Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää olla niin ärsyttävää isovanhemmilla käyminen..

Vierailija
08.07.2010 |

Kun ei mitään kuria eikä tolkkua. Me vanhemmat koko ajan kiellämme ja komennamme kun mummi antaa lapsen 2v tehdä ihan mitä lystää. Esim lapsi oppinut, että siellä saa mennä ruokakaapille viskomaan ruokia pitkin koska mummi on antanut tällaiseen luvan (me vanhemmat olemme kieltäneet).

Ja muutakin sellaista, missä ei mitään kasvatuksesta tai vanhempien mielipiteestä välittämistä: esim viime kerralla lapsi riehui vaan eikä suostunut syömään lounasta (eikä sitä ennen aamupalaa), sanoimme että pidetään vähän aikaa ulkona juoksentelemassa niin sitten jos maistuisi. Mummi sanoi, että hän kyllä vie ulos. Jätin ruuan pöydälle jäähtymään. Kun heti tulivat ulkoa, kailotti mummi "nyt me tultiin jäätelölle!". Minä suutahdin, että on ruoka-aika eikä mitään herkkuja ennen sitä! Lapsi raivosi haluten sitä mummin lupaamaa jäätelöä. No ei saanut, eikä uponnut ruokakaan tietysti.

Seuraavalla kyläilykerralla mummi heti ensimmäisenä kysyi että "no oletkos sinä nyt syönyt ruokaa että saat jäätelöä?". Luojan kiitos olimme antaneet ennen tuonne tuloa, koska eipä voisi enää tuon jälkeen ruoka maistua. Miksi pitääk kysyä 2-vuotiaalta, eikö olisi asia kysyä vanhemmilta ennen kuin "lupaa" pienelle herkkuja? Sanoin että juu, saa antaa.. antoi ison kulhollisen, sen lapsi meni itse pakastimelle ja osoitti tuuttia. Mummi sanoi, että no saat sinä vielä senkin syödä. Minä jo kielsin, että lautasellinen riittää.. ei siis mitään tolkkua tuolla mummolassa!

Ihana olisi käydä, jos jotain rajaa ja fiksuutta olisi, ei mene mummille puheet perille.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
42/43 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älkää käykö jos ärsyttää. Meillä oli aikoinaan samanlainen tilanne appivanhempien kanssa. Sanoin miehelle, että nyt valitset joko ne vierailut tai minut ja lapset. Jos haluat, että minä ja lapset jäädään sun elämään, niin tämän jälkeen ei appivanhemmille mennä enää ikinä. Mies valitsi oikein eikä ole tarvinnut sen jälkeen enää ikinä ahdistua appivanhemmilla vierailuista. Ei lapsetkaan niitä kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi