Käytännön vinkkejä vauvan vilkkaaseen liikkumisvaiheeseen?
Kaikki vinkit otetaan vastaan, miten kasikuisen todella kovan menijän (konttaa joka paikkaan, tutkii jokaisen kolon ja napin, sekä nousee kaikkea mahdollista vasten) kanssa selviää yksi aikuinen, kun muutakin tekemistä kotona olisi kuin ravata vauvan perässä.. ;-)
Kommentit (7)
kerättiin herkästi rikki menevät tavarat pois lapsen ulottuvilta ja lapselle vaaralliset (painavat ja herkästi kaatuvat) siirrettiin myös.
Kukkaruukut ym. jäivät paikoilleen ja edelleen vajaa 1v kiskoo joskus kasvien lehtiä huomiota saadakseen, mutta aika rauhallista on jo muuten. Eihän se niin pitkä aika loppujen lopuksi ole, sitten kun on takana päin :)
Meinaan vaan, että silti vaaranpaikkoja tuntuu olevan riittämiin. On johtoa, terävää kaapinreunaa, kaiuttimia, peiliä ym mitkä ovat vaarallisia. Käytännön vinkkejä myös siihen kaivataan..
niin luulisi siitä yhden aikuisen selviävän. Perässähän sitä pitää mennä, kotihommat voi tehdä sitten kun vauva nukkuu.
t. viiden lapsen äiti
hanki leikkikehä.
Se pelasti meillä tilanteen kahden vilkkaan lapsen kanssa.
Kun laittaa lapsen kehään, voi itse käydä vessassa, ehkä laittaa ruuan tai tehdä jotakin muuta pakollista.
Siellä lapsi on turvassa ja kokee myös olevansa turvassa kun on rajattu alue.
Mutta kannattaa hankkia riittävän iso kehä, jotta sinne mahtuu leluja ja mahtuu liikkumaan.
Kehän lisäksi meillä oli pitkään käytössä oviportit, eli alueita sai rajattua.
Johtoja kannattaa myös teipata kiinni lattiaan tai huonekaluihin. Ilmastointiteippi on taivaan lahja.
Vilkkaan lapsen kanssa on vain mentävä perässä, ei siinä muu auta. Leppoisammat lapset uskoo kerrasta ja lonottaa sen jälkeen asemissaan :)
Johdot kerättiin hyllyjen taakse kulkemaan, kaiuttimet lapsen ulottumattomiin, iso peili on tukevasti kiinni seinässä. Teräville kulmille (esim pöydät) ei voi mitään. Jos satuttaa, niin satuttaa, niin puhalletaan. Meillä 3 lasta ja kaikki vielä hengissä.
kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Näyttää kököltä, mutta ovat meillä olleet ehdottomat (3 lasta, jotka ovat kävelleet 9 kuisesta lähtien) Nyt pienin 2 v ja juoksee ympäri asuntoa, kulmasuojaa löytyy vieläkin takan, lipaston ja ruokapöydän reunasta. Kaiuttimet poistimme jo ekan lapsen aikana, miestä se kirpaisi, mutta hänkin halusi päästä vähemmällä vahtimisella.
Lukot myös lähes kaikissa alakaappien ovissa.
Sisustuksemme on ollut äärettömän askeettinen, mutta itse olen tyytyväinen.
Johdot eivät ole olleet ongelma meillä, ehkä niitä ei ole niin paljoa näkyvissä. Peili tietty kiinni seinässä kunnolla..
lapsiturvallisen. Tiedän, että kaikki ei tätä kannata, mutta itse pääsee NIIN paljon helpommalla kun ei tarvi koko ajan olla ihan kosketusetäisyydellä perässä kulkemassa.