Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla laihduttaminen ei tuo vartaloon parempia muotoja?

Vierailija
19.07.2010 |

Oon laihtunut 8 kiloa, mikä on tietenkin kiva asia, vaatteet ei kiristä ja olo ei tunnu ihan niin punkerolta.

Mutta vartalo on edelleen samanlainen muodoton pötkylä, kuin ennenkin. Vyötärö ei ole kaventunut kuin 2 senttiä. Lantio ja vyötärö eivät erotu toisistaan ja vyötärö-lantio-suhde on vain huonontunut entisestään ollen nyt 0,85.

Tuo vähän turhauttaa, että kropan muodot eivät ole parantuneet, vyötärönympärys on edelleen riskirajalla 80 cm. Painoindeksi on kuitenkin 22 eli ihan kunnossa. Eikä laihtuminen ole tuntunut mitenkään vaikealta raadannalta, vaan on ollut ihan mukavaa. Se on palkitsevaa ja tuo painoindeksi. Mutta tuo vyötärönympäryksen paksuuden pysyvyys on niin turhauttava asia, että millähän minä motivoin itseni pysymään näin hoikkana...

No siis, onko muilla samaa ongelmaa, että laihduttaminen ei tuo toivottuja tuloksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihtunut vain vähentämällä syömistä, vai liikkunut myös? Vyötärön kaventamisessa erityisesti syviin vatsalihaksiin keskittyminen on tärkeää. Vartalon mittasuhteiden muokkaamisessa olen todennut parhaaksi yhdistelmän riittävästi aerobista (ei vain kävelyä vaan jotain tehokkaampaa) + salitreeniä isoilla painoilla + pilatesta tai joogaa.

Vierailija
2/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nimittäin nuorempana harrastanut tanssia. En vaan oo koskaan sietänyt ryhmäjumppia, ja zumbakin on sellaista ryhmäjumppaa. Mutta voihan sitä tehdä kotonakin. Oiskohan se mun seuraava juttu. Nyt oon polkenut crosstrainerilla. Se on ollut kivaa, koska se on niin helppoa, eikä tarvi lähteä kotoa mihinkään, eli on nopeaa ja voi tehdä lasten mentyä nukkumaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liikuntana on ollut lähinnä crosstrainerilla polkemista iltaisin. Syömiseen olen tietenkin kiinnittänyt huomiota. Ja sen tietenkin olen huomannut, että eihän tuo crosstrainer juurikaan keskivartaloon käy, joten siten ei ole ihmekään, ettei sillä alueella ole kummempia tuloksia.

Mutta toisaalta helposti saa lukea, että vyötärölihavuus on vaarallista, joten kannattaa laihduttaa, kun jo muutaman sentin kaventumisella vyötäröltä on hyviä terveysvaikutuksia. Aivan kuin muutaman sentin kaventaminen olisi jotenkin pikku juttu! Eipä ole mulla ainakaan...

ap

Vierailija
4/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on tavallaan päinvastainen. Jos erehdyn tuskailemaan ääneen pieniä rintojani, niin aina joku keksii ehdottaa itsensä lihottamista (Bmi 19). On sekin kokeiltu. Lantioon saan helposti toistakymmentä senttiä lisää, mutta rinnanympärys ei muutu mihinkään. Minulla on kyllä hyvä vyötärö-lantio-suhde, mutta se on vaan ison lantion ansiota, yläkroppa on ihan pötkö.

Siihen motivaatioon auttaa minulla liikunnan ja terveellisen ruokavalion tuottama hyvä olo ja hyvä kunto. Kropan mallille en mitään voi, mutta voin tuntea oloni hyväksi. :)

Vierailija
5/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin minäkin yritän ajatella, että terveellisempi elämä on kuitenkin mukavampaa. Ehkä jaksan touhuta lasten kanssa paremmin, vaikka ihan hirveän selvää muutosta en tuossakaan ole huomannut. Pitäisi käydä mittauttamassa kolesteroli, jospa se olisi parantunut. Huonot kolesteroliarvot oli yksi hyvä sysäys tälle mun laihduttamiselle / ruokien parantamiselle.

ap

Vierailija
6/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallakin kroppaa voi muokata vain tiettyyn rajaan saakka, päärynä ei muutu tiimalasiksi jne.

Vierailija
7/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartalon muoto on mikä on. Mutta kyllä se siitä ap kun jatkat vaan liikuntaa ja lisäät siihen sitten sitä keskivartaloliikuntaa mukaan, vaikka sitä zumbaa, jos teilläpäin on sitä mahdollista harrastaa. Ja kannattaa pudottaa painoa vielä n. 3 BMI-yksikköä, kyllä se siitä vyötäröltäkin lähtee pikkuhiljaa. Me vaan ollaan eri muotoisia.

Vierailija
8/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiimalasia tulla, kun vartalo on suoramallinen. Mutta kuitenkin sitä odottaisi, ettei se vartalo huonompaankaan suuntaan muuttuisi. Eli kun jostain ne kilot on kuitenkin lähteneet, mutta vyötäröltä ei juurikaan. Niin juuri tuo vyötärö-lantio-suhde on laihtumisen myötä muuttunut vain entistäkin huonommaksi, kun se olematon lantio on kuitenkin pienentynyt vain entisestäänkin.

Toki kuitenkin pieni pötkylä näyttää paremmalta kuin paksu pötkylä. Ja vielä minäkin toivon, että seuraavat laihdutettavat kilot jo poistaisi nuo pari pientä makkaraa vyötäröltä.

ap

Vierailija
9/9 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei siitä vartalosta tiimalasia saa. Ei edes Zumballa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi