Kuinka paljon vielä pois? (laihdutusasiaa)
Olen laihtunut reilun puolen vuoden aikana noin 17kg. Mitat ovat nyt siis n. 70kg ja 165cm. Jotenkin sitä tulee itse niin sokeaksi omalle kropalleen, kun laihtuu suht lyhyessä ajassa ison määrän kiloja, ettei hahmota, miltä näyttää ja onko vielä lihava?
BMI on jotain 26 eli viittaahan se lievään ylipainoon edelleen. Harrastan paljon liikuntaa, mm. juoksua. Tarkoitus aloittaa sali syksymmällä.
Eli paljonko vielä pois? Olen painanut pari vuotta sitten 59-60kg ja oli oli aivan huippu silloin!
Kommentit (7)
ja olen hieman tanakka vieläkin, tai siis löysä ja selluliittia löytyy.vaatekoko 36-38. yritän laihduttaa vielä 3-4kg, mutta tosi vaikeeta on!!!
Kyllä se peili ja vaatekoko kertoo sitten milloin on hyvä. Ja hyvinhän olet jo painoa pudottanut.
Millä keinolla olet laihduttanut?
voi olla sama kuin mun, joka olen 163/54?!
Käytätkö liian pieniä vaatteita?
(vai onko syy se, että mun vaatteet on lähinnä halpisteinikaupoista tyyliin H&M ja Seppälä..)
mä lähtisin tähtäämään siihen. Kaiken lisäksi noista kiloista ja ajoista ei ole niin kauan, etteikö se sinulle olisi ihan mahdollista :)
Tosi on, että kun laihduttaa paljon, niin sitä näyttää entiseen niin paljon paremmalta, vaikka matkaa lopulliseen tavoitteeseen on. Välillä saattaa kuitenkin olla hyväksi pitää suvantoja, katsella miltä tuntuu ja tarvittaessa kerätä motivaatiota uuteen pyräykseen. Minäkin aikoinaan laihdutin paljon ja välillä tasapainoilin ja sitten taas eteenpäin. Viimeiset kilot jäivät pudottamatta jostain syystä, tiputin ne vasta nyt (4 vuotta laihdutuksen lopettamisesta :-o).
Vielä vähän kirraavat. :) Kesätopit-ja paidat ovat M-kokoa.
Olen siirtynyt selkeään ateriarytmiin ja pidän herkkupäivän kerran viikossa. Repsahduksiakin tälle matkalle mahtuu vaikka ja kuinka! Ja aina, kun jaksan liikkua säännöllisesti, tulee halu syödäkin terveellisesti. Kun liikkuminen on laiskempaa, tulee herkuteltuakin. Eli liikunta tukee myös henkisesti tätä laihdutushommaa - joskin myös fyysisesti!
Eli noudatan varmasti sitä sanontaa, että kulutan enemmän kuin syön. Tai syön vähemmän kuin kulutan. Ihan miten vain. :)
Eka tavoitepainoni tästä edespäin voisi siis olla 65 ja sitten 60. Luulen, etten juuri siitä kevyemmäksi halua. Ongelmakohtia ovat maha, reidet ja käsivarret. :) Mutta olo on kyllä huipusti parempi kuin taannoin 87-kiloisena!
AP
Minä olen 168cm ja 58kg ja tää on hyvä paino. Vaatekoko 34/36 tai S.
Ja sille, joka 163cm ja 54kg koossa käyttää 38-kokoa, sinä taidat käyttää liian isoja vaatteita tai sitten olet tosi löysä ´"laiha läski", jolla vähän painoa mutta paljon löysää pläskiä!
Nimimerkillä "treenattu tiukka urheilijan kroppa" ;)
Riippuu paljon sun vartalonmallista. Mutta vähän pyöreä olet varmaan. Jos haluat olla hoikka, niin alle 60 kg pitäisi varmaan painaa.
Mikä sun vaatekoko on nyt?