sain tietää, että mieheni on vahingossa tappanut ihmisen.
Kommentit (31)
kuormuria ajanut sai hirveät tunnontuskat tapahtuneesta.ei varmaan koskaan unohda tapausta, vaikka sattui jo 80-luvulla.
hän ajoi autolla, kun autojen välistä puikahti ihminen suoraan hänen eteensä. Tästä on aikaa yli 15 v ja itse asiassa mieheni kun näki ystäväni miehen ekan kerran, hän muisti tapauksen, koska miehen valokuva oli vahingossa tullut julkisuuteen.
Mies tuomittiin syyttömänä, lisäksi joku liikennekamera puolsi tätä. Mieheni muisti tapauksen siksi, koska itse ajaa ko tietä vähintään 5 krt vkossa ja pelästyi tosi paljon tapahtumasta.
Mä en ole vieläkään kertonut ystävälleni että me tiedetään, eikä ole syytäkään. Mutta tuntuu oudolta, vaikka toinen ei tehnyt mitään väärää.
kadulla oli ollut joku kärhämä ja tämä tuttuni oli mennyt väliin, saanut nyrkin naamaansa, kaatunut, lyönyt päänsä kivetykseen ja kuollut myöhemmin sairaalassa. Tuskinpa se lyöjä mistään murhasta sai syytettä, "vahinko"han se oli.
:(
eiköhän lähes jokainen mies ole joskus ollut tappelussa tai lyönyt jotain, joten näin voisi periaatteessa käydä kenelle vain. Luulen että tunnet sen sisimmässäsi onko miehesi pohjimmiltaan hyvä vai paha? Eikö miehesi juo enää ikinä? Jos juo, niin oletko nähnyt miten käyttäytyy humalassa?
olettaisin todellakin, että hän kertoisi YKSITYISKOHTAISESTI tapahtumasta, rikosnimikkeestä ja tuomiosta, siitä miten hän itse asiaan suhtautuu.
Toisaalta, olisin kyllä olettanut, että noin merkittävä ja kenen tahansa normaalin ihmisen identiteettiin ja tunne-elämään suuresti koko loppu iän vaikuttava asia oltaisiin kerrottu jo suhteen alkuaikoina, heti kun seurustelu muuttuu vakavaksi!
Jos omasta kumppanista paljastuu vuosien yhdessäolon ja esim. vasta naimisiin menon jälkeen tuollaisia äärimmäisen merkittäviä asioita, kyllä minä kyseenalaistaisin luottamuksen, avoimuuden ja koko parisuhteen: tunnenko tätä ihmistä ollenkaan? Miten hän voi salata minulta jotain noin suurta? Miten tämä EI ole näkynyt hänen luonteessaan ja puheissaan? - En tarkoita, että kaikki haluavat jauhaa moisista asioista jatkuvasti, mutta kyllä elämänkumppanille kerrotaan noin isot asiat menneisyydestä! Onhan se relevanttia jo siinä mielessä, että elämänkumppani ymmärtää toisen luonnetta ja kipupisteitä, sillä PAKOSTI tuollaisen asian tulee jättää jälki ihmiseen.
Itse olen tullut nuorena raiskatuksi. Kerroin siitä miehelleni, kun suhteemme syveni. Keskustelimme asiasta vain kerran, emme koskaan sen jälkeen, mutta minusta miehen on oleellista tietää niin iso ja traumaattinen asia menneisyydestäni, sillä se vaikuttaa minuun tilanteittain vielä näin 15 vuotta myöhemminkin.
aika monta tapausta, jotka ovat olleet vahinkoja. Ap:n miehen tapaus ei kuulu niihin. Jos on ollut kyseessä pahoinpitely, se ei ole vahinko, koska tarkoitus on ollut tuottaa vahinkoa.
Lapset on asia erikseen.
itsesuojelutarkoituksessa. Ex oli joutunut kerran perinteisellä nakkikioskilla kahakkaan. No, mun otos on vain kaksi. Ajattelin, että tämä on aika yleistä.
oli ajellut autolla maantietä ja nähnyt tien vieressä pari miestä, tapahtui yöllä. Kun hän oli siinä kohdalla toinen pamahti yhtäkkiä ikkunaan ja kuoli. Ilmeisesti toinen työnsi auton alle ja katosi kuin pieru saharaan.
Lakimiesten sepityksiä.
että tulee kärhämää, lyö nyrkillä toisen katuun, käy huono tuuri ja uhri lyö pääänsä pahasti ja se on siinä. Tuskin siitä kovin kovaa tuomiota saa.