.
Karppaamisesta en halua kuulla, thanks but no thanks, mutta voisko joku kertoa mulle mitä tehdä?
Niin ja laitanpa tähän esimerkkinä yhden normaali päivän syömsiet entisajoilta:
Aamupala: Kanakastiketta kermassa ja riisiä
Välipala: Tuplajuustohampurilainen ja colaa + pirtelö
Lounas:Sama kuin aamulla
Päivällinen Sama kuin lounas
Iltapala: Billy's pannupizzoja esim 3.
Väliin sipsiä ja suklaata ja munkkeja.
Noi mut lihotti. Miks niitten poisjättäminen ei laihduta? Auttakaa mua :(
Kommentit (26)
Yhdessä Real-palassa on 86 kcal, että eipä tosiaan 800 kaloria tule noista leivistä, ellei pistä tyyliin sataa grammaa voita jokaisen päälle.
Real on leiväksi siitä hyvää, että kuitupitoisuutensa ansiosta se pitää nälkää ja edistää vatsan toimintaa.
Itse en usko ollenkaan tuohon, että jokin tietty ruoka-aine (leipä, tomaattikeitto tms) olisi kaiken pahan alku ja juuri, vaikka tietyn ruokasuuntauksen edustajat mielellään niin uskovatkin. Syömistesi arviointia hankaloitti, ettet kertonut tarkasti, paljonko söit illalla. Jos olet laskenut syömisiäsi, olethan muistanut huomioida esim. että pasta painaa kuivana ja keitettynä eri määrän? Lisäksi mainitsit syöväsi joskus jäätelöä - niissäkin on eroja, joku iso suklaajätski voi sisältää jopa lähemmäs 400 kcal.
Mikäli energiansaantisi todella on vain n. 1200 kcal päivässä, voi olla kyse tuosta nesteen kertymisestä. Itsekin "lihoin" tällä viikolla 2 kg kahdessa päivässä, vaikka söin normaalisti ja liikuin paljon, eli liikaa ei kannata vaakaa aina tuijotella.
Unohda ruokien tuijotus. Tosin herkut, kuten pullat, limut, sipsit jne. tietysti jätät armotta pois.
Keskity sen sijaan liikunnan lisäämiseen. Treenaat joka päivä jotain. Lupaan, että läskit katoaa pikkuhiljaa.
Sen verta nyt itse kommentoisin että mulla maha toimii ihan super hyvin, saatan käydä kakkoshädällä kolmekin kertaa päivässä, mutta aamu ja iltakäynti on aika perus. Osittain juuri siis tuon Realin ansiosta koska siinä on niin paljon kuitua. Levittettä siinä käytän hajumaun verran eri ehkä puolikas teelusikka.
Mutta yritän nyt vähentää puolella tuota leivän mussutusta... ja sit käytän leikkeleinä kinkkua, joku 5 kalorii per viipale... En vaan oikein tiedä mitä sitten sen tilalla kun en puuroa saa alas... ehkä sitten just tuota rahkaa...
Tänään on miesystävä valmistanut minulle keitettyä spagettia ja keitettyjä kasviksia (herne-maissi-joku vihreä pitkula jonka nimeä en tiedä-porkkana) suhteessa puolet ja puolet ja tonnikala ja tomaattipyré. Syön sitä ehkä kolme desiä arvioisin?
Joo ja tosiaan mehua juon myös n. 2 desiä päivässä, sokeroitua (pillimehuja) ehkä senkin vois jättää pois. Vaikka se on kyllä mulla toiminut sokerinälän poispitäjänä kun olen sellainen sokerihiiri. :D
Joku sanoi mulle puol vuotta sitten et ku jätän alkoholin pois niin putoaa kummasti kiloja, mutta kun en sillä alkoholillakaan läträä kuin ehkä 4 kertaa vuodessa niin paha tyhjästä nyhjästä.. :D
Kiitos kaikille vaivannäöstä kun olette ongelmaani kommentoineet :)
ap
Ps. Sinä joka ehdotit omena päivässä. Olen kuin perseeseen ammuttu karhu jos olen nälkäinen :D Töissä on pakko pitää hermot kurissa ;)
on kyllä melko lyhyt aika odotella tuloksia :D Hitaasti hyvä tulee.
Saat vatsasi toimimaan ilman jatkuvaa leivän puputustakin.
Kokeile pellavansiemenrouhetta. Toimii mulla.
Syön sitä aamuisin maustamattomassa jogurtissa ja mausteeksi marjoja tai jotain hedelmää.
Onhan riisit ja pastat täysjyvää?
Ja näin kesällä kannattaa syödä paljon kaikkea ihanaa tuoretta kuten herneitä, mansikoita, kurkkua, tomaattia, porkkanaa, sipulia, herkkusieniä jne.
ole haitaksi jos joskus käytän pienen määrän.parempi se kun laittaisi sokeria. ja rahka on kyllä aika ytykän makuista jos ei yhtään mausta.