Miksi on noloa mennä alkoon lasten kanssa? ev
Kommentit (34)
että se voisi olla noloa.
Itse olen usein (=muutaman kerran vuodessa) käynyt lasten kanssa ostamassa viinipullon samalla kun olen tehnyt ruokaostokset.
En kait minä nyt alle kouluikäisiä lapsia siihen alkon ulkopuolellekaan voi keskenään jättää =o
Pitääköhän ensi kerralla hommata lapsenvahti siksi aikaa kun äiti käy alkossa ;)
Meillä Alko on ruokakaupan kyljessä ja jos siellä tarvitsee käydä niin sitten käyn. Harvemmin meillä lapset ovat mukana kauppareissulla (jotka hoidan työmatkalla) mutta jos ovat niin ovat.
Nolous taitaa tässä(kin) tapauksessa kertoa vain kokijastaan?
Pitäisikö muuten samalla tavalla nolostella oluen tai siiderin ostamista ruokakaupasta?
Ehkä se on noloa sellaisille, ketkä eivät osaa käyttää alkoholia kohtuudella ja eivät myönnä asiaa itsellekään saati kellee muulle.
Mun täti on sellainen kyttääjä mitä kukin syö, juo ja tekee (kauhean kateellinen, kärkäs arvostelemaan ja näkee kaikessa negat.motiiveja), mutta itse hän alottaa "sivistyneesti" saunaoluella ja loppu illasta aamuun vetää kirkastaa viinaa niin kauan kuin talosta löytyy tai pysyy hereillä.
Kerran äiti kutsui tämän isäni siskon illan istujaisiin (saunomiset, vähän paremmat päivälliset ruokalaji kohtaisine viineineen, ruokaryyppyineen); ei pyydä toiste! Toiset ottaa tilkan tätä ja tuota: ovat seurustelu- ja seurapelikunnossa, kunnes mennään nukkumaan, eikä todellakaan olla krapuloissa saatika päissään aamulla.
Tätini on kuulema mökkivieraanakin sukulaisissa samanlainen örveltäjä.
Ei käy lapsineen alkossa, eikä käy itse muutenkaan vaan miehensä hakee sen kossupullon vapaapäivän aattoillaksi,..että iso HAH!!
Vauvamme on vasta nelikuinen ja vaunuissa. Käyn aivan entiseen tapaan ostamassa hyviä viinejä Alkosta. Kävin siellä myös raskaana ollessani, vaikka en juuri mitään juonutkaan raskausaikana.
Myyjät ovat hyvin ystävällisiä. Eräs alkoi keskustelemaan vaunuistani, toinen kyseli vauvan ikää ja kertoi omista lapsistaan, yksi muuten vain ihasteli vauvaa.
Mielestäni kysymyksessä tulee esiin perinteinen suomalainen kännijuominen eli alkoholia voi käyttää vain ottamalla lärvit. Mielestäni suomalaisten alkoholin käyttö on menossa parempaan suuntaan ja kännissä oleminen koetaan häpeälliseksi.
niin saiai olla K-18. Kun tupakoin niin en ottanut lasta koskaan mukanaan kun kävin savukeputiikissa.
Ei niissä mtn epämääräistä väkeä ole näkynyt ainakaan. Ihan normaaleja ihmisiä selvin päin, usein kauppareissun yhteydessä hakemassa alkoholijuomia.
Ei siis lapsen mukaan ottaminen ole tippaakaan noloa. Tai no joo, en ehkä ottaisi jos asuttaisiin jossain deekujen vakioalkon vieressä :)
Alkossa käynyt.
En tosin mielelläni ota niitä mukaan kun sitten pitää koko ajan vahtia etteivät vedä pulloja hyllyltä alas.
että mitä väkeä tällä palstalla oikein on, kun Alkossa käyminen lasten kanssa on noloa ja hampparin ostaminen raskaana tuomittavaa baarissa selvinpäin käymisestä puhumattakaan.
Olen itse uskossa, joten en haluisi kaikkia uskoviakaan tuomita, mutta joltain moralistien lahkolta tämä nyt alkaa vaikuttaa.
pahasti ja pitkään yks vanhempi naismyyjä kun kävin lasten kans ostaa viinipullon. En oo sen jälkeen paljo käyny tai katon onks se kyttääjä kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa juopottelu, niin ei tarvitse tätäkään miettiä.
ei kun en halua
ellei mukula sitten laapi konjakkihyllyä tasaiseksi kun silmä välttää.