Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksivuotias poika kadonnut Ristiinassa!

Vierailija
07.07.2010 |

Keskiviikko 7.7.2010 klo 21.04 (päivitetty klo 21.05)

Ristiinassa, Louhiveden eteläpuolella, lähellä Varkaantaipaleen kanavaa katosi keskiviikkoiltapäivänä 2,5-vuotias poika.

Tieto katoamisesta tuli viranomaisille noin klo 16:00.

Kadonnutta etsii viranomaisten ja paikallisten asukkaiden lisäksi usean kymmenen hengen Vapepa -ryhmä ja ilma-alus. Etsintään on pyydetty virka-apua myös puolustusvoimilta. Kadonnut on vaaleahiuksinen ja hänellä on ollut katoamishetkellä päällään sininen t-paita ja vaippa.

Mahdollisista katoamiseen liittyvistä havainnoista pyydetään ilmoittamaan Etelä-Savon hätäkeskukseen numeroon 112 ja virka-aikana Etelä-Savon poliisilaitoksen palvelupäivystykseen p 071 87 55400.

IL

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tieto että poika olisi löytynyt?

Toivottavasti pitää paikkansa. sellaista tietoa ei vielä näy missään.

Vierailija
102/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko poika jo löytynyt? Onko kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla väärää tietoa kun ei mitkään uutis sivut asiasta ilmoita. :/ Ikävä kyllä, mutta toivotaan että vielä löytyisi ja kunnossa.

Vierailija
104/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotoisin Ristiinan naapuripitäjästä Suomenniemeltä ja moni mun koulukaveri asuu Ristiinassa. Itse asun Vantaalla nykyisin.

Vierailija
105/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatelee vain peloissaan puolustautuessaan.

Vierailija
106/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Susipelko on Suomessa vanhaa perua. Turun hovioikeus tuomitsi vuonna 1652 Iisalmen pitäjästä kotoisin olleen Lauri Kapaisen teloitettavaksi ja poltettavaksi susien noitumisen vuoksi. Tuomion mukaan Kapainen oli tunnustanut "noituneensa" ne sudet, jotka edellisenä talvena raatelivat ja söivät Jääsken pitäjässä 18 lasta. Samankaltaisia lasten sarjatappoja on Suomen kirkonkirjojen haudattujen luetteloihin merkitty yhteensä kuusi. Niistä ajoittuivat 1700-luvulle Ristiinan ja Ilomantsin lastensurmat. Eniten susien tappotekoja tunnetaan 1800-luvulta, jolloin kirjattiin Kaukolan, Kivennavan, Hämeen ja Varsinais-Suomen lastensurmat. Yhteensä susien tappamiksi tiedetään merkityn 110 suomalaista lasta. Viimeinen mainittu suomalainen susiuhri oli 7.11.1881 kuollut viisivuotias Kalle Oskari Grönroos Vahdosta.[17]" <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi">http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi</a&gt;

1700-luvulla kuka tahansa on voinut tappaa tai synnyttää kuolleen lapsen ja väittää sitä suden raatelemaksi. Voi hyvää päivää! Vähän suhtellisuustajua ja medialuku taitoa!

Vierailija
107/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä luki, että etsivät siihen asti kuin valoa riittää, eli noin klo: 2.oo asti.

Vierailija
108/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen koko ajan, että lapsi löytyisi muualta kuin sieltä kanavasta.

Jeesus siunaa häntä!

Miettikääpäs hiukan näitä uskisjuttuja ennen kuin kirjoittelette tänne: miksiköhän se jeesuksenne ei siunannut ja varjellut häntä jo silloin kun katosi??? Olisihan se ollut jeesukselle paljon helpompaa jos olisi vahtinut häntä jo ennen katoamista...

Toivotaan että poika löytyy, mutta jätetään nuo hihhuloinnit pois.

Vierailija
109/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrasta preventiivistä toimintaa. Viimeisen interventionkin tehnyt yllätys yllätys raamatun kirjoittamisen aikoihin...

Vierailija
110/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsi vielä löytyis. t.jonka lapsi katosi päiväkodista ja oli 3 tuntia hukassa.

Vierailija
111/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kurjuuksien kurjuus, kyllä on tosi surku. Ihan kamalaa. :(

Vierailija
112/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiivistelmän tästä "poika katosi kesken leikin"? Mitä päivän lehdessä aiheesta sanotaan?

Kauhea fiilis, itse olemme tänään lähdössä kolmen lapsemme kanssa mökkireissulle. Nuorimmaisemme on reilu 2 v. poika, voin vain kuvitella vanhempien ja sukulaisten tuskan :(.

Vierailija
113/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tarkasti tutkittu talon ympäristö ja kaikki mahdolliset loukut sen ympäristössä eli kaikki mahdolliset kellarit, "säiliöt", mahdolliset piharakennukset, säilytysarkut ym.

Vierailija
114/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala on näin vittumaisen tempun tehnyt niin tuskin ehjänä palauttaa.

Vierailija
115/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan voi rukoilla, että "pelasta Jumala tuo pieni poika", vaan "anna Jumala voimaa lapsen vanhemmille kestää tämä menetys" sekä tietysti "rukoilen lapsen sielun puolesta". Tuo jälkimmäinen taitaa olla se alkuperäinen rukoilun tarkoitus, mutta ei sovi niin hyvin nykyihmisen suuhun.

Vierailija
116/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä ihan hirveän raastavaa. Kunpa löytyisi hengissä jostakin.

Vierailija
117/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ennen aina ajattelin missä Jumala oli kun pahaa tapahtui, sitten ymmärsin, että maailmassa on sekä hyvä että paha, jotka kamppailevat eli kaikki ei ole Jumalasta.

En ole uskossa, mutta uskon varjelukseen ja uskon myös, että on olemassa tuo paha maailmassa.

Vierailija
118/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotoisin Ristiinan naapuripitäjästä Suomenniemeltä ja moni mun koulukaveri asuu Ristiinassa. Itse asun Vantaalla nykyisin.

Ja oliko muuta jaettavaa? :D

Vierailija
119/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nämä ketjut menee aina asiattomaksi vittuiluksi.

Vierailija
120/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli pakko kommetoida. Suomalaiset ovat ilmeisesti katsoneet liikaa telkkarisarjoja, sillä ei siellä USA:ssakaan lapsia mitenkään tuosta vaan siepata. Kyllä useimmat sieppausjutut liittyvät huoltajuus- ym. riitoihin ja valtaosassa tapauksista sieppaaja on lapsen lähipiiristä. Tietysti isossa maassa on "satunnaisia hulluja" enemmän kuin Suomen kokoisessa maassa, joten ulkopuolistenkin tekemiä sieppauksia joskus tapahtuu, mutta lähes 10 vuoden USA:ssa asumisen ajalta ei kyllä muistu mieleen yhtään tapausta, jossa lapsi suunnitelmallisesti siepattu ja "toimitettu edelleen" esim. rahaa vastaan. Jossain noin ehkä tapahtuu, mutta en nyt erityisen amerikkalaisena sieppauksena pitäisi, siis jos amerikkalaisella tarkoitetaan USA:laista.

Yleensä USA:ssa pidetään lapsista todella hyvää huolta ja en usko, että siellä kovin helpolla annettaisiin esim pikkulapsen harhailla itsekseen tuntikausia ilman sivullisen puuttumista asiaan kuten Suomessa on tapahtunut. Muistuu mieleen tapaus vuosien takaa, jossa päiväkodista karannut pikkupoika oli nähty jollain laiturilla keikkumassa, mutta kukaan sivullinen ei puuttunut asiaan vaikka lapsi ilmiselvästi oli ilman aikuista liikkeellä. Ja lopulta sitten lapsi löytyi hukkuneena. Tuota en uskoisi "normaalissa" naapurustossa USA:ssa tapahtuvan, pahat "ongelmanaapurustot" on tietysti eriksen.

En oikein usko, että lasta olisi sivullinen napannut mukaansa, mutta onhan se mahdollista kun ei tiedetä mitä on tapahtunut. Minä pelkään, että ihan lähivuosina tapahtuu pienen lapsen sieppaus, jossa ei sieppaajana ole lähisukulainen eikä häiriintynyt ihminen vaan kyseessä on nk. amerikkalaistyyppinen sieppaus, jossa lapsi toimitetaan eteenpäin. Suomi ei voi olla kauan ulkona siitäkään pahuudesta. Minä uskon, että viime kesänä Tampereella, uimarannalla tapahtunut lapsen sieppausyritys oli tällainen eikä kyseessä ollut lasta muuten vain ihasteleva ulkomaalaisjoukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi