Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksivuotias poika kadonnut Ristiinassa!

Vierailija
07.07.2010 |

Keskiviikko 7.7.2010 klo 21.04 (päivitetty klo 21.05)

Ristiinassa, Louhiveden eteläpuolella, lähellä Varkaantaipaleen kanavaa katosi keskiviikkoiltapäivänä 2,5-vuotias poika.

Tieto katoamisesta tuli viranomaisille noin klo 16:00.

Kadonnutta etsii viranomaisten ja paikallisten asukkaiden lisäksi usean kymmenen hengen Vapepa -ryhmä ja ilma-alus. Etsintään on pyydetty virka-apua myös puolustusvoimilta. Kadonnut on vaaleahiuksinen ja hänellä on ollut katoamishetkellä päällään sininen t-paita ja vaippa.

Mahdollisista katoamiseen liittyvistä havainnoista pyydetään ilmoittamaan Etelä-Savon hätäkeskukseen numeroon 112 ja virka-aikana Etelä-Savon poliisilaitoksen palvelupäivystykseen p 071 87 55400.

IL

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö etsitään?

Vierailija
62/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin vähän alle 2v katosi ihan pienessä ajassa. Lapsen äiti oli pissalla ja poika sai ulko oven auki.(poika oli ollut pinnasängyssä ja juonut tuttipulloa, koska oli päikkärien aika) Äidin juostua perään poikaa ei löytynytkään mistään. Koko kylä etsi ja hätä oli suuri. Poika oli kateissa kolmisen tuntia kunnes alkoi itkemään talon katolla. Talo oli ns tasakatto ja tikkaiden, jotka menivät katolle, edessä oli tuoli. Pikku apina oli kiivennyt tuolille ja siitä tikkaille ja katolle sekä nukahtanut sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienikin voi päiväunilta hiipiä huomaamatta omille teilleen.

Vierailija
64/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhasta karannut ja vielä sisältä.

Väitän, että vilkasta ja nopeaa poikaa on mahdoton vahtia 100%.

Olen pojalle kääntänyt selän ja karkasi aidan alta ja saatiin kiinni ennenkuin ehti tielle. Aidan rako oli 17cm ja se mitattiin.

Mies hyppäsi 180 cm aidan yli. Minä en olisi päässyt.

Vierailija
65/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tollaset paskat, jotka tunkee tota rukous juttua joka paikkaan! Eikä tässä mitään ennustajaeukon kykyjä tarvita, kyllä se siellä kanavassa on. Usko jo idiootti!

Taaperoita kun kiehtoo vesi ja heillä ei ole mitään pelkoa vettä kohtaan (yleensä).

Ja kyllä multa sydän löytyy, mutta noita jeesus juttuja ei tarvi tunkea joka paikkaan!

Vierailija
66/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän haaskausta jos pienelle on sattunut pahin... Voimia läheisille!

Vierailija
67/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitetty tänään klo 22:54

www-yle.fi

Vierailija
68/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tollaset paskat, jotka tunkee tota rukous juttua joka paikkaan! Eikä tässä mitään ennustajaeukon kykyjä tarvita, kyllä se siellä kanavassa on. Usko jo idiootti!

Taaperoita kun kiehtoo vesi ja heillä ei ole mitään pelkoa vettä kohtaan (yleensä).

Ja kyllä multa sydän löytyy, mutta noita jeesus juttuja ei tarvi tunkea joka paikkaan!

Sunhan ei tarvitse kun lukea oma tekstisi, miettiä missä ketjussa se on, ja sen jälkeen vähän aikaa katsella peiliin. Eiköhän sieltä se vastaus siihen, kuka on tämän ketjun ala-arvoisin kirjoittelija löydy.

PS. jokaisella ihmisellä on oikeus otta osaa tällaisissa asioissa tällaisessa paikassa itselleen luontevimmalla tavalla. Jos se jollekin on rukous, sinun tuskin tarvitsee sitä kovin henkilökohtaisesti ottaa.

Vierailija
69/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse yrittäisi aivan kaikkesi, tyyliin, ene enää ikinä huuda lapselle tai tee sitä sun tätä kunhan vaan...

Rukoukset pojan puolesta lähtee täältäkin. Haittaa siitä ei ainakaan ole koskaan.

Vierailija
70/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi surkeus, kyyneleet silmissä :((((

Vierailija
71/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kohta 3-vuotias lapsi, joka on todella vilkas ja utelias. En jätä silmistäni enkä kuuloetäisyydeltä kun tiedän mitä vain voi tapahtua oltiinpa kotona tai kylässä. Kaupoissa esimerkiksi pidän aina kädestä kiinni tai ainakin lapsen näköetäisyydellä tai kärryissä. Miehelle teroitan aina, ettei saa jättää mihinkään lastamme vartioimatta tai yksin.

Pieni lapsi ei vielä ymmärrä varoja ja vaatii siksi parempaa valvontaa kuin muutaman vuoden isompi lapsi. Muutaman kerran olen ennättänyt pelastaa lapsemme vaaratilanteesta, jossa olisi ilman valvontaa voinut käydä pahastikin, kaikilla varmaan tuosta kokemuksia.

Silti tuo voisi tapahtua meillekin sillä tiedän kuinka noin pieni lapsi voi kadota muutamassa sekunnissa. Lapsi voi kadota vaikka kuinka sitä vahtisi. Ei kannata syyllistää vanhempia.

On lapsia, jotka vain möllöttää liki samassa paikassa johon heidät laskee sylistään, pyörivät vain äitinsä helmoissa ja liki parkuvat kun vieras puhuttelee ja on myös vilkkaampia ja avoimempia, uteliaampia lapsia.

Toivon todella, että poika löytyy hengissä ja vahingoittumattomana! Jumalaa saa rukoilla ei se voi loukata ketään!

Vierailija
72/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotie menee ihan vieressä ja lapsi on yhtähyvin voinut mennä vaikka syömään ahomansikoita tienlaidasta.

Vierailija
73/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi mitään tekosyitä. Kyllä se oli ihan oma vikani ja huolimattomuuttani.

Istuin hiekkalaatikon reunalla ja vahdin kolmea lastani. Lyhensin samaan aikaan housujen lahjetta ja vahtasin tyttöä samaan aikaan.

Kun lanka loppui, otin rullan ja laitoin sen neulaan ja samassa tyttö oli hävinnyt.

Moka oli minun. Ei olisi pitänyt jättää vahtimatta sitäkään aikaa.

Löytyi naapurin pihakeinusta hirisemästä kun häntä etsittiin.

Minusta on naurettavaa, että yritetään puolustella omaa huolimattomuutta. Itse ainakin olin sitä mieltä, että oli minun moka. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Vierailija
74/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että lasta olisi sivullinen napannut mukaansa, mutta onhan se mahdollista kun ei tiedetä mitä on tapahtunut.

Minä pelkään, että ihan lähivuosina tapahtuu pienen lapsen sieppaus, jossa ei sieppaajana ole lähisukulainen eikä häiriintynyt ihminen vaan kyseessä on nk. amerikkalaistyyppinen sieppaus, jossa lapsi toimitetaan eteenpäin. Suomi ei voi olla kauan ulkona siitäkään pahuudesta. Minä uskon, että viime kesänä Tampereella, uimarannalla tapahtunut lapsen sieppausyritys oli tällainen eikä kyseessä ollut lasta muuten vain ihasteleva ulkomaalaisjoukko.

Vierailija
75/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika kadonnut jo 8 tuntia sitten. Silti vain jaksan toivoa parasta. vieläkin on mieheni sielä etsimässä...

Vierailija
76/136 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tekniikoista kummempia, mutta voidaanko lämpökameraa käyttää nyt yöllä etsinnöissä kun ilmakin hieman viilentynyt vai vaikuttaako helle asiaan päivälläkään? Mikäli lapsi on kuivalla maalla siis.

Vierailija
77/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse yrittäisi aivan kaikkesi, tyyliin, ene enää ikinä huuda lapselle tai tee sitä sun tätä kunhan vaan...

Rukoukset pojan puolesta lähtee täältäkin. Haittaa siitä ei ainakaan ole koskaan.

Esimerkiksi lähistöllä asuvat voivat ajatella, että "rukoillaan pojan puolesta", kun voisivat oikeasti tehdä jotain, lähteä häntä etsimään.

Vierailija
78/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Susipelko on Suomessa vanhaa perua. Turun hovioikeus tuomitsi vuonna 1652 Iisalmen pitäjästä kotoisin olleen Lauri Kapaisen teloitettavaksi ja poltettavaksi susien noitumisen vuoksi. Tuomion mukaan Kapainen oli tunnustanut "noituneensa" ne sudet, jotka edellisenä talvena raatelivat ja söivät Jääsken pitäjässä 18 lasta. Samankaltaisia lasten sarjatappoja on Suomen kirkonkirjojen haudattujen luetteloihin merkitty yhteensä kuusi. Niistä ajoittuivat 1700-luvulle Ristiinan ja Ilomantsin lastensurmat. Eniten susien tappotekoja tunnetaan 1800-luvulta, jolloin kirjattiin Kaukolan, Kivennavan, Hämeen ja Varsinais-Suomen lastensurmat. Yhteensä susien tappamiksi tiedetään merkityn 110 suomalaista lasta. Viimeinen mainittu suomalainen susiuhri oli 7.11.1881 kuollut viisivuotias Kalle Oskari Grönroos Vahdosta.[17]"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi

Vierailija
79/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kukkaruukkuun..

Pikkuisen kaukaahaettua.

"Susipelko on Suomessa vanhaa perua. Turun hovioikeus tuomitsi vuonna 1652 Iisalmen pitäjästä kotoisin olleen Lauri Kapaisen teloitettavaksi ja poltettavaksi susien noitumisen vuoksi. Tuomion mukaan Kapainen oli tunnustanut "noituneensa" ne sudet, jotka edellisenä talvena raatelivat ja söivät Jääsken pitäjässä 18 lasta. Samankaltaisia lasten sarjatappoja on Suomen kirkonkirjojen haudattujen luetteloihin merkitty yhteensä kuusi. Niistä ajoittuivat 1700-luvulle Ristiinan ja Ilomantsin lastensurmat. Eniten susien tappotekoja tunnetaan 1800-luvulta, jolloin kirjattiin Kaukolan, Kivennavan, Hämeen ja Varsinais-Suomen lastensurmat. Yhteensä susien tappamiksi tiedetään merkityn 110 suomalaista lasta. Viimeinen mainittu suomalainen susiuhri oli 7.11.1881 kuollut viisivuotias Kalle Oskari Grönroos Vahdosta.[17]" <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi">http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi</a&gt;

Vierailija
80/136 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kukkaruukkuun..

Pikkuisen kaukaahaettua.

Jos nyt ei sentään susia, niin karhuja:

http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/karhu_pelottaa_hirvensalmella_10333733…

Havainnot tehty siis toissapäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme