Onko ketään, jonka lapsilla ei ole mitään allergioita?
Vai onko meidän perhe poikkeus?
En voi edes kuvitella, kuinka hankalaa moninaisten allergioiden kanssa "pelaaminen" on. Ollaan päästy tosi helpolla.
Kommentit (28)
ei siis normaalia arkea rasita mitenkään:) Muuten ei kenelläkään ole mitään allergioita, vaikka allerginen suku onkin rasitteena!
ja koputan puuta ettei meidän kahdelle ole tullut. suvussa laktoosi-intorelantikkoja, muna-allergiaa ja ennen kaikkea astmaa mun isällä ja hänen puoleltaan suvulla. kolmatta lasta olen miettinyt.
meillä on kaksi koiraa joista en millään haluaisi ainakaan luopua.
yksi allergiaton lapsi. Molemmat vanhemmat allergisia, joten allergiaton lapsi oli iloinen yllätys.
Ollaan kyllä yritetty estää, ettei allergioita puhkeisi. Lasta on imetetty pitkään ja toisaalta annettu tonkia ulkona. Kaipa tuo kuitenkin aika paljon on sattumastakin kiinni.
Minulla on keliakia ja laktoosi-intoleranssi, joten itse joudun pelaamaan ruokien kanssa.
Kaksi harvinaisen tervettä lasta - ei allergioita, korvatulehduskierteitä yms. Oon taivastellu, kuinka hyvä tuuri meillä on käynyt!
tosin ei meillä vanhemmillakaan. Koiria on aina ollut iso liuta pitämässä huolen huonosta hygieniatasosta=) Ei myöskään korvatulehduksia ole meillä ollut kuin vanhimmalla pojalla joskus yhden kerran. Helpolla on päästy;) kop kop
Ei mitään allergioita vaikka itse olen atoopikko ja pienenä olin hyvinkin allerginen. Lapsilla ei myöskään ole kummallakaan ollut ikinä yhtään korvatulehdusta. 6-vuotias ei ole syönyt ikinä yhtään antibioottkuuria, 4-vuotias yhden. Kop kop.
molempia puolivuotiaiksi ja jatkoin imettämistä pitkälle yli kahteen vuoteen. Liekö tämä edesauttanut jotenkin sitä, että lapset niin terveitä. Olen nimittäin siivousfanaatikko, meillä on aina todella puhdasta eikä ole lemmikkejä tms. eli periaatteessa monenlaisia allergialle altistavia tekijöitä kyllä löytyy.
15
molempia puolivuotiaiksi ja jatkoin imettämistä pitkälle yli kahteen vuoteen. Liekö tämä edesauttanut jotenkin sitä, että lapset niin terveitä. Olen nimittäin siivousfanaatikko, meillä on aina todella puhdasta eikä ole lemmikkejä tms. eli periaatteessa monenlaisia allergialle altistavia tekijöitä kyllä löytyy. 15
Minä aloitin kiinteät kolmikuiselle ja imetys loppui alle vuoden iässä, lapsi terve kuin pukki.
toinen on ainoastaan yhdelle antibiootille allerginen (= helppo välttää). Itselläni on vaikka mitä allergioita niin pidän ihan ihmeenä ettei lapsilla mitään :)
ilman allergioita.
Asutaan maalla, talo sekä piha ovat täynnä erilaisia eläimiä.
3 lasta, ei todettuja allergioita.
ei allergioita. Tosin en tiedä suvustamme ainuttakaan jolla olisi mitään allergiaa ellei laktoosivammaa lueta.
Ei ole meidän lapsella, ja tuttavistakin tiedän useampia joiden lapsilla ei ole allergioita tai mitään kroonisia sairauksiakaan. Meidän muksu on muutenkin tosi terve, sairastaa ehkä 5 päivää vuodessa eikä ole ollut esim. yhtään korvatulehdusta. Mies ja minä samanlaisia, joten liekö perinnöllistä.
Kaikkia on imetetty noin puoli vuotta. Kiinteet alotettu 4kk. Maalla asuttiin suurin osa kahen vanhimman lapsuudesta ja kolmaskin syntyi sinne. Edelleenkään ei asuta kaupungissa, mutta tehdas taajamassa. Korvatulehduksia on ollut yksi joka sekin meni ohi ilman lääkkeitä. Että helpolla ollaan päästy. Ehkä ei näitä lapsiakaan olis kolmea jos jo eka olisi kovasti sairastellut.
2 lasta ja lasten isoäiti superallerginen, joten sukurasitetta löytyy. Kolmatta en uskalla edes yrittää kun on ollut kaksi helppoa ja allergiatonta.