Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko mansikanpoimijat saavat palkkaa?

Vierailija
07.07.2010 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän

Vierailija
22/40 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on mansikanpoimijan palkka kesällä 2016?

Fyysinen ulkotyö säitten armoilla on paljon raskaampaa kuin S-Marketin kassalla sisätiloissa istuminen. Mansikanpoimijoilla pitäisi olla ainakin 2 kertaa paremmat ansiot kuin kaupan kassamyyjillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan kuinka pitkä on mansikanpoimijan työpäivä. Moneltako alkaa ja niin edespäin. Vai onko se tilakohtaista?

Vierailija
24/40 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan kuinka pitkä on mansikanpoimijan työpäivä. Moneltako alkaa ja niin edespäin. Vai onko se tilakohtaista?

Tuo on varmaan tilakohtaista. Kun oma nuoreni oli muutama vuosi sitten poimimassa mansikoita, sanottiin etukäteen, että työaika on 7-15. Töiden alettua työajaksi kuitenkin vaihdettiin 6-14 ilmeisesti siksi, että poimintaviikoilla oli kovat helteet.

Vierailija
25/40 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä mansikanpoiminta palkka on 1,05 / kilo (kilo on kaksi litraa), 

Vierailija
26/40 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on nyt kiinteällä 8 euron tuntipalkalla mansikkatilalla töissä. Tai vielä ei tietysti marjaa poimita, mutta ovat peltotöissä ja kitkemässä ennen kuin satokiireet alkaa.

Tekevät 6-8 tunnin päivää, saa itse päättää omien voimien mukaan tehtävät tunnit.

Tykkää paljon, sanoi, että on tosi kiva yhteishenki.

Vierailija
27/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtavassa kuumuudessa poika yrittää kerätä niin paljon kuin ikinä pystyy, mutta pääsee noin 6 euron tuntipalkoille. On tarkka, ettei ota huonoja tai raakoja. On niin kova hinku saada palkkaa että ei pidä edes taukoja, vesipullo kulkee mukana.

Vierailija
28/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mansikanpoimija saa 1€ / kilo ja viljelijä myy kaupan pihalla 5kg laatikon käteisellä ilman kuittia hintaan 35-40€ niin hyvä bisnes.

Vierailija
29/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tienaa, kun kerää marjastusaikana mustikoita ja on verovapaata tienestiä. Nyt tänä vuonna kun ei pääse ulkomailta poimijat Suomeen, niin ei ole kilpailuakaan, koska harva suomalainen viittii poimia muuten kuin hieman omaan tarpeeseen. Eli metsät ihan täynnä tulee olemaan marjaa. Senkus vain poimii ja poimii, niin voi yltää 6000€/kk tienesteihin. Marjasta saatetaan jopa maksaa hieman parempi hinta tänä vuonna, koska kysyntä ylittää tarjonnan.

Vierailija
30/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mansikanpoimijankin paikat niin kiven alla että niissäkin on epäily onko paikkoja jäljellä? Mol.fi, siellä on mansikankerääjän paikkoja.

Vaimoni haki mansikanpoimijaksi.

Osin kampanjan "pelastetaan marjatilat" innoittamana.

Ei kelvannut.

Kai tiesivät, että ei onnistu kulkien omalla autolla 50km/suunta.

Vierailija
31/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mansikanpoimija saanee maksimissaan 400 euroa kahdesta viikosta mansikkamaalla

(7-8h/päivä, 6 päivää/vko).

Aikoo poimia mustikoita myyntiin myös.

Vierailija
32/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanpoiminta on rasittavuudeltaan urakkatyöhön verrattavissa, tai sen yli (helle, kalteva pelto, hankalat työasennot), joten minimipalkan täytyisi olla 120% lainmukaisesta minimistä + lomaraha 8 % eli vähintään noin 128 % laskennallinen palkka, vaikka ei kopissa siihen yltäisi. Harva tähän tasoon pääsee koppahinnoittelulla, vaikka yrittää tosissaan! Hyvä jos yltää 8 euroon tunnissa, kun osa jää 6 euroon.

Olen yrittänyt olla nopea ja olen ollutkin muissa fyysisissä urakkatahtisissa töissä, mutta poiminta on ihan eri!  Pidän palkkaa huijauksena, jossa vaaditaan jotain, mikä ei ole mahdollista ja sanotaan, että oma vikasi, kun et ole parempi! Mansikkapenkkien kuntokin saattaa olla mitä tahansa. Rikkaruohottomasta ja runsasmarjaisesta penkistä olisi helppo poimia. Palkkahinnoittelu on jo lähtökohdiltaan väärä, kun voin saada esim taimienistutusurakasta (ei mansikantaimien) monin verroin enemmän ja olen yksi siinä parhaiten tienaavista (eri työnantaja)!

Joku toinen on voinut poimia jo penkin ja sinut pakotetaan tai oikeammin huijataan uutena tekijänä huonoon penkkiin, koska et tiedä mitä isäntäväen lemmikkipoimijat ovat jo nopeasti poimineet sieltä täältä sinulle loppuja hyläten! Kokeilin mansikanpoimintaa kolmena kesänä ei työnantajilla. Menen vain pakon edessä uudestaan.

Vierailija
33/40 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ainakin sillä tilalla missä minä olen töissä ei kukaan tunnu saavan kerättyä mansikoita niinkuin muut tässä kommenttikentässä... tänäänkin olin 8-17 töissä ja sain kerättyä sen verran että sain palkkaa 35€ päivästä... ja olin vielä joukon parempien palkkojen päässä. Ei tunnu reilulta että mansikkamaalla niin pientä mansikkaa ettei kiloja saa millään tarpeeksi ja sen takia kituutetaan useita tunteja töissä:-(

Vierailija
34/40 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä pääsisi aikaisintaan töihin jos on ollut viimeset 5 vuotta poimurin kanssa metsässä keräämässä mustikoita joka päivän tuotos noin 5l ja olenhan vasta 12 heinäkuussa 13 mutta kysynpähän vaan kun kiinnostaa pelto hommat🤠

Vierailija
35/40 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimia kirjoitti:

Minkä ikäisenä pääsisi aikaisintaan töihin jos on ollut viimeset 5 vuotta poimurin kanssa metsässä keräämässä mustikoita joka päivän tuotos noin 5l ja olenhan vasta 12 heinäkuussa 13 mutta kysynpähän vaan kun kiinnostaa pelto hommat🤠

Kova on tahti, huilaa välillä. Voisit tuolla tahdilla päästä lähelle jopa €uron tuntipalkka

Vierailija
36/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko minkä ikäinen tänä kesänä oon menossa ja paljos siitä 14vuorokaudesta sais? Ainaki 300€?

Vierailija
37/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla ns.  "tekninen nosto", jolla pyritään peittämään muita aiheita.  Aihe ei ole kovin ajankohtainen.

Vierailija
38/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 4 kesää kyykkinyt pohjanmaan pelloilla. Keskipalkka tunnissa on aika tarkkaan se 15-20eur. Vahvasta alaselästä on etua. Askelia tulee reilusti päivän aikana mutta 150eur päivässä verottomana on ihan kiva tienisti kuitenkin.

Vierailija
39/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/40 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt talvella on heikko tuntipalkka, mutta kannattaa soittaa viljelijälle ja kysyä.